۳۲۱۹۴۸
۲۴ نظر
۵۰۰۷
۲۴ نظر
۵۰۰۷
پ

رئیس قوه قضاییه: بدحجابی جرم است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه مقابله با هنجارشکنی هایی مانند «بدحجابی» «بی حجابی» و «رفتارهای غیر اخلاقی» قانون مشخص و مدون دارد گفت: تمام کسانی که در اثر غفلت یا اشتباه مرتکب هنجارشکنی می شوند باید بدانند که رعایت حقوق دیگران الزامی است و حتی اگر اعتقاد شخصی به قانونی ندارند باید آن را رعایت کنند؛ بدحجابی و بی‌حجابی جرم است و مجازات آن در قانون معین شده است.

خبرگزاری میزان: آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به فضائل و برکات ماه رجب و امیدواری مومنان و اهل دعا به پذیرفته شدن دعاها در این ماه شریف، به برگزاری مراسم اعتکاف در سراسر کشور نیز اشاره کرد و گفت: اعتکاف فرصت بسیار مغتنمی برای خلوت با خداوند متعال است و بحمدالله هر سال باشکوه تر از گذشته برگزار می شود و جوان های بسیاری را می بینیم که در این مراسم معنوی طعم و لذت سخن گفتن با خدا را تجربه می کنند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه «مراسم اعتکاف تبدیل به پدیده ای مهم در کشور شده است» افزود: در زمانه ای که عوامل و ابزار غفلت از در و دیوار می بارد گرایش به معنویات و حضور چشمگیر جوانان ما در مراسم اعتکاف نعمت بزرگی است که باید قدر آن را دانست.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به تلاش غربی ها بویژه از طریق رسانه های خود برای سلطه فرهنگی بر دنیا و گسترش نگاه مادی و غفلت از معنویات، تاکید کرد: غربی ها سال ها و بلکه قرن ها به دنبال تثبیت سلطه فرهنگی خود بر دنیا بوده اند و این مسئله در تمامی مسایل فرهنگی بویژه فیلم ها، داستان ها و رمان های آنها کاملاً مشهود است.

آیت الله آملی لاریجانی بی توجهی رسانه های غربی به مراسم اعتکاف و گردهمایی معنوی جوانان کشورمان در مساجد را تلاشی برای فراگیر نشدن این پدیده مهم توصیف کرد و گفت: حادثه عجیب این است که رسانه های غربی که مسائل به مراتب کوچکتر و کم اهمیت‌ تر در نقاط مختلف دنیا را در ابعاد وسیع به دنیا مخابره می کنند؛ توجهی به موضوع اعتکاف ندارند.

رئیس دستگاه قضا از مسئولان و متولیان فرهنگی کشور خواست برنامه ریزی مناسبی برای راه های انعکاس مطلوب و موثرتر مراسم اعتکاف پیدا کنند و در عین حال به دنبال یافتن مصادیق و نمونه های دیگری از مراسم دارای مضامین دینی و معنوی باشند که بتواند در سیر معنوی همه و خصوصاً جوانان مؤثر باشد و طعم محبت و عبودیت حق را به هم بچشاند.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: در مقابل تلاش رسانه های غربی در گسترش سلطه فرهنگی خود و بی توجهی به امور معنوی ما هم باید طرح های مناسبی برای تجلیات معنوی کشورمان بیابیم و برنامه ریزان فرهنگی کشور باید به دنبال این باشند که چگونه می شود مسائل و مراسم با رنگ و بوی دینی را در جامعه گسترش داد و از آن حمایت کرد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز حادثه طبس گفت: در جریان حادثه عظیم طبس آمریکایی ها از قدرت الهی و امدادهای غیبی خداوند غافل بودند و نمی دانستند که همه چیز در ید قدرت الهی است.

آیت الله آملی لاریجانی امدادهای غیبی خداوند را نتیجه تقوی الهی، ایمان و یقین به قدرت لایزال الهی دانست و گفت: تنها راه بهره مندی از الطاف الهی و امدادهای او تقوی و توکل به حق متعال است.

وی به سخن امام خمینی (رحمه الله علیه) اشاره کرد که فرموده بود شن ‌های روان طبس مأموران الهی بودند. امام (رحمه الله علیه) از هر حادثه و پدیده‌ای برای روشن ساختن ابعاد قدرت الهی و توحید حق استفاده می‌کردند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود به احکام دیوان عالی آمریکا که نوعی دستبرد آمریکایی ها به اموال جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود اشاره کرد و با محکوم کردن این اقدام اظهار کرد: آمریکایی ها توسط دیوان عالی خود حکم مفتضحانه ای صادر کردند و بدون هیچ دلیلی حادثه ای را که سی سال پیش در کشوری که خود اشغال کرده بودند؛ رخ داده، به ایران ربط داده اند در حالیکه باید پرسید این پرونده چه ربطی به ایران دارد جز اینکه شما بخواهید قدرت نمایی کنید و البته آمریکایی ها بدانند دولت و ملت ایران تسلیم این قدرت نمایی ها نخواهند شد.

رئیس قوه قضاییه طرح چنین مسائلی را مخالف روح برجام دانست و با انتقاد از اینکه «آمریکایی ها دست دوستی دراز می کنند و در عین حال از پشت خنجر می زنند» تاکید کرد: دولت محترم و وزارت امورخارجه باید با قدرت و صلابت در مقابل چنین حرکاتی بایستند.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه «نباید از خنده ها و خوش و بش های آمریکایی ها گول خورد» افزود: همه باید در مقابل اقدامات و تحرکات آمریکا به هوش باشیم و قوه قضاییه نیز در این راه هر امکان و قدرتی داشته باشد در کمک به دولت دریغ نخواهد کرد.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت هنجارهای اخلاقی و دینی گفت: این هنجارها حتی اگر شکل قانونی نیز به خود نگرفته باشند واجب الرعایه هستند و در صورت قانونی شدن آنها، لزوم رعایتشان واضح‌ تر است.

رئیس قوه قضاییه افزود: متاسفانه برخی افراد در اثر غفلت و اشتباه و تحریک برخی رسانه ها در مسیر هنجارشکنی قرار می گیرند و دولت، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و همه نهادهای مرتبط باید برخورد قانونی با این هنجارشکنان را در دستور کار قرار دهند.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه «البته در برخورد با هنجارشکنی ها نباید مرتکب هنجارشکنی و منکر دیگری شد» افزود: همان طور که نباید به بهانه تعدی به حقوق اشخاص، اجرای حدود و احکام الهی و امر به معروف و نهی از منکر را زیر سوال برد؛ ضابطان قضایی نیز در انجام وظایف موظف به رعایت قانون هستند و مقابله با هنجارشکنی ها نباید با تعدی به حقوق شهروندان توام شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه مقابله با هنجارشکنی هایی مانند «بدحجابی» «بی حجابی» و «رفتارهای غیر اخلاقی» قانون مشخص و مدون دارد گفت: تمام کسانی که در اثر غفلت یا اشتباه مرتکب هنجارشکنی می شوند باید بدانند که رعایت حقوق دیگران الزامی است و حتی اگر اعتقاد شخصی به قانونی ندارند باید آن را رعایت کنند؛ بدحجابی و بی‌حجابی جرم است و مجازات آن در قانون معین شده است.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه «نیروی انتظامی در اصل مقابله با هنجارشکنی ها مسیر درستی را انتخاب کرده است و همه باید در انجام وظایف قانونی به آن کمک کنند» تصریح کرد: اگر برخی طرح ها و برنامه ها دارای اشکالاتی است باید دلسوزان و متدینان جامعه تذکر دهند که اصلاح شود و البته اصل مقابله با هنجارشکنی ها نباید در سایه امور فرعی و عرضی قرار گیرد.

این گزارش می افزاید در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی طرح کاهش جمعیت کیفری زندانها و از جمله، چگونگی استفاده و بهره برداری از فن آوری های نوین در اداره امور زندانها و زندانیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با بدحجاب ها و بی حجاب ها باید با اشد مجازات برخورد بشه، اینا جامعه رو به... کشیدن، همشون رو جمع کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه

      • مملی

        باچد

    • بدون نام

      آقای روحانی سکوت اختیار کردین؟ نمی خواین حرفی بزنید؟ نسل جوون داره از این مملکت فرار می کنه... همین؟؟؟ سکوت؟؟

    • الهام

      نگاه به نامحرم هم گناهه. با مردهایی که به نامحرم نگاه می کنند و مرتکب گناه میشند نیز باید برخورد بشه. نگاه به نامحرم هم جرم محسوب میشه و اشد مجازات باید براشون تعیین بشه!!!

      پاسخ ها

      • مملی

        باچد

      • بدون نام

        عشوه نریز کسی نگاه نمیکنه یه نظر طبیعی و حلاله

      • بدون نام

        اقایون چرا منفی دادن ؟!! خدای نکرده مگر مخالف دستور قران هستند؟!

    • بدون نام

      نکنه انتظارداریددرانظارعمومی کشف حجاب بکنیدوباشلوارآستین کوتاه بیاییدبیرون کسی هم کاری به کارتون نداشته باشه،؟این همه منفی چیه به کامنت اولی دادیدخب درست کفته منم موافقم ،بدحجابی هم جرمه وهم معصیت

      پاسخ ها

      • مملی

        شلوار آستین کوتاه؟؟؟؟

      • بدون نام

        به تو هم منفی میدیم ! دلت خنک بشه

    • بدون نام

      بدون نام ۱۷:۲۰ ما زن ها هیییچ علاقه ای دقت کن هیییییچ علاقه ای نداریم جلوی شما مردای چشم چرون که به بانوی چادری هم رحم نمی کنید ( البته دور از جون مردهای ایرانی سالممون) پیراهن و شلوار بپوشید... خدا شاهده جدی می گم اصلا خودت رو ناراحت نکن... اون دنیایی هم هست که بابت آنچه از مغزت گذشته و چشمهات دیده باید جواب پس بدی شما برو از خدا بترس... مشکل اینجاست اگر واقعا افراد مشکل دار رو جمع کنن عالی می شه ولی متاسفانه به همه دارن یه لقب می دن... در ضمن تو کل دنیا مردم هر جوری برن بیرون بقیه اجازه ندارن نگاش کنن تو همین دبی آشغالی که سرو ته ‌تون رو می زنن اونجایید به زن نگاه بد کنید و پلیس ببینتتون تمومه... شما برو خودت رو درست کن... خواهش می کنم برترین ها این پست رو سانسورنکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

      • mohamaad

        این حرفاتون درست اما دلیل نمیشه که تو یک کشور اسلامی با وضع پوشش بد بیان بیرون خانم های بد حجاب هم باید راعایت بکنند

      • mohamaad

        حرفاتون درست ولی این دلیل نمیشه که حجاب رو رعایت نکنند

      • بدون نام

        ولی این دلیل نمیشه که تو یک کشور اسلامی مردها چشم چرون باشند .....

      • mohamaad

        آقا یا خانم محترم چرا قضیه رو کش میدید من میگم هم مردها باید رعایت بکنند هم خانم ها دوتاشون باید وضع پوشش حجاب و اخلاق رو رعایت و اصلاح کنند

    • ایرانی

      کاملا درسته و باید با بدحجاب ها و بی حجاب ها به شدت برخورد بشه

      اینها عامل فساد اخلاقی در جامعه هستند و باید اشد مجازات شوند

      اینها پشت پرده شبکه های منفور منوتو و حرومزاده های اونها هستند

      مرگ بر بدحجاب و بی حجاب عامل انحراف جوانان

    • بدون نام

      من نمیدونم حجاب به کی صدمه زده که این همه جبهه می گیریدغیرازاین هست که که ما یه جامعه سالم می خوایم که به خانما بی احترامی نشه ،ارزش انسانی خانما معلوم بشه نه زیبایی های ظاهری ،حرمت زن بل ساپورت و مانتوباز زیر سواب رفته وگرنع ،ما با حجای مشکبمون چیه فقط وفقط دز برابر چشم ناپاکونامحرم حجاب ،لازمه بقیه مکان هل ما از زیبایی های خودمون لذت می برینم با آرامش درس می خونیم ،ورزش می کنیم ،

    • بدون نام

      بدحجابی و بی‌حجابی جرم است و مجازات آن در قانون معین شده است..........ایا این قانون شامل مردهای چشم چران بیحجاب وبد حجاب هم هست یا طبق معمول فقط حق ! زنهاست؟ خدا که انقدر عادل هست که حجاب را از هردو بخواهد

    • الهام

      توی قرآن هیچ اشاره مستقیمی به پوشاندن موهای سر و پا نشده! اصلا پیامبر اسلام پوشیدن لباسهایی با رنگ سیاه رو مکروه شمرده.
      مگر حضرت فاطمه در گرمای عربستان چادر سیاه رنگ و جوراب ضخیم می پوشیده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خانم محترم اول درست اطلاعات کسب کنید بعد نشر بدید کی گفته تو قرآن هیچ اشاره ایی به حجاب زن نشده آیا قرآن رو به صورت دقیق خوندید؟؟ در ثانی حضرت فاطمه بانوی بزرگ دوعالم تا آخرین لحضه حیاتش هیچکس قسمتی از بدنش رو ندیده نه صورت نه دست و نه پا به غیر از محرمانش

      • mohamaad

        اشتباه مثبت دادم چون نظرتون غیر واقعیه کسی هم نگفته که حجاب رو با رنگ مشکی فقط میشه انجام داد

    • بدون نام

      فکرنکنم هیچ مردایرانی ازبی حجابی اونم ازنوع مانکنهاکه توی خیابان جولان میدن راضی باشن اینم درست نیست بگیم حتما بایدچادریاازنقاب استفاده بشه پوشش مناسب باشه کافیه سن ازدواجم رفته بالاشرایط هم دیگه به 1500سال پیش برنمیگرده چون خودکرده راتدبیرنیست بیشترش بخاطرفقرمالی وفقرفرهنگیه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج