۳۱۵۵۸۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آیا FBI راز هک آیفون را فاش می‌کند؟

بر اساس جدیدترین اخبار، سازمان FBI چندتن از نمایندگان مجلس را در جریان چگونگی شکستن قفل آیفون مظنون حمله سن برناردینو قرار داده.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: بر اساس جدیدترین اخبار، سازمان FBI چندتن از نمایندگان مجلس را در جریان چگونگی شکستن قفل آیفون مظنون حمله سن برناردینو قرار داده.

آیا FBI راز هک آیفون را فاش می‌کند؟

در هفته‌های گذشته مناقشه FBI و شرکت اپل با انصراف FBI از ادامه این دعوای حقوقی به پایان رسید. FBI اعلام کرد این سازمان به تنهایی و بدون کمک اپل توانسته آیفون مظنون حمله سن برناردینو را رمزگشایی کند و حاضر است به سایر سازمان‌های مامور اجرای قانون هم در این زمینه کمک کند. اما پس از این اتفاق این سازمان درباره شیوه هک کردن آیفون مذکور اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نداد.

البته به گزارش خبرگزاری National Journal چندتن از مقامات عالی رتبه در جریان شیوه رمزگشایی آیفون ۵c مورد بحث، قرار گرفته‌اند. گزارش شده که سناتور «دایان فاینستاین» در ملاقاتی با مسئولان FBI در جریان شیوه باز کردن قفل آیفون قرار گرفته است. ظاهرا به سناتور «ریچارد بر» هم پیشنهاد مشابهی برای یک ملاقات با مسئولان این سازمان شده است، ملاقاتی که هنوز اتفاق نیفتاده.

آیا FBI راز هک آیفون را فاش می‌کند؟

آنطور که به نظر می‌رسد تلاش برای در جریان قرار دادن این سناتورها چندان اتفاقی نبوده است. هر دوی این سناتورها روی لایحه ضد رمزگذاری کار می‌کنند، لایحه‌ای که استفاده از تکنولوژی‌های رمزگذاری را در محصولاتی چون آیفون محدود می‌کند. باید منتظر بود و دید رمزگشایی آیفون و درجریان قرار دادن نمایندگان در این زمینه چه نقشی در لایحه مورد بحث خواهد داشت.

اما تا آنجا که می‌دانیم یکی از این سناتورها یعنی دایان فاینستاین چندی پیش در حمایت از FBI گفته بود این سازمان نباید شیوه هک‌کردن آیفون ۵c را به شرکت اپل انتقال دهد.

اپل هم به نوبه خود بسیار کنجکاو است بفهمد FBI چطور توانسته رمزعبور صفحه‌نمایش آیفون را به‌دست آورد و آیا تکنیکی که این سازمان برای شکستن قفل به‌کار برده منحصر به آیفون ۵c است یا برای گوشی‌های دیگر آیفون هم کاربرد دارد. کنجکاوی‌ای که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها به پاسخی برسد.

‌‌
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج