جاباما
۳۲۱۷۱۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تاسف لاریجانی از وضعیت مهاجران در اروپا

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:درگیری در کشورهای افغانستان، سوریه، عراق و یمن باعث شده که مهاجران زیادی راهی کشورهای اروپایی شوند و متاسفانه خیلی از آن‌ها در شرایط نامناسبی به سر می‌برند.

خبرگزاری مهر: علی لاریجانی در دیدار با نیکولا پوپوسکی وزیر خارجه مقدونیه گفت: کشورها می‌توانند از طریق معرفی فرهنگ کشور خود به سایر ملل با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و حوزه روابط خود را گسترش دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران و مقدونیه در گذشته روابط خوبی با هم داشتند و اکنون که سال‌ها از آن زمان گذشته ضروری است که نسل جدید این روابط را از سر گیرند.

رئیس نهاد قانونگذاری سفرهای توریستی را از دیگر عوامل توسعه دهنده روابط میان دو کشور برشمرد و تاکیدکرد: ایران و مقدونیه دو کشور دوست هستند که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارند و فعالیت آژانس‌های مسافرتی می‌تواند این بخش را توسعه دهد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به مسئله نا امنی‌های موجود در منطقه و افزایش مهاجرت‌ها تصریح کرد: درگیری در کشورهای افغانستان، سوریه، عراق و یمن باعث شده که مهاجران زیادی راهی کشورهای اروپایی شوند و متاسفانه خیلی از آن‌ها در شرایط نامناسبی به سر می‌برند.

در ادامه این دیدار نیکولا پوپوسکی وزیر امور خارجه مقدونیه گفت: کشور ما علاقه زیادی به نزدیکی روابط با جمهوری اسلامی ایران دارد و برای آن کارهای مختلفی انجام داده و دوره‌های آموزشی زبان فارسی، ترجمه کتاب اشعار ایرانیان، برگزاری فستیوال فیلم و روز فرهنگی ایران را در مقدونیه برگزار کرده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش سفارت در گسترش روابط میان دو کشور افزود: متاسفانه هنوز سفارتخانه مقدونیه در ایران بازگشایی نشده و ما تلاش داریم هرچه سریع‌تر این کار صورت بپذیرد زیرا شاهد بوده ایم که وجود سفارتخانه می‌تواند کمک شایان توجهی به افزایش روابط میان دو کشور داشته باشد.

وزیر امور خارجه مقدونیه در ادامه خطر گسترش تروریسم را جدی خواند و اظهار داشت: مدت زمان زیادی اروپاییان نسبت به مسئله تروریسم موافق بودند، در صورتی که سال‌هاست جنگ در خاورمیانه و سوریه در جریان بود و زمانی ما این خطر را به صورت جدی احساس کردیم که حوادث پاریس و بروکسل رخ داد.

وی مشکل افزایش مهاجران را بحران جدید در کشورهایی مثل یونان، ترکیه و مقدونیه خواند و افزود: مقدونیه در جایگاه استراتژیکی قرار دارد و بسیاری از مهاجرت‌ها از همین کانال صورت می‌گیرد و با آن که اتحادیه اروپا تصمیم گرفت که انتقال مهاجران از مرز مقدونیه دیگر انجام نشود اما در عمل هنوز بسیاری از مهاجران از این مرز عبور می‌کنند.

نیکولا پوپوسکی با ابراز تاسف از اینکه برخی از عوامل حادثه‌ساز تروریستی پاریس و بروکسل از همین مرزها عبور کرده‌اند، اظهار داشت: هجوم بالای مهاجران باعث شد که نتوان به خوبی آن‌ها را کنترل کرد و عوامل تروریستی هم از همین نکته استفاده کرده و از مرز عبور کردند.

وی قاچاق انسان در قالب مهاجر را از دیگر پیامدهای ناامنی های موجود در منطقه خاورمیانه و برخی از کشورهای اروپایی دانست.

وزیر امور خارجه مقدونیه با ابراز تاسف از پیوستن تعدادی از اروپاییان به گروهک تروریستی داعش خاطرنشان کرد: دلایل همکاری اینگونه افراد باید ریشه‌یابی شده و مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد تا بتوان با این پدیده جدید مقابله کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج