۳۲۱۷۷۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ایرانِ زیبای ما (۲۹)

حتماً بار ها با گالری ها و تصاویر مختلف از زیبایی های طبیعی، تاریخی و انسانی کشورهای مختلف برخورد داشته اید و از تماشای آن ها لذت برده اید، و حتماً حین تماشای آن گالری ها این سوال از ذهنتان عبور کرد که "ایران خودمان چه کم از این کشور ها دارد؟"

برترین ها: حتماً بار ها با گالری ها و تصاویر مختلف از زیبایی های طبیعی، تاریخی و انسانی کشورهای مختلف برخورد داشته اید و از تماشای آن ها لذت برده اید، و حتماً حین تماشای آن گالری ها این سوال از ذهنتان عبور کرد که "ایران خودمان چه کم از این کشور ها دارد؟"

ما برای پاسخ دادن به این سوال و تحقق این جمله شروع به گرد آوری سری مطالب جدیدی در مجله اینترنتی برترین ها کرده ایم، مطلبی که فقط شامل زیبایی های ایران زیبای ما می‌شود، از زیبایی های طبیعی کشور چهار فصل‌مان گرفته تا بناهای تاریخی و مذهبی و سایر زیبایی های قابل لمس کشورمان.

شما نیز میتوانید ما را در گرد آوری این مطلب کمک کنید، در هر کجای این سرزمین زیبا هستید، از شمال سرسبز گرفته تا جنوبِ زیبا، از چابهار تا بازرگان، از خرمشهر تا سرخس، هر کجا که هستید دوربین یا گوشی تان را وسیله ای برای ثبت این زیبایی ها کنید و زیبایی های شهر و روستای خود را برای ما بفرستید.

مثل همیشه منتظر نظرات سازنده شما عزیزان هستیم.

*****

چشم اندازی زیبا از شهرستان جوانرود استان کرمانشاه. شهرستان جَوانرود از شهرستان‌های استان کرمانشاه در غرب ایران است. مرکز این شهرستان شهر جوانرود (قلعه) است. این شهر از جنوب شرق با کرمانشاه، از شمال با پاوه، از غرب به کشور عراق و از جنوب غرب با سرپل ذهاب همسایه‌ است. آب و هوای این شهر از نوع معتدل کوهستانی بوده و از مناطق خوش آب و هوای استان کرمانشاه به شمار می‌رود. شهر جوانرود در درون یک دره واقع شده‌ است و کوهستانی می‌باشد به طوری که کوه شاهو به صورت دیواره‌ای در حدود ۴ کیلومتری شمال آن قرار گرفته است از مناطق تفریحی این شهرستان می‌توان پارک هلانیه، پارک ورودی شهر، منطقه تفریحی سفیدبرگ، باغهای سرود و صفی‌آباد و چشمه‌نزار را نام برد.

ایرانِ زیبای ما (29)


عکسی از طبیعت دلنشین روستای مهدیرجه در استان مازندران. این روستا از توابع شهرستان گلوگاه استان مازندران می باشد. روستای مهدیرجه دارای مردمانی خونگرم ومهمان نواز وانقلابی می باشد. از مناظردیدنی این روستا می توان به جنگل زیبا، رودخانه، پارک جنگلی دارای استخرشنا، امکان گلایدرسواری و...اشاره نمود.همچنین از این روستا می توانیدبه تماشای مناظرزیبای جزیره میانکاله ودریای خزر، خلیج میانکاله وشهرستان بهشهر بپردازید که از لحاظ منظره بسیارزیباست.

ایرانِ زیبای ما (29)


تصویری روحیه بخش از میانه ی کوه های آفتاب زده ی شهرستان خرپاپ پیرانشهر استان آذربایجان غربی. شهرستان پیرانشهر یکی از شهرستانهای استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران است. مرکز این شهرستان، شهر پیرانشهر است. گردکشانه دیگر شهر آن است. روستاهای پسوه، شین اباد، دربکه و جلدیان از گردکشانه بیشتر جمعیت دارند اما به صورت رسمی هنوز شهر نشده‌اند. به لحاظ تقسیم بندی مناطق کردستان، جزء منطقه مکریان می‌باشد. در دوره ی پهلوی به خاطر جمعیت بالای پیران ها در این شهر اسم این شهر از خان به پیرانشهر تغییر کرد. به گفته متخصصین تنها راه نجات دریاچه ارومیه آبهای رود ارس و شهرستان پیرانشهر است.

ایرانِ زیبای ما (29)


نمایی رویایی از روستای آمُره در استان قم. آمُره یکی از روستاهای استان قم است. این روستا در بخش خلجستان شهرستان قم و در دهستان دستجرد جای دارد. آمره با شهر قم ۸۶ کیلومتر و با مرکز بخش (دستجرد) ۸ کیلومتر و آشتیان تفرش ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. این روستای کوهستانی در منتهی‌الیه غرب استان قم واقع است و با استان مرکزی همسایه ‌است. روستاهای بخش خلجستان خلجی‌زبان یا فارسی‌زبان هستند، اما اهالی روستای آمره اصالت تاتی خویش را حفظ کرده و هنوز به زبان قدیم منطقه یعنی تاتی (تاتی با توجه به اینکه یکی از زبان‌های ایرانی شمال غربی است بیشترین نزدیکی را به زبان‌های تالشی، کردی، گیلکی، مازنی و بلوچی دارد وبا فارسی تفاوت دارد) سخن می‌گویند. آمره درمیان کوه‌ها و باغ‌هایی محصور شده که از غرب به شرق گسترده شده‌اند و آب راهی که از کنار روستا می‌گذرد نیز مسیر غربی - شرقی را طی می‌کند.

ایرانِ زیبای ما (29)


تصویر روح نواز ترکیبی از کوه های سرسبز و آسمان پاک آبی جاده شیراز به سمت نورآباد در استان فارس. نورآباد (خرامه)، روستایی از توابع بخش کربال شهرستان خرامه در شهرستان شیراز استان فارس است. این روستا در دهستان دهقانان قرار دارد.

ایرانِ زیبای ما (29)


چشم اندازی فوق العاده ازیک بیابان برهوت ( کویر سه قلعه) در استان خراسان جنوبی. سه‌قلعه در شمال شهر سه‌قلعه به علت قرار گرفتن در عرض جغرافیایی پایین، ارتفاع کم از دریا، دوری از منابع آبی بزرگ دوری از توده‌های باران آور فشار زیاد جنب حاره و نزدیکی به کویر که همه این عوامل باعث بارندگی کم، گرمای زیاد تابستان، تبخیر فراوان بطور کلی بیابانی و نیمه‌بیابانی منطقه گردیده‌است. تابستان‌ها هوا گرم و سوزان و زمستان‌ها سرد و خشک است. سه ‌قلعه در محدوده حوضه آبریز کویر نمک واقع شده‌است. بادهای محلی به نام کوه باد از شمال سیه ‌باد، روزباد و قبله ‌باد (اصطلاحاً کلغور) سه‌قلعه را در طول سال تحت تأثیر قرار می‌دهند که باد غالب و تأثیرگذار سیه‌باد است که در زمستان می‌وزد. سه‌قلعه بر روی آبرفت‌های دوران چهارم کواترنری واقع شده که حاوی سه سنگ، گچ و نمک می‌باشد. منطقه سه‌قلعه دارای ابرناکی بسیار کم و در نتیجه تعداد شب‌هایی با آسمان صاف در حدی بسیار فراتر از نیاز متعارف ستاره‌شناسان آماتور است و به این خاطر نهمین رقابت رصدی مسیه ایران در این محل برگزار شد.

ایرانِ زیبای ما (29)


نمایی از طبیعت بکر و زیبای شهر تَفرِش در استان مرکزی. تَفرِش یکی از شهرهای استان مرکزی و مرکز شهرستان تفرش است. تفرش در شمال شرقی اراک واقع و در بین رشته کوههایی محصور است و آب و هوایی بسیار مطبوع دارد شهر تفرش در ارتفاع حدود ۸۷۸، ۱ متری، در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی شهر اراک و در مسیر جادة اراک ـ آشتیان قرار دارد. کوه‌های قشلاق و گندم کوه از شمال و منار و نقره کمر از جنوب شرقی شهر را محصور می‌کنند؛ به این دلیل گاهی از تفرش با نام «چال تفرش» نیز یاد می‌شود. دیرینگی این شهر به پیش از اسلام می‌رسد و اغلب نام نخستین آن را «گبرش» می‌دانند که از «گبر» به معنی زرتشتی می‌آید. روستاهای پیشین فَم و تَرخوران، امروزه محله‌های اصلی شهر تفرش را تشکیل می‌دهند و آرامگاه پروفسور محمود حسابی، بقعهٔ شاهزاده احمد (روستای کوهین)، و دانشگاه آزاد تفرش (در راه معین‌آباد) و دانشگاه صنعتی امیر کبیر، مسجد شش ناو از نقاط مهم شهر هستند.

ایرانِ زیبای ما (29)


عکسی دلنشین و آرامش بخش از جاده ی سَقِّز در استان کردستان. سَقِّز یکی از شهرهای شمال ‌باختری ایران در شمال شهرستان مریوان و استان کردستان است. شهر سقز برروی دو تپهٔ طویل که رودخانهٔ سرپوشیدهٔ ولی‌خان از وسط آن می‌گذرد، بنا شده‌است. پستی‌وبلندی‌های داخل شهر و چشم‌انداز رودخانهٔ سیمینه‌رود، که از کنار این شهر می‌گذرد، از ویژگی‌های آن است. این شهر با سنندج ۱۹۸ کیلومتر فاصله دارد و تنها شهرِ دارای فرمانداری ویژه در استان کردستان است. مردم سقز در اکثریت مسلمان و سنی شافعی مذهب اند و زبان اکثریت مردم سقز کردی سورانی با لهجه اردلانی است.

ایرانِ زیبای ما (29)


تصویری خیال انگیز از باغ نخلستان و هوای ابری شهرستان فراشبند در استان فارس. شهرستان فراشبند یکی از شهرستانهای استان فارس است. مرکز این شهرستان، شهر فراشبند است. این شهرستان دارای منابع گاز طبیعی است. در این شهرستان بقایای ۱۰ آتشکدهٔ زرتشتی وجود دارد. اقتصاد این شهرستان بر زراعت، باغداری و قالی‌بافی است. باغات این شهرستان نخلستان است.

ایرانِ زیبای ما (29)


عکسی جالب توجه از باغ سنگی شهر سیرجانِ استان کرمان. باغ سنگی یکی از جاذبه‌های استان کرمان و شهر سیرجان است. این محوطه که قبلاً باغی بوده در دهستان بلورد روستای میاندوآب و ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی سیرجان قرار دارد و متعلق به درویش خان اسفندیارپور بوده‌است. این باغ به شکل شش ضلعی نامنظم است. هم چنین بعد از بروز خشکسالی در منطقه، و خشک شدن درختان، صاحب باغ سنگ‌هائی را از درختان آویزان کرده و بتدریج اهالی روستاهای مجاور برای دیدن آن باغ به روستای میاندوآب آمده‌اند. بدین ترتیب رفته رفته اهالی شهرهای مجاور و گردشگران سیرجان مشتاق دیدار باغ شده‌اند. اکنون این باغ، گردشگرانی را که از سیرجان دیدار می‌کنند بسوی خود جلب می‌کند. در سال ۱۳۵۵ پرویز کیمیاوی فیلمی را بنام باغ سنگی از این باغ و باشرکت درویشخان اسفندیارپور ساخت که برنده جایزه خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین شد.

ایرانِ زیبای ما (29)


چشم انداز بهاریِ باغ های سرسبز و انبوه شکوفه ها در دره ی ییلاقی بوژان در ده کیلومتری نیشابور. بوژان نام گیاهی است که برگ های ریز و ساقه های دراز دارد و در این روستا به وفور یافت می شود. روستای بوژان آب و هوایی خاص و طبیعتی منحصر به فرد دارد و آبشاری زیبا و رودخا نه ای که اطراف آن را باغ های میوه پوشانده، چشم اندازی رویایی را برای گردشگران رقم زده است. این روستا بافت مسکونی متمرکز و درشیب ملایم استقرار یافته است و کوچه هایی پیچ در پیچ و نامنظم دارد.

ایرانِ زیبای ما (29)


عکسی ازطبیعت سرسبز محصور شده در بین نخلستان و شالیزارهای برنج شهرستان قصر قند در استان سیستان و بلوچستان. این شهرستان جزء نواحی کوهستانی و دشت به شمار می رود و رشته کوه آهوران و کارچان مهمترین ارتفاعات آن را تشکیل می دهند، خصوصیات اقلیمی آن تحت تاثیر توپوگرافی این ارتفاعات از یک طرف و دریای عمان از طرف دیگر قرار دارد و جزء اقلیم بیابانی گرم شدید است. شهرستان قصر قند دارای ۷۸۵۰ هکتار اراضی قابل کشت کشاورزی می باشد امرار و معاش و درامد اکثر مردم از طریق کشاورزی و دامداری است.

ایرانِ زیبای ما (29)


طبیعت بکر و وحشی جنگل حرا در استان هرمزگان. منطقه حفاظت‌شده حرا مجموعه جنگلهای درختان سرسبز ساحلی مانگرو یا حرا است در حوالی جزیره قشم که با آبراهه‌های آن با پرندگان زیبا و طبیعت بکر وحشی‌اش از منابع توریستی و دیدنی استان هرمزگان می‌باشد. جنگل حرا در سواحل جنوبی ایران، مهد انواع گوناگون آبزیان، پرندگان و دوزیستان است. حرا فواید زیادی دارد از جمله شیره درون آوندهای آن بربیماری خشکی که بیماری پوستی شایع در منطقه هرمزگان است، تاثیری قابل توجه دارد.

ایرانِ زیبای ما (29)


عکسی معنوی از شب پرستاره ی ورودی امام زاده حسین فرزند امام رضا (ع) در شهر قزوین.

ایرانِ زیبای ما (29)


تصویری از آسمان ابری و طوفانیِ جزیره ی زیبای کیش.

ایرانِ زیبای ما (29)


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج