۳۲۸۶۲۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مصباح: برخی در انقلاب ایجاد تشکیک کردند

آیت‌الله مصباح یزدی در همایش فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم گفت: تفکیک دین از سیاست ایده شیطانی بود که از بعد پیامبر شروع شد و موجب خانه‌نشینی اهل بیت(ع) شد و بعد هم سلاطینی به وجود آمدند که انواع جنایت‌ها را به اسم اسلام انجام داده‌اند و امروز تشکیل داعش هم دنباله همان تفکر است.

عصر ایران: آیت‌الله مصباح یزدی در همایش فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم که در این مؤسسه برگزار شد با بیان اینکه «روحانیت اکنون به عنوان دین‌شناس شناخته شده است»، گفت: همین دین‌شناسی رسالت حوزویان را سنگین کرده است، برای شناخت دین لوازمی نیاز است که یکی از آن معرفت در مفاهیم دینی است.

وی بیان کرد: قلمرو دین در همه عرصه‌هاست و اختصاص به زمان و مکان خاصی ندارد و هم مربوط به دنیا و هم آخرت است.

اهم اظهارات آیت الله مصباح را به نقل از آنا را در ادامه بخوانید؛

*بعضی فکر کرده‌اند دین تنها همان نماز و روزه است و به مسائل اجتماعی و سیاسی کاری ندارد و برنامه ندارد و همین دلیل باعث شد، بعضی آمده‌اند بعد وفات پیامبر(ص) همه چیز را تمام شده دیدند و برای بعد پیامبر به فکر انتخاب سرپرست افتادند و معتقد بودند دین نباید در سیاست دخالت کند و رهبر جامعه را انتخاب کند.

*تفکیک دین از سیاست ایده شیطانی بود که از بعد پیامبر شروع شد و موجب خانه‌نشینی اهل بیت(ع) شد و بعد هم سلاطینی به وجود آمدند که انواع جنایت‌ها را به اسم اسلام انجام داده‌اند و امروز تشکیل داعش هم دنباله همان تفکر است.

*خدا به وسیله امام راحل منت بر جامعه اسلامی گذاشت و گفت، دین در همه مسائل دخالت دارد حتی در مسائل اجتماعی و آن قدر مبارزه کرد تا توانست دخالت دین در سیاست و اجتماع را اثبات کند.

*در مباحث علمی نباید به موضوعاتی پرداخت که اصلا دردی از زندگی و جامعه را دوا نمی‌کند و اثری هم ندارد. متأسفانه از اصل افتادیم و به فرعیات وابسته شدیم و در تحقیقات هم این‌گونه عمل می‌کنیم.

*روحانیت میراث‌ دارد، که انبیا هستند و رسالت هم همان رسالت انبیای الهی است. به هر حال دین هر چه که هست باید آن را فرا گرفت و این اکنون نصیب روحانیت شده است. دین بسیار گسترده است و تنها علمای گذشته یک بخش فردی آن را فرا گرفتند ولی این کافی نیست. باید همه ابعاد دین را در همه موضوعات مختلف شناخت.

*باید تا جایی که امکان دارد از ایجاد اختلاف در دین و تفرقه در جامعه اسلامی جلوگیری کرد. بدتر از همه اینکه حتی در خود نظام انقلاب ایجاد تشکیک کردند و باعث تضعیف پایه‌های نظام و اسلام شدند.

*اختلاف فتوا، نباید باعث تضعیف نظام شود رفتار باید به‌ گونه‌ای باشد که تضعیف نظام را به همراه نداشته باشد و این بزرگترین خطری است که جامعه را تهدید می‌کند و خطر دیگر این است که از خطی که امام راحل ترسیم کرده‌اند، فراتر رویم.

*انقلابی بودن به معنای این است که همه پیرو ولایت فقیه و نظام و درصدد تقویت ارکان انقلاب باشند. شهدا رفته‌اند تا بتوانیم در مورد فقه بحث کنیم و نظام را حفظ نماییم؛ جوانان شهید نشدند تا اینکه نظام از سوی بیگانگان اداره شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج