۳۲۸۶۸۹
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (۲۶)

تنها چیزی که آدمی از تماشا کردن و دیدن آن هیچ گاه خسته نخواهد شد زیبایی هاست. تامل و فوکوس روی جزئیات حاضر در این تصاویر که از سرتاسر دنیای زیبایمان گرد آوری شده است، بار دیگر ذکر «فتبارک الله احسن الخالقین» را بر زبانتان می آورد.

برترین ها: تنها چیزی که آدمی از تماشا کردن و دیدن آن هیچ گاه خسته نخواهد شد، زیبایی هاست. تامل و فوکوس روی جزئیات حاضر در این تصاویر که از سرتاسر دنیای زیبایمان گرد آوری شده است، بار دیگر ذکر «فتبارک الله احسن الخالقین» را بر زبانتان می آورد.

در این سری مطالب سعی کرده ایم کلکسیونی دیدنی از تصاویر زیبا و چشم نواز از سرتاسر دنیا، با ذکر محل ثبت عکس برایتان گرد آوری کنیم. شاید این تلاش ما قدم کوچکی باشد تا لحظاتی چشمانتان از دیدن پلیدی ها و ناملایماتِ روزمرگی هایمان دور شود و با دیدن صحنه هایی زیبا از این دنیای زیبا، روانی آسوده و استراحت روح را برای شما عزیزان در پی داشته باشد.

*****
نمایی فوق العاده از صخره های پانکیک در شهر پوناکایکی واقع در نیوزلند. صخره های پانکیک (Pancake) مقصدی محبوب برای بسیاری از توریست ها است که در جنوب منقطه ی دولومیت واقع شده است.
تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (26)


تصویری از جاده ی پرپیچ وخم و بی انتهای درهٔ مرگ (Death Valley). دره ی مرگ دره‌ای بیابانی واقع در کالیفرنیای شرقی است. پست‌ترین، خشک‌ترین و گرم‌ترین نقاط آمریکای شمالی با توجه به موقعیت آن در بیابان موهاوی، در این دره جای گرفته‌اند. دره مرگ رکورد بالاترین دمای گزارش شده قابل اعتماد در نیم‌کرهٔ غربی زمین را با ثبت دمای ۵۶٬۷ درجهٔ سانتی‌گراد در فرنیس کریک به تاریخ ۱۰ ژوئیه ۱۹۱۳ در اختیار دارد که این دما تنها اندکی از رکورد جهانی که ۵۷٬۸ درجهٔ سانتی‌گراد در العزیزیه ی لیبی در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۱۹۲۲ به ثبت رسیده‌است کم‌تر می‌باشد.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (26)


دریاچه هانگینگ دریاچه ای در کلرادو (Colorado) که از ایالت های جنوب غربی آمریکا است. دریاچه هانگینگ در دره عمیق و باریک گلنوود (Glenwood) واقع شده است و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (26)


عکسی هیجان انگیز از آبشاری در دریای کارائیب واقع در آمریکای مرکزی. دریای کارائیب دریائی است در غرب اقیانوس اطلس، منطقه کارائیب در آمریکای مرکزی. نام این دریا را در متون قدیمی‌تر دریای غرائب نیز نوشته‌اند. نام کارائیب از نام قوم سرخ‌پوست «کاریب» گرفته شده که در زمان رسیدن اروپائیان به این منطقه، یعنی در اواخر سده پانزدهم، قوم چیره بر منطقه را تشکیل می‌دادند. پس از کشف منطقه هند غربی توسط کریستف کلمب در ۱۴۹۲ میلادی، اصطلاح اسپانیایی آنتیلاس برای نامیدن این مناطق رواج یافت و هنوز هم در تعدادی از زبان‌های اروپایی دریای کارائیب را "دریای آنتیل" می‌نامند.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (26)


نمایی جالب توجه و دیدنی از قلعه کوروین (Corvin) درکشور رومانی در جنوب شرقی اروپا. قلعه ی کوروین که به قلعه ی هانیادی (Hunyadi) یا هاندوآرا (Hunedoara) معروف است. این قلعه دارای سبک معماری گوتیک در زمان رنسانس در هاندوآرایِ واقع در رومانی است. قلعه کوروین یکی از بزرگترین قلعه های اروپا و یکی از هفت عجایب شهر رومانی است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (26)


عکسی روحیه بخش از کلبه های سنتی آپولیاییِ تزیین شده با گلدون در شهر آلبِروبِلو (Alberobello) در ایتالیا. شهر آلبِروبِلو شهری در استان باری در آپولیای ایتالیاست. شهرت آلبروبلو برای سازه‌هایی موسوم به "ترولو" است. ترولو که در جمع ترولی نامیده می‌شود کلبه‌های سنتی آپولیایی از جنس سنگ و با سقف‌هایی مخروطی‌شکل است. این ترولوها از سال ۱۹۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته‌اند.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (26)


نمایی متحیر کننده و غیر قابل وصف از منطقه انکاش (Ancash Region) در جمهوری پرو در آمریکای جنوبی.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (26)


عکسی خارق العاده از برج ترسناکِ دارای روح سرگردان از برج لندن واقع در مرکز لندن. برج لندن قلعه‌ای تاریخی در مرکز لندن است که در سمت شمالی رود تیامز واقع شده ‌است. این برج یکی از ترسناک ترین ساختمان‌های دنیا نیز قلمداد می‌شود بی‌شک ناشی از تعداد زیاد اعدامها، قتل‌ها و شکنجه هایی است که در هزار سال گذشته در پس دیوارهای این محل صورت گرفته‌است. بارها و بارها گزارش شده‌است که افراد مختلفی در دور و اطراف برج روح دیده‌اند. در یک نیمه شب زمستانی در سال ۱۹۵۷ یکی از نگهبانان از صدای برخورد یک شی به سقف از جا پرید وقتی برای پیگیری و بررسی از اتاقک بیرون رفت موجودی سفیدرنگ و بی‌شکل را دید که بر روی برج قرار گرفته‌است مدتی بعد آنها دریافتند که لیدی جین‌گری در تاریخ ۱۲ فوریه سال ۱۵۵۴ درهمان محل سرش از بدنش جدا شد. شاید سرشناس‌ترین سکنه برج لندن روح آن بولین باشد. او یکی از همسران هنری هشتم بود که در سال ۱۵۳۶ در این برج سرش زیر گیوتین گذاشته شد و همچنین روح او در مواقع بی‌شماری دیده شده‌ است گاهی سرش را در دست دارد و بر روی برج سبز یا در کلیسای سلطنتی برج قدم می‌زند. دیگر ارواح این برج، روح هنری ششم، توماس بکت و سر والتر رالی می‌باشند.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (26)


تصویری رویایی و دلنشین از پارک ساحلی ایست (East) واقع در جنوب شرقی ساحل سنگاپور.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (26)


نمایی شگفت انگیز از غارهای آبی در جزیره زاکینتوس در یونان. زاکینتوس (Zakynthos) یک جزیره در یونان است که در شهرستان زاکینتوس واقع شده‌است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (26)


نمایی هواییِ زیبا از خانه ای محصور شده در بین کوه های سر به فلک کشیده در چین.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (26)


عکسی با طراوت از کوه های سرسبز در کنار آبشارهایِ زلال در منطقه Kirkjufell در ایسلند.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (26)


نمایی بسیار زیبا ازیک پلِ بینابین صخره ها و دریا در هنگام غروب دل انگیز خورشید. این پل در شمال منطقه ایلاوارا (Illawarra) در نیو ساوت ولز (New South Wales) در استرالیا واقع شده است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (26)


عکسی حیرت آور از کوههای پارک ملی گِرَند کَنیون در آمریکا. گِرَند کَنیون (Grand Canyon) یک پارک ملی در ایالت آریزونا در آمریکا است. پارک زیبا و از نظر گوناگونی طبیعی منحصربه ‌فرد گرند کنیون در شمال غربی آریزونا قرار گرفته است. شکل امروزی گرند کنیون محصول میلیون‌ها سال حفاری و فرسایش طبیعی است که جریان نیرومند رودخانه کلرادو در دوام و قوام بخشیدن به آن نقشی اساسی بر عهده داشته است.
تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (26)


تصویری از مسیر رودخانه مگورا از لابه لای شکوفه های بهاری در ژاپن. رودخانه مگورا (Meguro) رودخانه ای است که در توکیوی ژاپن جریان دارد.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (26)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج