۳۲۵۶۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

تازه های دنیا خودرو

ظاهرا آئودی به ارائه مدل دلربایش، آئودی R۸ بسنده نکرده و با تغییراتی که بر آن اعمال کرده تصمیم دارد تا آن را بیش از پیش زیبا و داینامیک سازد. Audi R۸ V۱۰ plus مدل جدید R۸ است که به جعبه دنده ۷ سرعته S tronic مجهز می شود.



تازه های دنیا خودرو


برترین ها:

تازه های دنیا خودرو

مهاجم تازه نفس آلمانی

ظاهرا آئودی به ارائه مدل دلربایش، آئودی R۸ بسنده نکرده و با تغییراتی که بر آن اعمال کرده تصمیم دارد تا آن را بیش از پیش زیبا و داینامیک سازد. Audi R۸ V۱۰ plus مدل جدید R۸ است که به جعبه دنده ۷ سرعته S tronic مجهز می شود. این جعبه دنده در کنار موتور R۸ V۱۰ plus میزان آلایندگی اتومبیل را پایین می آورد. چراغ های ال ای دی جلو و چراغ های عقب مجهز به تکنولوژی جدید به صورت استاندارد بر آن تعبیه می شوند. ابعاد R۸ نیز دستخوش تغییراتی می شود و در مجموع ظاهر آن را جذاب تر می سازد. جلوپنجره تک فریمه، سپر و ورودی های هوا همگی تغییر کرده اند. یک اسپلیتر جدید ساخته شده از مصنوعات استحکام یافته فیبر کربنی به R۸ V۱۰ plus الحاق می شود. اسپلیتر معمولی از گزینه های استاندارد به حساب می آید. هم چنین دیفیوزر عقب که در صورت تمایل مشتری از فیبر کربن ساخته می شود بالاتر کشیده می شود.

تازه های دنیا خودرو

دو منحنی سیاه رنگ براق در منتهی الیه اتومبیل با آوایی استثنایی نقش خروجی های اگزوز را ایفا می کنند. . در حال حاظر طراحی R۸ V۱۰ plus تنها به مدل کوپه محدود می شود. رنگ آمیزی مات R۸ V۱۰ plus از ویژگی های منحصربه فرد آن است. هشت رنگ آمیزی متنوع نیز برای تیغه های جانبی کوپه در نظر گرفته شده است در حالی که سقف تاشوی R۸ اسپایدر تنها در سه رنگ سیاه، قهوه ای و سرخ ارائه می گردد. وزن R۸ V۱۰ کوپه تنها ۱۵۷۰ کیلوگرم است. موتور ۲/۵ لیتری R۸ V۱۰ plus نیز مانند R۸ به صورت دستی مونتاژ می شود. گشتاور این موتور ۵۳۰ نیوتن متر و توان آن ۵۵۰ اسب بخار است. شتاب صفر تا صد آن ۵/۳ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۳۱۴ کیلومتر در ساعت است. برای مالکیت این مهاجم آلمانی تبار باید هزینه ای حدود ۲۰۹۰۰۰ دلار را متقبل شد.


تازه های دنیا خودرو

ابرکمپانی ها دست در دست یکدیگر

ظاهرا همکاری BMW-Zagato بر سر مدل کوپه آن قدر رضایت آمیز بوده است که تصمیم به ارائه مدل مشترکشان،Zagato Roadster گرفته اند. جالب است که این مدل تنها در طول مدت ۶ هفته طراحی و تولید شده است. این مدل که بر پایه مدل Z۴ ساخته شده است ورژن Roadster کوپه به حساب می آید. طراحی مدل Roadster تا حدودی برتر از مدل کوپه است چرا که حجم بصری قابل توجهی بر اکسل عقب اعمال شده است. هم چنین توازن تحسین برانگیزی در طراحی آن مشاهده می شود.

تازه های دنیا خودرو


تازه های دنیا خودرو

Lamborghini Sesto Elemento

۲/۲ میلیون دلار برای گو ساله وحشی

پس از مدت ها انتظار این زیبای کوچک به مرحله تولید رسید اما جالب است بدانید که قیمت سر به فلک کشیده Lamborghini Sesto Elemento ۲/۲ میلیون دلار است. هر ۲۰ دستگاه از این سوپر اسپورت مسابقه‌ای پیش خرید شده اند. موتور تنفس طبیعی ۲/۵ لیتری ۱۰ سیلندر V شکل آن ۵۷۰ اسب بخار نیرو و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. وزن کل آن ۹۹۹ کیلوگرم است. شتاب صفر تا صدش ۵/۲ ثانیه و بیشینه سرعتش ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است.


تازه های دنیا خودرو

برخورد نزدیک از نوع گامپرت

تصویری که مشاهده می کنید متعلق به یک اتومبیل گامپرت آپولو S است که در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۱۲ دچار سانحه شد. طی این سانحه راننده کنترل اتومبیل را از دست داده و با سرعت به گوشه ای از پیست برخورد می کند. خوشبختانه راننده با مشکل خاصی روبرو نشده اما آپولو S تا حد قابل توجهیی صدمه دیده است. برای خارج کردن راننده در اتومبیل از جا خارج شد.



تازه های دنیا خودرو

پاگانی پر ماجرا و عاقبت دلخراش

بازی سرعت گاه عواقب دلخراشی در پی دارد. در وات فورد انگلستان یک راننده سر زوندا طی سانحه ای جان خود را از دست داد. آن چه مسلم است خارج شدن کنترل اتومبیل از دست راننده است که به حادثه منجر شد. بدین ترتیب اتومبیل از جاده خارج شد و به گارد ریل برخورد کرده است. راننده این اتومبیل شخصی ۵۰ ساله بود. سرنشین دیگر که تنها ۲۰ سال داشته جان سالم به در برد. اتومبیل مذکور تاریخچه جالبی دارد. این اتومبیل در سال ۲۰۰۴ ساخته شد، در ابتدا بدنه آن زرد و کابین آن سیاه رنگ بود اما نخستین مالک سنگاپوری‌اش آن را به رنگ صورتی درآورد. این شخص هم چنین اتومبیل خود را با بهره گیری از موتور ۳/۷ لیتری V۱۲ ارتقا بخشیده بود. این موتور که بر مدل های گونه F قرار می‌گیرد ۶۲۰ اسب بخار توان و ۷۵۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این اتومبیل در سال گذشته به انگلیس وارد شد و رنگ بدنه آن به سرخ مات تغییر پیدا کرد. گمان می رود رنگ مشکی اخیرا به بدنه الحاق شده باشد.


تازه های دنیا خودرو

مخصوص سرآشپز

بار دیگر اعضای این خانواده گرد هم آمده اند تا زحمات بزرگان صنعت خودروسازی را ارج بنهند. به پاس زحمات کارول شلبی، خالق نام آشنای مدل جنجالی Mustang Cobra، کمپانی هایی از جمله فورد موتور، شلبی امریکن و فورد ریسینگ گونه‌ای بی نظیر را طراحی کرده اند. این مدل که GT۵۰۰ کبری نام دارد بر پایه مدل Mustang GT۵۰۰ ۲۰۱۳ ساخته شده است. ناگفته نماند تغییراتی نیز بر آن ایجاد شده است. تیم طراحی کار خود را با موتور ۸/۵ لیتری V۸ شروع کرد که ۶۶۲ اسب بخار نیرو تولید می کرد. سپس یک سوپرشارژر۴ لیتری به آن الحاق نمود که توان تولیدی را به رقم چشم گیر ۸۵۰ اسب بخار رساند. برای اطمینان از حفظ تعادل این اتومبیل لاستیک های عملکرد بالا و ترمزهای جدید شلبی ویلوود نیز بر آن قرار می گیرند. لاستیک‌های عقب اندکی پهن تر شده اند. در بخش طراحی خارجی شاهد کاپوت طراحی شده شلبی، کیت بدنه جدید با عرض بیشتر در عقب و لاستیک های جدید ۲۰ اینچی هستیم. رنگ آمیزی تحسین برانگیز بدنه از رودستر کبری های مسابقه ای دهه ۶۰(میلادی ) برگرفته شده است.

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید یک لایه آبی رنگ و خطوط سفید بر پیکر این عضلانی همه فن حریف کشیده می شود. اعضای این تیم که خود را دوستان کارول شلبی می نامند، معتقدند او خط مشی عملکرد اتومبیل را برای همیشه عوض کرده است. بدون شک طراحی مدل جدید و تاثیرپذیری از کارول شلبی بر مدل های آینده کمپانی بی تاثیر نخواهد بود. کمپانی فرود توری را در ایالات متحده برگزار خواهد کرد تا اتومبیل را به نمایش بگذارد و در نهایت در جهت خیریه به حراج گذاشته خواهد شد.


تازه های دنیا خودرو

برترین های کادیلاک

در دهه ۳۰ میلادی اگر شخص معمولی بودید می توانستید یک کادیلاک استثنایی سوار شوید. کادیلاکی خاص که طبق سفارش شما ساخته شده باشد. در آن زمان کادیلاک کاتالوگی را در اختیار مشتریانش قرار می داد تا بر اساس آن مدل مورد نظرشان یا ترکیبی از المان های مورد علاقه شان را سفارش دهند. ۱۵ ماه پس از آن سفارش مشتریان آماده می شد. در این کاتالوگ طراحی هایی از یک مدل خیره کننده Phaeton و مدل رودستر بی نظیر دیگری به چشم می‌خورد. هر دو مدل مذکور برشاسی V-۱۶ کادیلاک بنا می شدند اما تا مدت ها سفارش داده نشدند. در سال ۱۹۸۴ Fran Roxas که از کلکسیونرهای زمان خود نیز به حساب می آمد، Phaeton و چند سال بعد مدل رودستر را به مرحله ساخت رساند. اخیرا در یک حراجی هر دو مدل به ترتیب به قیمت های ۹۶۲۵۰۰ دلار و ۱۰۰۱۰۰۰ دلار به فروش رسیدند. به گفته Clay Dean، مدیر طراحی کادیلاک، این دو مدل از بی همتاترین اتومبیل هایی هستند که صنعت خودروسازی تا به حال به خود دیده است. تیم طراحی کادیلاک هنوز از این دو الهام می گیرد.


تازه های دنیا خودرو

مژده برای سوپراسپرت دوستان

کمپانی اسپانیاییAspid هم دست به کار شد و سوپراسپرت جدیدی را به صنعت خودروسازی تقدیم ساخت. نام این سوپراسپرت موتور عقب GT-۲۱ است و توانی معادل ۴۵۰ اسب بخار تولید می کند. شتاب صفر تا صد آن کم تر از ۳ ثانیه و بیشینه سرعتش۳۰۲ کیلومتر در ساعت رقم خورده است. جالب است که وزن ناچیز آن تنها ۹۸۹.۷ کیلوگرم است و این کمبود وزن را مدیون شاسی فریم فضایی و پنل های سبک وزن بدنه اش است. از طرف دیگر بهره گیری از ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل تعادل، ایربگ‌های تطبیق پذیر و ضربه‌گیرهای هوشمند رانندگی با GT-۲۱را به امری ایمن و دلپذیر تبدیل می سازد. انتظار می رود این اتومبیل تا سال ۲۰۱۴ به بازار خودرو راه پیدا کند.


تازه های دنیا خودرو

سریع ترین هیبریدی دنیا

با ثبت رکورد سرعت ۲۹۸ کیلومتر در ساعت هیبریدی جتا فولکس واگن به عنوان سریعترین هیبریدی دنیا شناخته می شود. منبع تامین نیروی این هیبریدی در آلمان تولید شده است. این موتور ۴/۱ لیتری ۴ سیلندر توربو شارژردار ۱۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. یک موتور الکتریکی ۲۷ اسب بخاری نیز به آن جفت می‌شود. شتاب صفر تا صد آن ۹ ثانیه رقم خورده است. پیش ترتراک ولوو با سرعت ۲۶۵ کیلومتر در ساعت رکورد دار این عرصه بود.


تازه های دنیا خودرو

Range Rover SUV غول سبک وزن

با توجه به موفقیتی که مدل ایووک برای لندروردرپی داشته است، این کمپانی یکی از معدود کمپانی های اتومبیل سازی رو به توسعه حاضراست. بدین ترتیب لندرور امکان آن را پیدا می کند تا بار دیگر تغییراتی بر مدل رنج رور ایفا کند. در این راستا دستیابی به وزن کم تر، کارایی بهتر، مصرف کم تر و ساختاری لوکس تر و مدرن تر در اولویت قرار داشته است. لندرور هم چنین در نظر داشته است تا ویژگی های ظاهری و آف رود رنج رور را به طور تمام و کمال حفظ کند. حاصل کار نخستین SUV سبک وزن دنیا با شاسی یک تکه مونوکوک تمام آلومینیوم است. در این مورد با یک کاهش وزن ۳۹ درصدی (۴۲۰ کیلوگرم ) در مقایسه با مدل دارای بدنه استیل هستیم. این امر تاثیر مستقیم بر هندلینگ، سرعت، مصرف سوخت و میزان آلایندگی اتومبیل دارد. منبع تامین نیروی آن را یک موتور سوپرشارژردار ۸ سیلندر V شکل بنزینی، یک موتور توربوشارژردار ۸ سیلندر V شکل دیزلی یا موتور ۶ سیلندر V شکل دیزلی تشکیل می دهد. جعبه دنده آن نیز ۸ سرعته ZF اتوباکس خواهد بود.

تازه های دنیا خودرو


تازه های دنیا خودرو

تک خال مک لارن

گردهمایی Pebble Beach امسال شاهد خاص ترین مک لارن حال حاضردنیا بود. مک لارن X-۱ ؛ که با طراحی فریبنده‌اش دل از هر ببینیده‌ای می‌ربایید.رییس کمپانی مک لارن می‌گوید:« این مدل به سفارش یکی از مشتریان خاص این شرکت ساخته شده است. این مشتری درحال حاضر مالک یک دستگاه مک لارن F۱، یک دستگاه مرسدس مک لارن SLR و مک لارن ۱۲C است وسه سال پیش به شرکت مدلی خاص که الهام گرفته از اتومبیل‌های فیسل وگا مدل ۱۹۶۱، کرایسلر جیا مدل ۱۹۵۳، بیوک الکترا ۱۹۵۹، مرسدس بنز ۵۴۰K و سیتروئن SM سفارش داده بود.»

تازه های دنیا خودرو

برای طراحی این مفهومی به جز طراحان مک لارن از طرح‌های طراحان دیگر نیز استفاده شد که درنهایت از اسکچ‌های طراح کره‌ای هونگ یو استفاده شد. پلت فرم اصلی این مدل همان پلت فرم MP۴-۱۲C است و بقیه اجزا از فیبر کربن فوق سبک، آلومینیوم و نیکل ساخته شده‌اند. برای مثال بالچه های ترمز در عقب اتومبیل از آلومینیوم جلا داده شده ساخته شده‌اند و در کابین از چرم قرمز رنگ ناپا بر روی صندلی‌ها، درها و سقف استفاده شده است. بر روی کنسول نیز از فیبر کربن و تیتانیوم برای افکت سه بعدی بیشتر استفاده شده است.

قلب تپنده این خودرو همان موتور ۸/۳ لیتری تویین توربوی MP۴-۱۲C است که توانی برابر با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در واقع نقطه ضعف این تک ستاره است، چرا که برای این موجود تک خال انتظار موتوری خاص می‌رفت.

طول این اتومبیل ۱۰۹ میلیمتر بیشتر از MP۴-۱۲C است که به ۴۶۵۸ میلیمتر می‌رسد. عرض آن نیز با ۱۸۸ میلیمتر افزایش به ۲۰۹۷ میلیمتر می‌رسد. سقف خودرو با وجود طراحی مجدد افزایشی نداشته و همان ۱۱۹۹ میلیمتر است.


تازه های دنیا خودرو

بدجنس دوست داشتنی

Daniel Simon طراح نام آشنای اتومبیل های خلاق بار دیگر دست به کار شد. او که پیش تر برای کمپانی هایی از قبیل بوگاتی و فولکس واگن کار کرده و طراحی وسایل نقلیه انیمیشن Tron :Legacy را نیز بر عهده داشته است، اکنون بردستاوردی دیگر از دنیای هالیوود تمرکز کرده است. در پروژه جدید، کاپیتان آمریکا، سایمون اتومبیل شخصیت منفی داستان-Schmidt- را طراحی کرده است. این داستان در سال ۱۹۴۲ اتفاق می افتد اما قرار است با یک اتومبیل پیشرفته و آینده نگرانه روبرو شویم. بنابراین با ترکیب چشم نوازی از Auto Union Type C، Avus،Mercedes ۵۴۰ K، بنتلی های کلاسیک، مرسدس G۴ مورد علاقه هیتلر روبه‌رو هستیم. جالب است که اتومبیل جدید بر پایه تراک ساخته شده چرا که به عقیده سایمون تراک مانند بودن آن به تاکید بر جنبه منفی مالکش کمک می کند. این کوپه هیجان انگیز ۱۰ عدد چرخ و طولی برابر ۷/۶۲ متر دارد. در جریان فیلم هم چنین می توان شاهد جزئیات دقیق و لوکس طراحی داخلی شد. این امر نکته بارز طراحی سایمون است که پیشتر نیز با آن روبه‌رو شده ایم. ظاهرا قرا ر است به زودی شاهد انتشار کتابی از طراحی های سایمون باشیم.


تازه های دنیا خودرو

پیشرفت کامارو

مزدا سبک ترین و قدرتمند ترین MX-۵ را با نام GT MX-۵به بازار عرضه کرد. این مدل با قصد شرکت در مسابقات امسال انگلیس آماده شده است که با موتوری ۲ لیتری قادر به تولید ۲۷۵ اسب بخار قدرت است. همچنین مدلی شهری آن نیز با توان ۱۱۷ اسب بخار ساخته شده است. برای هرچه سبک کردن آن مهندسان از در‌های فیبر کربنی، شیشه‌های پلی کربنات استفاده کرده و تزیینات داخلی را حذف کرده‌اند.وزن این خودرو فقط۸۵۰ کیلوگرم است که به آن اجازه می دهد در ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد و به سرعتی برابر با ۲۵۶ کیلومتردست یابد.

تازه های دنیا خودرو

قورباغه الكتریكی

یكی از ركورددارترین خودروهای جهان، فولکس بیتل یا همان فولکس قورباغه‌ای است که ركورد بیشترین تعداد تولید را در طول تاریخ بردوش می‌کشد. جدیدترین مدل این فولکس در نمایشگاه پکن با قلبی الکتریکی به نمایش درآمد که خودرویی دو نفره و اسپرت بود. نامشE-Bugster است و توانی برابر با ۱۱۵اسب بخار تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۵/۱۰ ثانیه است.در این فولکس از باتری یون لیتیومی استفاده می‌شود که ظرفیتی برابر با ۳/۲۸ كیلووات‌ساعت دارد و می‌تواند این خودرو رابه ۱۸۰ كیلومتر در ساعت برساند. برای شارژ آن زمانی در حدود ۳۵ دقیقه لازم است که زمان بسیار مناسبی است.


تازه های دنیا خودرو

در جمع کوچکترین های جاگوار

Jaguar F-Type جانشین به حق مفهومی C-X۱۶ است که پیش تر در اتوشوی فرانکفورت رونمایی شده بود. F-Type نیز مانند C-X۱۶ یک اتومبیل هیبریدی است. ابعاد آن مانند پورشه ۹۱۱ است. بنابراین F-Type به کوچکترین جاگوار پس از ۵۰S تبدیل می‌شود. این مدل ابتدا به صورت کانورتیبل و سپس به صورت کوپه به بازار می آید. یک موتور ۳ لیتری سوپر شارژر دار ۶ سیلندر V شکل در ورژن های ۳۳۶ و ۳۷۶ اسب بخاری منبع تامین نیروی آن را تشکیل می دهد. هم چنین یک موتور ۵ لیتری ۸ سیلندر V شکل سوپر شارژردار نیز ارائه می گردد. نیروی تولیدی به واسطه جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک مجهز به سیستم استارت استاپ به چرخ ها منتقل می شود. F-Type از آلومینیوم ساخته می شود بنابراین وزن آن به میزان چشم گیری کاهش می یابد. این مدل در کارخانه کاسل برومویچ انگلیس ساخته می شود.


تازه های دنیا خودرو

ولوو، ایمن‌ترین خودروساز

ایمنی اتومبیل نکته‌ای است که به فروش آن کمک می‌کند، به ویژه هنگامی که خریداران به دنبال یک وسیله نقلیه جدید خانوادگی هستند. نکته‌ای که هیچ خودروسازی به اندازه ولوو به آن نزدیک نشده است و احتمالابه این دلیل که ایمنی تمرکز اصلی خودروساز سوئدی برای چندین دهه بوده است.

آخرین بررسی داخلی ولوو از اطلاعات حوادث نشان می‌دهد که خطر مجروح شدن در ولوو در حال حاضر ۵۰ درصد کمتر از سال ۲۰۰۰شده است. در سال ۲۰۰۰، ویژگی های ایمنی مانند کنترل پایداری الکترونیکی، کروز کنترل تطبیقی​​، ترمز خودکار، هشدار خروج از خط و تشخیص نقطه کور تنها در مدل های لوکس گران قیمت به‌کار گرفته می‌شد، ولی درحال حاضر جزو آپشن‌های اصلی محصولات ولوو است.

مطالعه دیگری در اروپا نشان داد که خودروهای مجهز به کروز کنترل تطبیقی ​​و هشدار برخورد، کاهش احتمال تصادف را تا ۴۲ درصد، بهبود داده‌اند که رقم قابل توجهی در استانداردهای خودرو است. از طرح‌های جدید ایمنی ولوو می‌تو استفاده از کیسه هوای مخصوص عابر اشاره کرد که در مدل V۴۰ استفاده خواهد شد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عامو پژو خودمون از همه چی بهتره...

    • پارسا

      مهندس ویتارا از همه ی این ها بهتر است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج