۳۲۱۷۶۵
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

صدور مجوز برای برخورد با رانندگان مست، کشف حجاب کرده و ویراژ دهندگان در خیابان

دادستان تهران با اعلام این­که دادستانی طی مجوزی به پلیس اذن داده است که در سه مورد شامل رانندگی در حال مستی، کشف حجاب توسط بانوان در اتومبیل و رانندگی غیر متعارف مانند ویراژ دادن، خودرو را متوقف و اقدامات لازم را جهت انعکاس مراتب به مقام قضایی به عمل آورند، اعلام داشت: در این موارد پلیس مکلف است طبق دستور صادره اقدام نماید.

خبرگزاری فارس: جلسه‌ای با حضور فرمانده پلیس راهور و معاونان وی، معاونان دادستان و سرپرستان نواحی و سرپرستان دوایر نظارت زندان دادسرای عمومی تهران، دادستان­های شهرستان­ها و روسای دادگاه‌های عمومی بخش استان تهران، به ریاست دکتر جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران تشکیل شد.

دولت‌آبادی با اشاره به اینکه یکی از وظایف پلیس، انجام وظیفه­ ذاتی خود است گفت: پلیس در جرایم مشهود مکلف به اقدام است و صرفاً در جرایم غیرمشهود باید طبق دستور قضایی اقدام نماید.

دادستان تهران در فلسفهی تشکیل این جلسه، با تأکید بر این­که تصادفات از مسائل مهم است که کنترل آن، انعکاس تلاش­های پلیس و دادسرا در پیش‌گیری از این حوادث در پی دارد و با اعلام این که یکی از اقدامات دادستانی تهران طی چند سال اخیر، رصد اخبار تصادفات و انعکاس برخی از این موارد به مقامات مربوط بوده است، به برخی از این آمارها اشاره کرد تا اهمیت موضوع که موجب شده به عنوان اولین جلسه­ی موضوعی دادسرای تهران در سال ۱۳۹۵ تعیین شود، روشن گردد.

دادستان تهران با خاطر نشان کردن آمارهای مربوط به حوادث رانندگی از این جهت که از علل عمده­ مرگ و میر در کشور است، همکاری و هماهنگی پلیس و دادستان­ها را در مقابله با این حوادث ضروری است.

جعفری با اعلام این­که دادستانی تهران طی مجوزی به پلیس اذن داده است که در سه مورد شامل رانندگی در حال مستی، کشف حجاب توسط بانوان در اتومبیل و رانندگی غیر متعارف مانند ویراژ دادن، خودرو را متوقف و اقدامات لازم را جهت انعکاس مراتب به مقام قضایی به عمل آورند، اعلام داشت: در این موارد پلیس مکلف است طبق دستور صادره اقدام نماید.

دادستان تهران در موضوع رانندگی حین مستی، با تأکید بر انتظار عموم بر عدم مشاهده چنین مواردی گفت شرب خمر از گناهان کبیره است و اخباری که از نواحی دادسرای ارشاد و راهور داریم، نشان می­دهد که در این بخش باید کار بیش‌تری انجام شود که از دو جنبه‌ی آموزش مردمی و برخورد با جرم برخوردار باشد.

در ادامه جلسه، سردار مهری فرمانده پلیس راهور ضمن تشکر از دادستان تهران به لحاظ تشکیل این جلسه، اظهار امیدواری کرد که نتیجه­ این جلسات زمینه‌ پیش­گیری از حوادث رانندگی را فراهم آورد.

وی سپس به ارائه­ آماری در این خصوص پرداخت و گفت برنامه­ سازمان بهداشت جهانی در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، اقدام جهت کاهش حوادث رانندگی است.

فرمانده پلیس راهور کشور، کنترل سرعت، بستن کمربند ایمنی، استفاده از کلاه ایمنی، برخورد با رانندگان مست و تعبیه صندلی کودک در خودروها را از برنامه‌های اعلامی توسط سازمان بهداشت جهانی در پیش‌گیری از تصادفات اعلام کرد و در خصوص اقدامات پلیس ایران در موارد مذکور افزود: این­ موارد در آیین‌نامه مربوطه به عنوان تخلف درج شده و به تصویب هیأت وزیران رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      .........

      یه روزی همین فشار ها نتیجه عکس میده که تا الانم داده متاسفانه

    • بدون نام

      هر کسی سلیقه ای داره و طرز رفتاری...

    • Radikal

      یعنی تازه مجوز دادن؟ پس پیشتر که برخورد میکردن .. بی مجوز بوده؟

    • بدون نام

      طرح بسیار خوبیه،بعضی ها میگن چرا بجای اینکارها با اختلاس ها و غیره اینطور رفتار نمیشه، خب اگه یجا مشکل داشت دلیل میشه جاهای دیگه رو هم ول کنیم!؟ همین بدحجابی میتونه منشا فساد اقتصادی بشه با تضعیف باورها و اعتقادها،البته فکر نمیکنم دغدغه این افرادی که به این طرح اعتراض میکنن اختلاس ها باشه، اینا دنبال یه چیز دیگن!

    • بدون نام

      دست نیروی انتظامی درد نکنه، احسنت بر شما ،چرا بعضی ها با این طرح مخالفن نمیدونم شاید آرای انتخاباتی اونا بدست متخلفین قانونیه و نگران ریزش آرا یشون هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه نمیدونی برویکم مطالعه کن

    • آريا

      درود
      رانندگي حين مستي يني چي؟
      يكم از يك پزشك متخصص مشورت بگيرند
      مست يعني فردي آنقدر الكل مصرف كرده كه از حالت عادي خارج و مغر فرد توانايي كنترل اون فرد رو نداره و اين فرد ديگه تا زماني كه به حالت عادي بازنگشته صلاحيت رانندگي و حتي كار كردن رو نداره
      و اين امر از راه تست خون و يا تنفس قابل تشخيصه
      ولي خوردن كمي از نوشيدني و يا خوراكي هاي الكل دار باعث مستي نميشه
      اون چه كه مسلمه تو همه ي دنيا هم رانندگي در حال مستي ممنوع و داراي مجازاتهاي سنگينه ولي با آزمايشات معمول درصد وجود الكل بيش از حد مد نظر هست

      ولي مورد سوم كاملا درسته اما چرا جايي رو براي افراد در نظر نميگيرن كه اين انرژي و هيجانشون رو اونجا تخليه كنن!!!
      به هر جهت رفتارهاي متعصبانه جامعه رو اونجور كه مد نظر هست نميسازه بلكه اخلاق و مهرباني بيشتر جواب ميده
      نظر شخصي
      خيلي زحمت كشيد منتشر كنين

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج