۳۲۱۴۸
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

ارتش سلطنتی به دنبال فتح مسکو!

آستون مارتین «ونتیج V۱۲ رودستر»

«ونتیج» را باید در کنار محصولات سری DB، محبوبترین و شناخته شده ترین محصول شرکت آستون مارتین دانست. آغاز تولید این محصول در شرکت آستون مارتین به سال ۱۹۷۲ یعنی زمانی که این شرکت ۵۹ ساله بود، بازمی گردد.


آستون مارتین «ونتیج V12 رودستر»





هفت صبح: با آنکه نمایشگاه بین المللی خودروی مسکو را نمی توان در ردیف نمایشگاه های معتبری چون ژنو و دیترویت قرار داد اما این نمایشگاه از مهمترین و پذجذبه ترین نمایشگاه های خودرو اروپا به شمار می آید. نمایشگاه خودرو مسکو با عمر 20 ساله که سابقه آغاز به کار آن به سال 1992 بازمی گردد، به گفته بسیاری از منتقدان و خودرونویسان، بزرگترین میعادگاه اهالی صنعت خودروسازی در بلوک شرق اروپا محسوب می شود. این نمایشگاه دوسالانه امسال نیز از 29 آگوست (جهت بازدید کارشناسان و خبرنگاران) و از تاریخ 31 آگوست (برای عموم) در محل دائمی خود یعنی «Moscow Obednya» گشایش یافت.

آستون مارتین «ونتیج V12 رودستر»

با آنکه در تمامی ادوار برگزاری موتور شو مسکو بیش از ده ها رونمایی از خودروهای جدید صورت می گیرد و صدها خودرو و فناوری جدید به جهانیان معرفی می شود اما تعداد خودروهای خاص و پر سروصدای هر دوره به بیش از مجموع انگشتان دو دست نمی رسد. خودروهایی که می توان آنها را محور برگزاری نمایشگاه دانست که چه پیش از گشایش نمایشگاه و چه تا مدت ها پس از مراسم اختتامیه این نمایشگاه، در کانون توجه محافل خودرویی دنیا قرار دارند. در این نوشتار به معرفی یکی از خودروهای جدید و داغ این دوره از نمایشگاه بین المللی خودرو مسکو پرداخته و با «آستون مارتین و نتیج V۱۲» مدل ۲۰۱۳ بیشتر آشنا خواهیم شد.

میراث بریتانیایی

«ونتیج» را باید در کنار محصولات سری DB، محبوبترین و شناخته شده ترین محصول شرکت آستون مارتین دانست. آغاز تولید این محصول در شرکت آستون مارتین به سال ۱۹۷۲ یعنی زمانی که این شرکت ۵۹ ساله بود، بازمی گردد. از آن سال تا به امروز، ونتیج در کنار اسامی همچون بنتلی کانتیننتال و رولزرویس اعتبار صنعت خودروسازی بریتانیا به شمار می آید. نسل جدید مدل کوپه این خودرو نیز در سال ۲۰۰۵ میلادی در نمایشگاه خودروی ژنو به دوستداران این برند لوکس معرفی شد و تاکنون چندین دستگاه از نسل جدید این خودرو به صورت گذر موقت در چند سال گذشته وارد خیابان های کشورمان شده است. طراحی ونتیج اثر طراح معروف صنعت خودروسازی یعنی «هنریک فیسکر» است که آن را می توان یک طراحی پخته، مطابق با ذائقه اشرافی و دارای رگه های محسوس خودروهای اسپورت دانست.

آستون مارتین «ونتیج V12 رودستر»

کلاسیک مدرنیته در جای جای طراحی این خودرو قابل رویت بوده و شخصیت با وقار و سلطنتی این رودستر انگلیسی از فاصله دور نیز به سرعت برای ناظر قابل تشخیص است. شاید نخستین موضوعی که در بررسی و پرداخت به چنین خودروهایی که در رده خودروهای اسپورت لوکس قرار دارند، مد نظر باشد مسئله کیفیت ساخت و کیفیت مواد به کار رفته شده در این خودرو باشد. در پرداخت این موضوع همین کافیست که بدانیم مجرب ترین نیروی انسانی متشکل از مهندسان و کارکنان پرسابقه شرکت آستون تحت قوانین سختگیرانه و شرایط خاص این شرکت با بهترین مواد اولیه از جمله چوب درختان گردو و چرم پوست حیوانات پرورش یافته در زیرمجموعه ای از شرکت آستون به صورت دست ساز مشغول تولید هر یک از محصولات خارج شده از خطوط تولید آستون مارتین هستند! ۱۷ نوع چرم درجه یک به همراه طیف بسیار گسترده ای از پوشش چوبی یا کرومی در کنار ۳۵ رنگ مختلف تنها بخش کوچکی از قابلیت انعطاف پذیری آستون مارتین در مقابل سفارش مشتریان این رودستر گرانقیمت است. جالب است بدانید که تمامی قسمت های چرمی داخل کابین این رودستر ۲ نفره از جمله پوشش صندلی ها و غربیلک فرمان به صورت دست دوز تهیه و ساخته و پرداخته شده است. به این موارد ساعت آنالوگ گرانقیمت این خودرو را که در مرکز داشبورد خودرو قرار دارد نیز اضافه کنید تا طراحی کلاسیک و اصیل دکوراتیو داخلی ونتیج V۱۲ رودستر مدل ۲۰۱۳ چیزی کم نداشته باشد.


آستون مارتین «ونتیج V12 رودستر»

قلب تپنده

زیر کاپوت کشیده جدیدترین محصول شرکت آستون مارتین پیشرانه ای ۱۲ سیلندر به حجم ۶ لیتر آرمیده است که تنها باید از این پیشرانه به عنوان یک نیروگاه کوچک سیار نام برد. این پیشرانه آلومینیومی تویین توربو ۱۲ سیلندر که به صورت W شکل (یا همان به شکل دو V کنار هم) طراحی و چیده شده است توانایی تولید بیشینه قدرتی برابر با توجه ۵۱۷ اسب بخار را در دور موتور ۶۵۰۰ rpm دارد. همچنین این نیروگاه کوچک تویین توربودار می تواند گشتاوری معادل رقم دیوانه کننده ۵۷۰ نیوتن متری را در دور موتور ۵۷۵۰ rpm تولید کند. پیشرانه ۵۱۷ اسب بخاری ونتیج V۱۲ با نسبت تراکم ۷/۱۰ به یک، می تواند این سواره نظام بریتانیایی با وزن خالص ۱۷۶۰ کیلوگرم را در عرض تنها ۵/۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در عرض ۷/۹ ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برساند. بد نیست اشاره کنیم این پیشرانه عنوان کوچکترین و سبکترین پیشرانه ساخت آستون مارتین را یدک می کشد و حدود ۱۰۰ کیلوگرم از پیشرانه V۸ این خودرو سبکتر است. علاوه بر پیشرانه پرتوان این خودرو عوامل دیگری چون طراحی و مهندسی باله عقب و باز طراحی سیستم سیستم تعلیق که ارتفاع کمتری نسبت به مدل های پیشین دارد نقش بسزایی در کسب رکوردهای زمانی خیره کننده این خودرو دارند. همچنین پیشرانه W۱۲ این خودرو که دارای ۴۸ سوپاپ با سامانه زمانبندی متغیر و چهار میل لنگ است پس از رساندن سرعت ونتیج به مرز یکصد کیلومتر بر ساعت در مدت زمان بسیار کوتاهی می تواند این خودرو را به سقف سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت (در حالت سقف بسته) برساند. همچنین بیشینه سرعت این خودرو در حالت سقف روباز به رقم ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.


آستون مارتین «ونتیج V12 رودستر»

جعبه دنده جدید و پلتفرم منحصر به فرد

علاوه بر پیشرانه حجیم این خودرو که نقشی اساسی در رفتارهای دینامیکی این خودرو ایفا می کند جعبه دنده چنین خودرویی نیز باید کاملا خاص باشد تا بتواند نیرویتولیدی پیشرانه را بدون درنگ و اتلاف زمان به چرخ ها برساند. مهندسان شرکت آستون مارتین نیز برای رودستر گرانقیمت این شرکت، یک جعبه دنده شش سرعته هوشمند ساخت شرکت آلمانی ZF را در نظر گرفته اندکه بتواند نیرویتولیدی پیشرانه را به هر چهار چرخ این خودرو منتقل سازد.این جعبه دنده طوری برنامه ریزی شده است که ۶۰ درصد نیروی تولیدی را به دیفرانسیل عقب و ۴۰ درصد نیروی تولیدی پیشرانه را به محور جلو منتقل می کند که این امر به رفتارهای تندوتیز دینامیکی این خودرو شدت بیشتری می بخشد. گفتنی آنکه سامانه چهار چرخ متحرک این خودرو با آنلایز رفتارهای حرکتی خودرو در هر لحظه عکس العمل های مختلف نشان داده و فرامین متناسب با شرایط رانندگی را صادر می کند، به طوری که اگر حسگر دیفرانسیل احساس نماید که اختلاف بیش از حد مجاز در گشتاور بین دو اکسل وجود دارد به صورت خودکار وارد عمل شده و نیروی بیشتری را به چرخی که چسبندگی کمتری به زمین دارد ارسال می کند. علاوه بر این، جعبه دنده مذکور قابلیعت تعویض دنده به صورت کاملا دستی را نیز برای راننده مهیا می سازد که بدین ترتیب راننده می تواند از طریق دسته دنده یا شیفترها (پدال ها) پشت فرمان اقدام به تعویض دنده در سرعت و زمان دلخواه نماید. با آنکه وزنخشک این خودرو تنها ۵۰ کیلوگرم از نسخه ونتیج هشت سیلندر سنگین تر بوده اما تقسیم وزن این خودرو که به صورت ۵۱ درصد روی محور جلو و ۴۹ درصد روی محور عقب است سبب شده تا ونتیج V۱۲ بسیار پایدارتر از نسخه قدیمی تر آن به نظر رسد. ضمن آنکه مهندسان آستون مارتین برای پایداری بیشتر خودرو روی جاده برای نخستین بار سیستم تعلیق جناغی دوبل با آرایش Anit-Dive را در این خودرو به کار گرفته اند. قسمت شاسی ونتیج ۲۰۱۳ و بخش های عمده ای از بدنه آن از نوعی آلیاژ منیزیومی ساخته شده است. این آلیاژ جدید که بسیار سخت بوده در قسمت هایی چون ستون های نگه دارنده شیشه جلو و گلگیرهای جانبی به کار رفته است. سیستم ایستایی این خودرو نیز از نوع ترمزهای سرامیک کربنی خنک شونده با قطر ۳۹۸ میلیمتر و کالیپرهای شش پیستونه در محور جلو ودیسک ترمزهای ۳۶۰ میلیمتری چهارپیستونه در محور عقب خواهد بود.


آستون مارتین «ونتیج V12 رودستر»

تجهیزات و قیمت

آستون مارتین برای این خودرو فهرست بلندبالایی از تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی تدارک دیده است که تنها نام بردن از آنها مقاله ای جداگانه می طلبد. با این حال، از مهمترین تجهیزات جدید به کار رفته شده در ونتیج V۱۲ رودستر می توان به سامانه Follow to Stop که وظیفه رصد و آنالیز سرعت، شتاب و مسیر حرکت خودروهای موجود در مسیر پیش رو خودرو را دارد اشاره کرد. همچنین سامانه ناوبری هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت، سامانه گرم کننده سر و پشت گردن، سامانه جدید تثبیت دمای کابین در حالت باز بودن سقف، سامانه Day Light (روشنایی در روز) و رینگ های ۱۹ اینچی آلیاژی به همراه تایرهای P-zero Corsa پیرلی و دیسک های سرامیک کربنی از دیگر تجهیزات این رودستر اشرافی هستند. شرکت آستون مارتین همزمان با رونمایی مدل جدید ونتیج در نمایشگاه خودرو مسکو فروش این مدل را نیز در کشورهای دارای نمایندگی آغاز کرده است. قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این خودرو از حدود ۲۳۳ هزار دلار آغاز می شود و بنا بر اعلام شرکت آستون مارتین، نخستین سری تولیدی این خودرو از اواخر تابستان سال جاری به مشتریان تحویل داده خواهد شد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیرح

      اووووووووووووووف

      پاسخ ها

      • sara

        اوووووووووووووووووووف

      • وحید

        اووووووووووووووووف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج