۳۲۳۸۴۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

جنایت‌های ۴۰ روز نخست سال ۹۵

بررسی ها نشان می دهد تا ۱۰ اردیبهشت ۹۵ و در میان ۳۵ نفری که به قتل رسده اند، ۳ کودک نیز بوده است و براثر قتل یک زن باردار جنین او نیز به قتل رسیده است.

خبرآنلاین: بررسی ها نشان می دهد تا ۱۰ اردیبهشت ۹۵ و در میان ۳۵ نفری که به قتل رسده اند، ۳ کودک نیز بوده است و براثر قتل یک زن باردار جنین او نیز به قتل رسیده است.

۴۰ روز نخست امسال در حالی سپری شده است که دستکم ۳۰ خبر با موضوع وقوع قتل در کشور منتشر شده که نشان می دهد ۳۵ نفر در این مدت به قتل رسیده اند.

این در حالی است که بررسی خبری همین تعداد از قتل ها نشان می دهد ۱۰ فقره از قتل ها خانوادگی بوده است، و این آمار بدون محاسبه کشف اجساد خانواده ای ۳ نفره در اندیمشک است زیرا مشخص نیست این ۳ نفر توسط شخص چهارمی به قتل رسیده اند یا براساس یک فرضیه توسط مرد خانواده به قتل رسیده و سپس مرد خانواده خودکشی کرده است. نگاهی به قتل های ۴۰ روز نخست امسال همچنین نشان می دهد که سهم «نزاع» در این جنایات پررنگ است.

۱۱زن و ۲۴ مرد قربانی جنایت ها


۳۰ عنوان خبری که در جدول زیر ملاحظه می کنید حاصل بررسی خبرهای خبرگزاری خبرآنلاین و خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، است. علاوه بر بررسی اخبار حوادث با جستجوی واژه «قتل» اخبار متعددی مرور و از میان آنها اخبار تکراری حذف و در نهایت ۳۰ عنوان خبری که نشان دهنده وقوع قتل در فاصله اول فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ بودند مورد بررسی قرار گرفتند.

همچنین این بررسی ها نشان می دهد در این مدت و در میان ۳۵ نفری که به قتل رسده اند، ۳ کودک نیز بوده است و براثر قتل یک زن باردار جنین او نیز به قتل رسیده است.

بررسی جنسیت مقتولان این جنایت ها نشان می دهد از میان ۳۵ قربانی این جنایت ها ۱۱ قربانی زن بوده اند که درمیان ۲ دختربچه حدود ۶ ساله دیده وجود دارد.

همچنین پرونده یکی از قربانیان در قالب مرگ مشکوک در حال بررسی است و نه قتل زیرا به نظر می رسد که او در پی مصرف بیش از حد شیشه جان باخته است. ۲۴ قربانی دیگر این قتل ها نیز مرد هستند که یکی از آنها خردسال بوده است.

تکرار نام اندیمشک و یک زنگ خطر

بررسی اخبار قتل در ۴۰ روز نخست سال جاری نشان می دهد نام اندیمشک ۳ بار در اخبار جنایی و قتل مطرح شده است. تکرار نام اندیمشک می تواند زنگ خطری در حوزه آسیب های اجتماعی برای این شهر باشد. در یکی از خبرها اقوام و بستگان زنی که به دلیل همراه داشتن مواد مخدر بازداشت و زندانی شده بود با خانواده شوهر این زن درگیر شدند و در پی آن یک تن کشته و ۱۱ تن مجروح شدند.

گرچه قتل یک دانشجوی ۱۸ ساله نیز در این میان نام اندیمشک را یک بار دیگر مطرح کرد اما آنچه نگران کننده است خبر کشف اجساد یک خانواده ۳ نفره است که دادستان اندیمشک روز نهم اردیبهشت ماه از آن خبر داد و گفت: بررسی های پزشکی قانونی نشان می دهد دستکم ۳ روز از مرگ آنها سپری شده است. 
با این حال هنوز سرنخی از اینکه این جنایت چگونه و با چه انگیزه و چه کیفیتی رخ داده مطرح نشده و درباره آن اطلاع رسانی نیز نشده است.

ساختار خانوادگی اندیمشک در شمال خوزستان متاثر از زندگی طایفه و عشیره ایست.

خانواده کشی هایی که باید بررسی شوند


آنچه جدول زیر نشان می دهد این نکته را در خود جای داده است که خانواده هایی قربانی تصمیم های آنی یا انتقامجویی های فردی شده است. آنچه در این جدول بر این موضوع تاکید دارد قتل عام خانواده همسر سابق توسط داماد است.

او در روستایی به نام «سوخور رشید» از توابع حیدریه در گیلانغرب همسر سابق، پدر و مادر همسر سابق خود را کشت و دو برادر همسر سابق خود را نیز مجروح کرد. علاوه بر این ماجرا موضوع قتل زن و مرد جوانی در عنبرآباد کرمان است که توسط پدر دختر قربانی شدند.

هنوز از ماجرای اندیمشک که در آن اجساد زن و مردی به همراه فرزندشان کشف شده نیز مشخص و محرز نشده تا آن را نیز به این مجموعه بیفزاییم. این ماجرا خاطره قتل عام خانوادگی مردی در کلاچای را در ذهن تداعی می کند که سال گذشته ۱۳ اردیبهشت ماه همسر و دو پسرش را در یک آتش سوزی عمدی به قتل رساند و هنوز مجازات نشده است.

جنایت‌های 40 روز نخست سال 95
جنایت‌های 40 روز نخست سال 95
جنایت‌های 40 روز نخست سال 95
جنایت‌های 40 روز نخست سال 95
جنایت‌های 40 روز نخست سال 95
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قربانعلی

      آخرقربونت بروم این قتل ها که درکشور ما تازگی ندارد هتما آن مرد که باخانواده خودش کشته شده اند دشمنانی دارد که همگیشان راکشته اند. زود نمیشود قضاوت کرد.اما چند احتمال ضعیف وجود دارد 1 احتمال دارد مرد خودش بنا به دلایلی ناموسی همسرت فرزند راکشته وپس از بخود آمدن تازه فهمیده که چه خطای بزرگی کرده وزندگی برایش بعدازاین جنایت سخت و ردناک وچنگال عدالت گلویش رامی گیرد به همین سبب خودش ر اخلاص کرده 2 احتمال میرود که اووارث اموالی باشد ودیگر وراث.این مرد وخانواده اش را ا ز میان برداشته اند که ثروت اورا صاحب شوند چون اگرفقط مرد ا ز میان برداشته شود بازهم زن وفرزندش وارث اوخواهند بود.3احتمال سوم این که مرد بیچاره ازراز کسی آگاه شده بود که اگربازگو میکرد پای کسانی به دادگاه باز میشد یاآبروی کسانی میرفت ویا سری د ر کار بوده که زنده بودن این خانواده برای قاتل یاقاتلین زیان آ وربوده درنتیجه همه را ا ز میان برده اند.4 البته یک احتمال ضعیف هم وجود دارد که این مرد بیچاره به خاطرمصرف مواد زن وهمسرخودرا درموقع توهم کشته باشد وبعدازدیدن خون عزیزانش بهترین کار یعنی خودکشی کرده باشد.امیدوترم.کسانی که این مطالب ونظر را مطالعه می کنند از من دلگیر نشوند این تفکرات من فقط احتمال بوده وقصد تهمت به هیچ کس رانداشتم

    • حق گو

      زمان قدیم! شخصی به نام ایاز یک نفر را کشته بود ؛ تا چند سال تمام کشور از این جنایت ناراحت بودن و ایاز قاتل ؛ ایاز قاتل ورد زبانها بود . خدا رو شکر به لطف مسئولین جرم و جنایت و قتل برای همه عادی شده و دیگه مهم جلوه نمیکنه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج