۳۱۸۵۱۳
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

۱۲ عادت افراد موفق در تعطیلات آخر هفته

پربار کردن روزهای آخر هفته خود به وسیله «تلفن زدن به مادرتان» در حالی که مشغول «دویدن روی تردمیل» هستید و «تورق منابع خبری تان» با دست دیگر، واقعا وسوسه انگیز است؛ اما افراد موفق می دانند که این رویه فقط بهره وری و اثربخشی را کاهش می دهد.

برترین ها - ترجمه از احمد محمدی: من مقالات بی شماری در مورد اینکه افراد موفق در تعطیلات آخر هفته چه کار می کنند، خوانده ام. آیا می خواهید شما را از رازی آگاه کنم؟ آنها همان کاری را می کنند که در سایر روزهای هفته انجام می دهند. همانطور که «آریستوتل» (Aristotle) گفت: «ما همان چیزی هستیم که پیوسته انجام می دهیم؛ بنابراین «برتری»، یک «عمل» نیست، بلکه یک «عادت» است.»

این شما و این ۱۲ عادت افراد موفق در تعطیلات آخر هفته:

۱- رابرت ایگر (Robert Iger): سحرخیز باشید

این مدیرعامل عملگرای شرکت «دیزنی» (Disney) تنها کسی نیست که ادعای بیدار شدن از خواب، رأس ساعت ۴:۳۰ صبح در هر هفت روز هفته را دارد! افراد موفق در تعطیلات آخر هفته تا ساعت ۲ بعدازظهر در رختخواب نمی مانند یا حتی تا ساعت ۱۱ صبح. تحقیقات ثابت کرده اند که مغز انسان از دو و نیم ساعت تا چهار ساعت بعد از بیدار شدن، بهترین عملکرد را دارد.
در تعطیلات آخر هفته سحرخیز باش تا یک قدم از باقی دنیا جلوتر باشی.

12 عادت افراد موفق در تعطیلات آخر هفته

* رابرت ایگر؛ «رییس» و «مدیر اجرایی» کمپانی «والت دیسنی»


2- بنجامین فرانکلین (Benjamin Franklin): برنامه داشته باش

ظاهرا این «پدر بنیانگزار» هر روز صبح از خود می پرسید: «امروز باید چه کار مفیدی انجام بدهم؟»

افراد موفق حتی به اهمیت اهداف روزانه خویش نیز آگاهند. (و روزهای آخر هفته هم استثنا نیست!) مطمئنا روزهای آخر هفته می توانند زمانی (برنامه ریزی شده و هدفمند) برای بازیابی قوا و تجدید نیرو باشند اما شما حتما نباید رییس جمهور باشید تا بدانید که تعطیلی مطلق در گزینه های شما نیست!

12 عادت افراد موفق در تعطیلات آخر هفته

* بنجامین فرانکلین؛ یکی از «پدران بنیانگزار» ایالات متحده آمریکا


3- تیموتی فریس (Timothy Ferriss): چندکاره نباشید!

پربار کردن روزهای آخر هفته خود به وسیله «تلفن زدن به مادرتان» در حالی که مشغول «دویدن روی تردمیل» هستید و «تورق منابع خبری تان» با دست دیگر، واقعا وسوسه انگیز است؛ اما افراد موفق می دانند که این رویه فقط بهره وری و اثربخشی را کاهش می دهد. به جای این روش، همه نیروی تان را بر انجام یک کار متمرکز کنید.

«فریس» جهت اطمینان از داشتن بهره وری بالا و در عین حال دستیابی به اهداف مورد نظرتان، تنها در نظر گرفتن حداکثر دو هدف را برای هر روز پیشنهاد می دهد.

12 عادت افراد موفق در تعطیلات آخر هفته

* تیموتی فریس؛ نویسنده 12 کتاب علمی پرفروش و برنده جایزه «موسسه فیزیک آمریکا»


4- آنا وینتور (Anna Wintour): پرتحرک باشید

سردبیر مجله VOGUE روزانه یک ساعت تنیس بازی می کند. و او تنها آدم سرشناسی نیست که زمانش را برای فعالیت بدنی اختصاص می دهد. ریچارد برانسون (Richard Branson) با «کایت سواری» خودش را فعال نگه می دارد و یک میلیاردر هندی که چهارمین فرد ثروتمند کشورش محسوب می شود، یک دونده «ماراتن امدادی» است.

افراد موفق از اهمیت داشتن یک بدن فعال برای داشتن یک فکر خلاق آگاهند؛ و تعطیلات آخر هفته هم از این قاعده مستثنی نیست. حتی اگر هیچ مورد دیگری را هم در نظر نگیریم، فعالیت در روزهای آخر هفته، حداقل اثر پرخوری های آخر هفته را جبران می کند!

12 عادت افراد موفق در تعطیلات آخر هفته

* آنا وینتور؛ سردبیر مجله مُد و سبک زندگی «VOGUE» از سال 1988 و همچنین مدیر هنری انتشارات «Condé Nast» از سال 2013؛ ملقب به «Nuclear Wintour» (وینتور اتمی)


5- استیو جابز (Steve Jobs): به ترتیب اهمیت، اولویت بندی کنید

«نباید حتما امری باعث تغییر دنیا باشد تا با اهمیت تلقی شود.» تعطیلات آخر هفته زمانی است برای اینکه امور کوچک فراموش شده را به خود یادآوری کنید تا کنترل هارمونی شغل - زندگی تان («تعادل» نوین) را در دست داشته باشید و در صورت نیاز استراحت کنید.

گذراندن زمان با دوستان، خانواده یا شرکا ممکن است منافع شما را مستقیما در همان روز افزایش ندهد یا شما را در مرکز توجه عمومی قرار ندهد؛ اما این مسئله باعث کم اهمیتی آن نیست. حتی رییس جمهور کنونی آمریکا به این شهره است که زمانی را برای صرف شام با خانواده و گذراندن وقت با آنها اختصاص می دهد.

12 عادت افراد موفق در تعطیلات آخر هفته

* استیو جابز؛ یکی از بنیانگزاران کمپانی اپل و رییس و مدیر اجرایی سابق آن


6- وارن بافت (Warren Buffet): اوقاتی را هم به دلخوشی هایتان اختصاص دهید

ممکن است او را موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم بدانند؛ اما در اوقات فراغتش دوست دارد گیتار بنوازد. افراد موفق معمولا انسان های جالبی هستند و سرگرمی هایشان نقشی اساسی در این میان دارد.

بله البته؛ گلف بازی کردن در روزهای یکشنبه می تواند روشی عالی جهت اتصال به شبکه و منبعی برای فرصت های کسب و کار باشد. اما حتی سرگرمی های انفرادی (بافندگی کردن مثل مریل استریپ یا انجام دادن نقاشی روغن مثل جورج دبلیو. بوش) می تواند با پرورش خلاقیت و کاهش استرس، شما را در راه رسیدن به موفقیت یاری دهد.

12 عادت افراد موفق در تعطیلات آخر هفته

* وارن بافت؛ موفق ترین سرمایه گذار دنیا. دارای رتبه ثروتمندترین فرد سال 2008 و سومین فرد ثروتمند سال 2015


7- اُپرا (Oprah): تمرین سکون

قدرتمندترین سلبرتی سال 2013 از نظر «فوربس»، هنوز هم می تواند 20 دقیقه از وقتش را برای نشستن در «بی حرکتی محض» اختصاص دهد آن هم دو بار در روز! این مخفی نگاه داشته شده ترین تکنیک متخصصان «یوگا»، حالا به عنوان یک «دانش عمومی» شناخته شده است.

حتی شرکت های بزرگ دنیا بر منافع مدیتیشن و تمرکز حواس در کاهش استرس، افزایش بهره وری، تسهیل خلاقیت و حفظ سلامت عمومی اذعان دارند.

روزهای آخر هفته به خاطر انباشته شدن کارها، تمرینات، تعهدات خانوادگی و مشغله های اجتماعی، اغلب حتی از روزهای عادی شلوغ ترند و حتی این شلوغی و ازدحام کارها در طول 48 ساعت تعطیلات ادامه دارد.

افراد موفق «تمرین سکون» را روزانه انجام می دهند و البته در روزهای آخر هفته هم از آن غافل نمی شوند. آنها این عقیده را ندارند که «تمرین سکون»، تمرینی برای هیچ است.

12 عادت افراد موفق در تعطیلات آخر هفته

* اُرفا گایل وینفری؛ مالک رسانه، میزبان «تالک شو»، هنرپیشه، تولیدکننده (سینما و تلویزیون) و فعال حقوق بشر


8- رندی زاکربرگ (Randi Zuckerberg): «FOMO» را فراموش کنید و «JOMO» را در آغوش بگیرید

* FOMO: دلهره فراگیر به خاطر ترس از دست دادن تجربه پاداشی که ممکن است دیگران در آن سهیم و خود شخص از آن محروم باشد.

* JOMO: نقطه مقابل «FOMO» و از آن به عنوان «شورشی در مقابل بله گفتن به همه چیز» یاد می شود؛ روشی که زندگی را بسیار آسان تر خواهد ساخت.

همه ما تجربه اش را داریم؛ پست کردن سلیقه ای گوشه ای از اتفاقات عجیب و غریب و شوخی های آخر هفته خودمان در شبکه های اجتماعی و استخراج «لایک»ها و همچنین «حسادت» های دوستان/فالوئرهای مان (البته به اضافه «رجزخوانی» هایشان)... و صد البته در تعطیلات آخر هفته؛ بسیار مستعدتر هستیم برای ابتلا به FOMO ...

اما بنیانگزار و مدیر ارشد اجرایی «خبرگزاری زاکربرگ» (و؛ شاید تا حالا حدس زده باشید؛ خواهر خالق فیس بوک) می گوید مردم باید بر JOMO (لذت غایب بودن) تمرکز کنند...

سروده ای هست که می گوید:

«هیچ جایی نیست؛
که ترجیح دهم آنجا را...
به جایی که؛
دقیقا در آن قرار دارم.»

افراد موفق معمولا اهل رقابت اند، و به بالفطره به دنبال دستاوردهای بزرگ هستند... (و محتاج تایید و لایک دیگران نیستند.)

تمرینِ داشتن نگرشی حق شناسانه (از داشته های واقعی خودمان) و مقاومت در مقابل وسوسهِ تایید و تشویقِ القا شده از سوی شبکه های اجتماعی؛ این است کلیدِ شاد بودن در تعطیلات آخر هفته! و آیا «شادمانی» نشانه واقعی «موفقیت» نیست؟!

12 عادت افراد موفق در تعطیلات آخر هفته

* رندی زاکربرگ؛ بیزینس زن آمریکایی، مدیر سابق بازاریابی و سخنگوی Facebook، خواهر یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد اجرایی Facebook، مارک زاکربرگ


9- بیل گیتس (Bill Gates): (صرف کردن) زمانی برای عکس العمل

بنیانگزار «مایکروسافت» گفته مشهوری دارد: «بسیار خوب است که «موفقیت» را جشن گرفت؛ اما مهمتر از آن، توجه کردن به درس های «ناکامی» است!»

«عکس العمل» باید یک تمرین روزانه باشد اما تعطیلات آخر هفته فرصت ایده آلی است برای بازگشت به گذشته و عکس العمل نشان دادن به درس های هفته گذشته ایجاد تغییرات مثبت برای هفته آینده.

نویسنده «پروژه شادمانی» (The Happiness Project)، گرِتچن رابین پیشنهاد آغاز یک «نشریه تک جمله ای» برای تشویق کردن عکس العمل های روزانه را می دهد «پنج شنبه یا جمعه را روزی برای تلنگری به گذشته جهت مرور اتفاقات هفته گذشته قرار دهید!»

12 عادت افراد موفق در تعطیلات آخر هفته

* بیل گیتس؛ نجیب زاده کسب و کار آمریکا، کارآفرین، فعال حقوق بشر، سرمایه گذار و برنامه نویس کامپیوتر. در سال 1975، گیتس و پائول آلن مشترکا «مایکروسافت» را بنیان نهادند؛ که در نهایت تبدیل به بزرگترین شرکت نرم افزاری جهان شد.


10- ریچارد برانسون (Richard Branson): بخشش کنید

این کارآفرین میلیاردر می گوید: «واقعا شگفت انگیز است که چه با گونه تمرکز ذهن تان بر مسائلی همچون سلامتی، فقر، حفظ منابع طبیعی و تغییرات آب و هوایی؛ برای در زمینه های دیگر انرژی مضاعفی پیدا می کنید.

افراد موفق با آنا فرانک (Anne Frank) هم عقیده هستند که «هیچ کس از بخشیدن فقیر نشده است.» تام کرلی (Tom Corley) قبل از نوشتن کتابش به نام «عادات توانگرانه: عادات موفق روزانه اشخاص ثروتمند»، پنج سال مشغول مطالعه بود. او دریافت که 73 درصد افراد موفق، ماهانه پنج ساعت یا بیشتر، مشغول انجام کارهای داوطلبانه می شوند.

هیچ چیز بیش از کمک کردن به افرادی که در زندگی کمتر از شما خوش شانس بوده اند، به شما در تسلط بر امور و کاهش استرس کمک نخواهد کرد. تعطیلات آخر هفته زمان بسیار مناسبی است جهت شرکت در کارهای داوطلبانه محلی و اجتماعی.

12 عادت افراد موفق در تعطیلات آخر هفته

* سِر ریچارد چارلز نیکلاس برانسون؛ نجیب زاده کسب و کار انگلستان، سرمایه گذار، فعال حقوق بشر. بیشترین شهرت وی به خاطر بنیانگذاری «گروه ویرجین» (Virgin Group) است؛ که ۴۰۰ کمپانی را در بر می گیرد!


11- جک دورسی (Jack Dorsey): آماده استراحت هفته شوید

اگرچه یکی از بنیانگزاران شرکت های «توییتر» (Twitter) و «اسکویر» (Square) به خاطر کار کردن تراکتورمانندش در روزهای کاری 16 ساعته اش از دوشنبه تا جمعه، شهرت خوبی کسب نکرده است ولی می گوید: «شنبه من می زنم گاراژ! می روم پیاده روی. و سپس یکشنبه؛ روز عکس العمل، بازخورد، برنامه ریزی و آماده شدن برای مابقی هفته است.»

«بعدازظهر کسالت بار یکشنبه» را فراموش کنید، و آن را «یکشنبه برنامه ریزی زندگی تان» بنامید. «لورا واندرکم» (Laura Vanderkam)، نویسنده «موفق ترین افراد در تعطیلات آخر هفته چه کاری انجام می دهند»، می گوید اشخاص موفق می دانند که تعطیلات آخر هفته در حقیقت سلاح سری در موفقیت های حرفه ای است: «شما باید آمادگی کامل به استقبال دوشنبه بروید.»

12 عادت افراد موفق در تعطیلات آخر هفته

* جک دورسی؛ یک برنامه نویس و کارآفرین آمریکایی است که به عنوان یکی از بنیانگزاران و نیز داشتن سمت مدیریت ارشد اجرایی «توییتر» در سطح جهان شناخته شده است. وی همچنین بنیانگزار و مدیر ارشد اجرایی «Square» است؛ شرکتی که در زمینه پرداخت های موبایلی فعالیت می کند.


12- شاون کورِی کارتر (Shawn Corey Carter): ریتم تان را حفظ کنید

او به عنوان یک رپر موفق و یک کارآفرین، یک امپراتوری برای خودش ساخته است؛ و به رمز و راز این موفقیت دقیقا در متن ترانه هایش اشاره کرده است:

«حق داری که هر چی موفقیت هست رو بخوای

نباید لکنت زبان پیدا کنی

نباید لیز بخوری

نباید خواب بمونی

یه چشمت رو باز نگه دار؛ برای واقعیت، برای همیشه!»

(برگرفته از کتاب Decoded؛ مجموعه متن های ترانه های Jay Z)

ارزش Jay Z فقط به خاطر تلاش پنج روزه اش از هفته هفت روزه به 520 میلیون دلار نرسید. اگر شما هم می خواهید که در نهایت تعطیلات آخر هفته تان را در یک قایق بادبانی آنچنانی در جزایر زیبای کاراییب و کنار نامزدتان بگذرانید، پشتکار بی امان در راه رسیدن به یک هدف متعالی ممکن است شما را به آنجا رهنمون سازد. خب، البته که ما همیشه می توانیم رویاپردازی کنیم؛ درسته؟!

12 عادت افراد موفق در تعطیلات آخر هفته

* شاون کورِی کارتر با نام هنری Jay Z؛ یک رپر، کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی است. او یکی از موفق ترین هنرمندان هیپ هاپ آمریکا در زمینه اقتصادی است. مجله «فوربس» ارزش دارایی های «Jay Z» را در سال ۲۰۱۴ معادل ۵۲۰ میلیون دلار برآورد کرده است.

پس حلّه دیگه؟! «موفقیت»، انتخاب سبک زندگی است؛ برای ۲۴ ساعت هر روز و برای ۷ روز هر هفته! روزهای آخر هفته هم همینطور!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج