۳۲۸۰۷۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آیت الله سبحانی:

با حفظ عزت زائران، حج را برگزار کنید

‌آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر موانع وجود دارد باید همه راه ها را طی کنید و به حداقل شرایط قائل شوید که با حفظ عزت و امنیت زائران، حج را برگزار کنید.

خبرگزاری ایسنا: ‌آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر موانع وجود دارد باید همه راه ها را طی کنید و به حداقل شرایط قائل شوید که با حفظ عزت و امنیت زائران، حج را برگزار کنید.

این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عدم اعزام به حج هم در داخل موجب ناراحتی مردم می شود و هم ممکن است باعث شود افرادی که به صورت جداگانه می‌روند گران تمام شود؛ عدم حضور ایران اسلامی در حج برای ما یک ضعف است.

وی خاطرنشان کرد: آنها اراده جدی در این مسیر ندارند زیرا اگر داشتند این مشکل را حل می کردند ولی بازهم مسوولان نباید مایوس شوند و سعی کنند از راه های دیگر وارد شوند.

وی افزود: امام علی(ع) در شب شهادت خویش بیان کردند که مبادا بیت رب را خالی بگذارید و ایشان در کنار ایتام و.. به مساله حج سفارش می کنند و بیان می کنند که اگر حج را خلوت بگذارید دچار عذاب الهی می شوید.

سبحانی اظهارکرد: یکی از برکات قرآنی آن است که قرآن کریم در این کشور غریب بود؛ در پیش از انقلاب، ده یا پانزده نفر که حافظ قرآن شده بودند به حج اعزام می شدند و در مسجد الحرام قرآن قرائت می کردند و پس از قرائت زیبا، از آنها دعوت می شد که به شهرهای دیگر بروند و قرائت داشته باشند.

وی گفت: اگر حفاظ قرآن در کشور ما به ده میلیون برسد در واقع یک عامل عزت است؛ سعی کنید ائمه مساجد از نظر علمی و فکری ساخته شوند و بتوانند در مقابل ماهواره ها و تبلیغات موفق باشند؛ محتوا در خصوص کتاب بسیار مهم است؛ اداره کشور زحمت و کار دارد و شاید نتوان همه مشکلات را رفع کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج