۳۲۷۵۸
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

دفاع فرج الله سلحشور از اقدامات حوزه هنری

فرج‌الله سلحشور در دفاع از اقدام حوزه هنری در اکران نکردن فیلم‌های مسئله‌دار یادداشتی نوشته. او در این یادداشت به سؤالاتی درباره خودش و سینمای ایران که این روزها در رسانه ها به آن پرداخته می شود پاسخ داد.

خبرگزاری فارس: فرج‌الله سلحشور در دفاع از اقدام حوزه هنری در اکران نکردن فیلم‌های مسئله‌دار یادداشتی نوشته. او در این یادداشت به سؤالاتی درباره خودش و سینمای ایران که این روزها در رسانه ها به آن پرداخته می شود پاسخ داد.

دفاع فرج الله سلحشور از اقدامات حوزه هنری

متن این یادداشت به شرح زیر است:

بعضی اشکال می‌کنند که سلحشور چرا تندی می‌کند؟ چرا فقط ایرادهای سینما را می‌بیند؟ چرا با محبت و رحمت برخورد نمی‌کند؟ چرا با سیاست جذب، برخورد نمی‌کند؟

پاسخ بنده به این عزیزان این است: آیا از خود پرسیده‌اید که سی و سه سال نرمش و خواهش و محبت و رأفت و جذب، نتیجه‌اش چه شده است؟

سی و سه سال نادیده گرفتن و خیانت‌ها و ضدیت‌ها، و سی و سه سال صرف بودجه بیت‌المال چه حاصلی داشته است؟

حاصل کار سینما را باید از روی آثار آن فهمید. با یک نگاه به آثار دهه شصت و مقایسه آن با آثار دهه هشتاد خواهید دید که اگر آثار مثبت دهه شصت ۲۰ درصد بوده است، دهه هشتاد با گذشت ۳ درصد آثار مثبت داشته است.

پس پاسخ‌ همه مثبت اندیشی‌های دلسوزان ساده‌اندیش فیلم و سریال‌سازی، یک مشت دندان شکن و یک «نه» عبرت آموز است.

یعنی کسانی که تلاش کرده‌اید سینما را در خدمت اسلام و انقلاب درآورید خطا می‌کنید، ما عضوی از جامعه فیلم‌سازی جهانی هستیم که زیر مجموعه‌ هالیوود و صهیونیست است. ما عضو جامعه انقلابی ایران نیستیم.

پاسخ فیلم و سریال‌سازان به این ساده اندیشان دلسوز این است که ما عضو اپوزیسیون و مخالفین نظام هستیم، عضو جنبش سبز هستیم و نوکری نظام اسلامی و این انقلاب ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی را نخواهیم کرد.

سینما برای ما یعنی هالیوود و کن و اسکار. سینما و تلویزیون برای ما یعنی شهرت‌طلبی و دنیاپرستی و شهوت‌پرستی. سینما و تلویزیون برای ما یعنی بی‌بند و باری و عیش و عشرت.

اگر قرار است سینما و تلویزیون نقد شود که ما به این آرزوها نمی‌رسیم؛ اگر خود ما هم بخواهیم اربابان آن سوی مرزها اجازه نمی‌دهند!

سخن بنده با طرفداران مماشات و سازش با فیلم و سریال‌سازان و عوامل دست‌اندرکار است. آیا هنوز هم نتایج مصیبت‌بار فیلم و سریال‌سازی برای شما روشن نشده است؟

آیا هنوز هم می‌خواهید سینما و تلویزیون چند میلیون تلفات دیگر از ما بگیرد تا تصمیمی قاطع و قانع کننده برای آن بگیرید ...؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      با سلام
      با نظر آقای سلحشور موافقم. چون سینمای اکنون ما حالت عقبگرد به قبل انقلاب را دارد و برای اکثر بازیگران ما جشنواره هایی مانند هالیوود و کن و ... مهمتر از اعتقادات باورها و منافع کشورشان است.

      پاسخ ها

      • elaheh 29

        آخه چطور ميتونيد حتي مقايسه كنيد با هاليوود!!!!!!!!!!!
        متاسفم براي اين طرز فكر هم وطنام.

    • elahe 29

      اشتباه شد

    • بدون نام

      "بعضی اشکال می‌کنند که سلحشور چرا تندی می‌کند؟ چرا فقط ایرادهای سینما را می‌بیند؟ چرا با محبت و رحمت برخورد نمی‌کند؟ چرا با سیاست جذب، برخورد نمی‌کند؟"

      خیلی خوشحالم که این همه اعتماد به نفس دارید و خودتون رو این همه مهم فرض میکنید. میشه بفرمایید در تمام این مدت نظرات جنابعالی برای چه شخص یا اشخاصی اهمیت داشته؟ اصلا حالا چه اهمیتی داره که شما با محبت و رحمت یا با سیاست جذب برخورد کنید یا نکنید؟ شما هم تنها عضوی هستید از این جامعه سینما و تلویزیون.
      تازه در عرصه تلویزیون که جریانات کاملا بر وفق مراد شماست. یک سینما مونده که اون هم گهگاهی در این فضا نفسی میکشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج