۳۲۰۴۹۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طولانی‌ترین حکم‌های حبس در جهان

اگرچه بسیاری از مردم گمان می‌کنند که اعدام، شدیدترین نوع مجازات است اما گاهی حبس‌های طولانی‌، رنج و عذاب بیشتری برای متهم دارند.

خبرگزاری ایسنا: اگرچه بسیاری از مردم گمان می‌کنند که اعدام، شدیدترین نوع مجازات است اما گاهی حبس‌های طولانی‌، رنج و عذاب بیشتری برای متهم دارند.

در حالی‌که برخی از حکم‌های حبس طولانی، این نگرانی را به وجود می‌آورند که متهم به زودی از زندان آزاد می‌شود اما در برخی موارد وضعیت کاملا برعکس است.

روزنامه ایندیپندنت در این گزارش به بررسی برخی از طولانی‌ترین حکم‌های حبس در جهان پرداخته که به شرح زیر است:

- ۱۴۱ هزار و ۷۸ سال حبس برای متهم تایلندی: «چاموی تیپیاسو» متهم تایلندی است که در سال ۱۹۸۹ به ۱۴۱ هزار و ۷۸ سال حبس در زندان محکوم شد. متهم با فریب ۱۶ هزار و ۲۳۱ نفر مجموع دو میلیون پوند کلاهبرداری کرده بود.

- ۴۲ هزار و ۹۲۴ سال حبس برای متهم اسپانیایی: دادگاهی در اسپانیا «عثمان الغنای» را به اتهام قتل عام در پی شرکت در عملیات بمب‌گذاری در متروی مادرید به ۴۲ هزار و ۹۲۴ سال حبس محکوم کرد. همچنین شریک او به دلیل مشارکت در این جنایت که مرگ ۱۹۱ انسان را به دنبال داشت، به ۴۲ هزار و ۹۲۲ سال حبس محکوم شد.

- ۳۰ هزار سال حبس برای متهم آمریکایی اهل اکلاهما: «شارلوت اسکات رابینسون» به اتهام تجاوز به کودک در ایالت اکلاهما به ۳۰ هزار سال حبس محکوم شد.

- ۱۱ هزار و ۲۵۰ سال حبس برای متهم آمریکایی: «دارون بنالفورد آندرسون» در سال ۱۹۹۳ به اتهام سرقت، آدم‌ربایی و تجاوز به یک زن مسن مورد محاکمه قرار گرفت و به ۲۲۰۰ سال حبس محکوم شد. او درخواست تجدیدنظر در حکم صادره را داد و امیدوار بود از میزان آن کاسته شود اما در نهایت قاضی تصمیم گرفت دوره زندان او را ۹۰۵۰ سال افزایش دهد.

- ۱۰ هزار سال حبس برای متهم آمریکایی اهل آلاباما: دادگاهی در ایالت آلاباما متهمی را به جرم قتل سه نفر از جمله همسر سابقش به ۱۰ هزار سال حبس محکوم کرد. «دودلی واین کِزر» در سال ۱۹۷۷ به مرگ محکوم شد اما در سال ۱۹۸۰ در حکم صادره تجدیدنظر شد و او در نهایت به دو بار حبس ابد و ۱۰ هزار سال حبس برای قتل همسرش محکوم شد.

- ۲۶ بار حبس ابد برای متهم انگلیسی: «آندرو آستون» در سال ۲۰۰۲ به دلیل حمله به منزل ۲۶ فرد مسن و معلول و سرقت از آنان به ۲۶ بار حبس ابد محکوم شد.

- ۴۳ سال حبس در زندان انفرادی برای متهم آمریکایی: «آلبرت وودفاکس» به اتهام قتل، به ۴۳ سال حبس در زندان انفرادی محکوم شد و در طول این ۴۳ سال مجبور بود ۲۳ ساعت از شبانه روز را در سلولی حدود یک در دو متری سپری کند.

- ۶۸ سال و ۲۴۵ روز حبس برای متهم نیویورکی: «پائول گیدل» در سال ۱۹۱۱ که تنها ۱۷ سال سن داشت و در ساختمان یک هتل در نیویورک کار می‌کرد وارد اتاق یکی از مسافران هتل شد و پس از درگیر شدن با او پیرمرد ۷۳ ساله را به قتل رساند و به ۶۸ سال و ۲۴۵ روز حبس محکوم شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج