۳۱۶۶۹۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

كارت دعوت برای علی لاريجانی!

بسيار پیش آمده زماني كه اتفاق ناخوشايندي براي فردي رخ مي‌دهد به دليل شوكي كه به او وارد مي‌شود به انكار موضوع مي‌پردازند و به زبان عاميانه«هنوز گرم است و متوجه نمي‌شود» روال دراين اتفاقات اينگونه است كه آنها پس از اينكه به تدريج متوجه عمق اتفاق مي‌شوند.

روزنامه آرمان- ياسمين طالقاني: بسيار پیش آمده زماني كه اتفاق ناخوشايندي براي فردي رخ مي‌دهد به دليل شوكي كه به او وارد مي‌شود به انكار موضوع مي‌پردازند و به زبان عاميانه«هنوز گرم است و متوجه نمي‌شود» روال دراين اتفاقات اينگونه است كه آنها پس از اينكه به تدريج متوجه عمق اتفاق مي‌شوند هجمه به عامل موضوع را آغاز می‌كنند يا اينكه به انكار آن مي‌پردازند و حاضر نيستند درمقابل ديگران به ويژه اگر رقيب از نوع سياسي آن باشد اعتراف به آنچه كنند كه رخ داده است بلكه شرايط را در ذهن خود بدون تغيير ترسيم مي‌كنند و سعي دارند همان تصوير را در ذهن ديگران هم به نمايش بگذارند اما متوجه يك نكته نيستند و آن هم معناي لبخندي است كه بر لب مخاطبشان مي‌نشيند.

مانند همين اظهاراتي كه ديروز حسين نقوي حسيني رئيس كميسيون هفت نفره اصولگرايان در روز گذشته داشت. وی در اظهاراتي تامل‌برانگيز اينچنين گفت: « آقاي لاريجاني براي پيوستن به فراكسيون اصولگرايان در مجلس دهم ابراز تمايل كرده است.» اين جمله از همان جملاتي بود كه مخاطب آگاه به مسائل سياسي چند واكنش مي‌تواند به آن داشته باشد يا چهره خود را برمي گرداند و خنده‌ريزي مي‌كند؛ اگر رودربايستی داشته باشد سر خود را به نشانه تاييد تكان مي‌دهد اما دردل خود عباراتي را مي‌گويد يا اينكه به او مي‌گويد، بايد هم راستا با زمان حركت كند چرا كه اظهارات او از سوي اقشار زيادي پذيرفتي نيست.

هجمه پس از اعلام استقلال لاريجاني

علي لاريجاني در روز جمعه ۲۳ بهمن بود كه استقلال خود از جريان اصولگرايي به معناي مرسوم سياسي اعلام كرد و گفت:« ‌به صورت مستقل وارد انتخابات شده‌ام ولي به اين معنا نيست كه اصولگرا نباشم. البته براي اين اقدام دلايلي داشته‌ام.» پس از اين اظهارات بود كه برخي اصولگرايان از جنس تندرو به او خرده گرفتند مثلا دو روز بيشتر از اين اظهارات لاريجاني نگذشته بود كه حميد رسايي عضونزدیک به جبهه پايداري طي يادداشتي در ۹ دي نوشت: «دولت و آقاي لاريجاني در طول ماه‌هاي گذشته موانع متعددي در برابر خود داشتند تا بتوانند فرزند ناقص الخلقه‌اي به نام برجام را از دل مجلس سالم بيرون بكشند.

یكشنبه دو هفته قبل، بلافاصله بعد از قرائت گزارش دقيق و آسيب شناسانه كميسيون ويژه برجام، رئيس مجلس طرح مورد نظر خود كه در ظاهر شروطي براي برجام تعيين مي‌كرد اما در واقع هيچ تاثيري در آن نداشت را با دو فوريت مطرح كرد تا در ۲۴ ساعت بتواند سر و ته موضوع را ببندد. آقاي لاريجاني در روزي كه قرار بود فوريت اين طرح را به رأي نمايندگان بگذارد، در اقدامي غيرقانوني حدود يك ساعت در جلسه غيرعلني و غيررسمي به تعريف و تمجيد و توجيه اين طرح و ضرورت بررسي فوري آن پرداخت. در حالي كه مطابق آيين نامه، موافقان و مخالفان هر طرحي تنها مي‌توانند پنج دقيقه نظر خود را در جلسه علني اعلام كنند.

اما مهم‌تر از اين قانون شكني رسمي، سخنان دوپهلوي علي لاريجاني در جلسه غيرعلني آن روز مبني بر جمع‌بندي اركان نظام بر تسريع در تصويب اين طرح بود به طوري كه هر شنونده‌اي را به اين خطا مي‌انداخت كه ظاهرا رهبر معظم انقلاب نيز با اين طرح مخالفتي ندارند. حتي آقاي لاريجاني در آخرين فراز همان جلسه غيرعلني، موضوعي را به مسئول دفتر رهبر انقلاب منتسب كرد كه بلاشك در آراي نمايندگان به يك فوريت آن تاثير داشت.»

اين اظهارات رسايي همان مرحله نخست است كه بر اثر وارد آمدن شوك به هر ريسماني چنگ مي‌زنند تا لاريجاني را از چشم مردم بيندازند. يا اينكه اسماعيل كوثري ديگر نماينده اصولگراي مجلس درباره دلايل مستقل شركت كردن علي لاريجاني در انتخابات مجلس اظهار كرد: «بعيد مي‌دانم آقاي لاريجاني سرانجام به ائتلاف نپيوندد و بخواهد مستقل شركت كند. نيامدن يكي دو نفر به جمع ائتلاف اصولگرايان مشكل جدي محسوب نمي‌شود و به جايي هم بر نمي‌خورد.»

تحسين اعلام استقلال لاريجاني

اما در مقابل تندروها كه به لاريجاني هجمه مي‌برند يا اعلام استقلال او را رد مي‌كنند ميانه روهايي قرار دارند كه با رئيس مجلس همفكر هستند مانند مطهري كه چنين مي‌گويد: «اعلام استقلال لاريجاني از اصولگرايان در انتخابات مجلس دهم اقدامي درست اما ديرهنگام بود.

نمي‌توان تصور كرد علي لاريجاني با افرادي چون حميد رسايي دور يك ميز بنشينند و يك تصميم واحد بگيرند. وي به اصولگرايان هشدار مي‌دهد كه اگر در مسير ۱۰ ساله خود پيش بروند محكوم به نابودي هستند و از سوي مردم مورد پذيرش قرار نمي‌گيرند.» از سوي ديگر ايرج نديمي نماينده ميانه روي مجلس هم مي‌گويد كه «رئيس مجلس بر اساس رايزني‌هايي كه با مراجع تقليد و علما داشتند وارد صحنه شدند و اعلام استقلال كردند ولي ايشان قطعا با بزرگان جريان اصولگرايي رابطه دارند و در جهت اصل وحدت گام بر مي‌دارند.»

در نهايت...

شوخي است اگر لاريجاني از مواضع بيان شده خود كوتاه بيايد. او را ديگر بايد كمتر به چشم يك فعال سياسي مورد ارزيابي قرار داد بلكه او ديگر در دايره مصلحان و بزرگان كشور حضور دارد و اصولگرايان به ويژه طيف تندروي آنها بايد در آرزوي بازگشت لاريجاني باشند. شايد هم آنها مي‌دانند دليل شكست شان در انتخابات مجلس مي‌تواند هجمه به افرادي داراي وزن بالا مانند علي لاريجاني باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج