۳۱۸۶۷۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

احتمال صدور ویزای حج در فرودگاه جده

رییس سازمان حج و زیارت گفت: امروز عربستان نظرش را در مورد نحوه صدور ویزا و پروازهای حجاج اعلام و به احتمال زیاد تا اواخر امشب تکلیف حج مشخص می شود.

خبرگزاری میزان: رییس سازمان حج و زیارت گفت: امروز عربستان نظرش را در مورد نحوه صدور ویزا و پروازهای حجاج اعلام و به احتمال زیاد تا اواخر امشب تکلیف حج مشخص می شود.

سعید اوحدی در خصوص روند مذاكرات حج ۹۵ با طرف سعودی گفت: با توجه به جلسه كارشناسی كه بعد از ظهر روز جمعه در خصوص جزئیات مسائل فنی مطرح شد، در آن جلسه جمع بندی شد كه (شنبه) جلسه ای را با قائم مقام وزیر حج عربستان برای دستیابی به نتیجه نهایی داشته باشیم كه این جلسه ساعت ۱۳ در دفتر وزیر حج عربستان برگزار شد و ۵ ساعت به طول انجامید.

وی افزود: در حالی كه روزهای جمعه و شنبه جز تعطیلات رسمی در كشور عربستان است، با این وجود این جلسه طولانی كه بر سه موضوع تأكید داشت، برگزار شد.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: قرار بود طرف سعودی راهكارهای خودش در خصوص چگونگی صدور ویزا را به صورت شفاف اعلام كند همچنین موضوع استفاده از ظرفیت شركت های هواپیمایی ایرانی همانند سال گذشته بر اساس سهمیه ای كه برای شركت های داخلی و سعودی تعریف شده است و تامین امنیت زائران از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

مهندس اوحدی در این باره توضیح داد: وزارت حج عربستان در خصوص موضوع ویزا اعلام كرد كه در حال بررسی هستیم كه ویزا در داخل ایران یا در فرودگاه های جده و مدینه منوره صادر شود كه این موضوع مورد استقبال ما قرار گرفت. البته اعلام داشتند كه هماهنگی های این موضوع باید با وزارت امور خارجه عربستان انجام شود كه در این خصوص منتظر پاسخ قطعی وزارت حج آن كشور هستیم.

رییس سازمان حج اضافه كرد: در خصوص پروازها طرف سعودی متأسفانه هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم كه قرار است تا ظهر امروز نتیجه را اعلام كنند.

سرپرست تیم مذاكره كننده حج در پاسخ به این پرسش كه برخی منابع از تعیین شرایطی برای حضور زائران ایرانی در حج حكایت دارند، تصریح كرد: خواهش من این است كه به این گمانه زنی ها كه گاهی اوقات اتفاق می افتد و صحت ندارد، توجه نكنیم. تا این لحظه غیر از مسائل فنی كه اعلام كردیم موضوعی مطرح نشده است.

وی افزود: از جمله موارد مطروحه در نشست با سعودی ها موضوع تأمین امنیت زائران بود كه به آنها اعلام كردیم كه ۵۰ جلسه آسیب شناسی و كارشناسی در این خصوص از سال گذشته داشته ایم و قرار است امروز پیشنهادهای خود را به صورت مكتوب به آنها اعلام كنیم كه البته طرف سعودی نیز راهكارهای خوبی را در خصوص تأمین امنیت حجاج در تفاهم نامه عنوان كرده و باید منتظر باشیم تا در جلسه در این خصوص به نتیجه برسیم.

رییس سازمان حج و زیارت كشورمان تأكید كرد: تا این لحظه در ۴ جلسه ای كه با وزارت حج عربستان داشتیم صرفا مباحث فنی مطرح شده كه البته طرف سعودی در خصوص دو موضوع مهم پرواز حجاج و صدور ویزای زائران نظر شفاف و روشن خود را اعلام نكرده است، البته قول دادند كه نظر روشن خود را تا امروز اعلام كنند.

این مقام مسئول در پایان به حضور مدیرعامل هواپیمایی چمهوری اسلامی ایران در تیم مذاكره حج اشاره داشت و گفت: وی نیز در این سفر جلسه ای با رئیس هواپیمایی عربستان خواهد داشت كه نتیجه آن اعلام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر تحقیر و توهین از سوی عربستان !!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج