بهترین و بدترین غذاها هنگام عادت ماهیانه
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
دیاکو_موبایل F دومی
ایرانیان - F داخلی موبایل111
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
ایرانیان - f تبلت1111
فرش مرتضوی_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
دکتر نداف کرمانی 1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
دکتر نداف کرمانی 3
فرش مرتضوی_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
فرش مرتضوی_ 4
دکتر نداف کرمانی 4
دکتر نداف کرمانی 2
فرش مرتضوی_2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
دیاکو_F داخلی دومی
ایرانیان - F داخلی1111
۳۲۹۳۰۳
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
۲۲۷۱۹
داشتن احساس خستگی، تحریک پذیری، و التهاب آن هم بدون هیچ دلیلی فقط می تواند نشانه یک چیز باشد – به آن زمان طاقت فرسا از ماه رسیده اید که فقط دوست دارید بمیرید!.
وب‌سایت دکتر کرمانی:  داشتن احساس خستگی، تحریک پذیری، و التهاب آن هم بدون هیچ دلیلی فقط می تواند نشانه یک چیز باشد – به آن زمان طاقت فرسا از ماه رسیده اید که فقط دوست دارید بمیرید!. اما قبل از اینکه چنین چیزی بخواهید ( یا قبل از اینکه درد این دوره را با یک پاکت چیپس تسکین دهید ) می خواهیم چند غذای مناسب برای خانم ها را به شما معرفی کنیم که درد را برایتان تحمل پذیر کند. البته غذاهایی هم هست که نباید بخورید به همین دلیل آنها را هم معرفی کردیم.

بهترین و بدترین غذاها هنگام عادت ماهیانه

1- کربوهیدرات های پیچیده میل کنید

میوه، سبزیجات و غذاهای کامل همیشه دوستانتان هستند، مخصوصا در دوران قاعدگی. قند موجود در میوه ها می تواند هوس به غذاهای شیرین در این دوره را کنترل کند. در این دوره سعی کنید غذاهایی چون زردآلو، پرتقال، آلو، گلابی، خیار، ذرت و هویج به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

2- کافئین ننوشید

بهترین و بدترین غذاها هنگام عادت ماهیانه

قطع کردن مصرف کافئین می تواند به کاهش التهاب کمک و معده تحریک پذیر را آرام کند. کافئین می تواند اسید معده را افزایش دهد و این اصلا برای معده ای که همین حالا هم تحریک پذیر است مناسب نیست.

3- غذاهای سرشار از کلسیم میل کنید

خانم ها روزانه به 1200 میلی گرم کلسیم نیاز دارند. برخی منابع سالم کلسیم عبارتند از کلم، بروکلی، ماست و شیر.

4- بیش از حد نمک نخورید

اگرچه نمک برای سلامت لازم است، اما اگر در مصرفش زیاده روی کنید التهاب و تجمع آب در بدن افزایش می یابد. برنامه غذایی روزانه باید حاوی 2300 میلی گرم و یا یک قاشق چای خوری نمک باشد. بهترین روش برای کنترل نمک دریافتی، پرهیز از فست فود ها و غذاهای فرآوری شده است. بیشتر این غذاها حدود دو تا چهار برابر بیشتر از نیاز روزانه تان در خود نمک دارند.

5- شکلات تلخ میل کنید

بهترین و بدترین غذاها هنگام عادت ماهیانه

شکلات دوست دارید؟ هیچ مشکلی نیست. در طول دوران قاعدگی روزانه یک قطعه شکلات تلخ ( با مقدار کاکائو 60 درصد یا بیشتر ) می تواند به کاهش هوس غذایی کمک کند. بعلاوه شکلات تلخ آنتی اکسیدان های مفیدی دارد که به تقویت سروتونین کمک می کند. سروتونین خلق و خو را بهبود می دهد.

6- آب را نادیده نگیرید

این مورد شاید برعکس به نظر بیاید، اما بیشتر آب خوردن به بدن کمک می کند آبی که در خود حفظ کرده را آزاد کند، در نتیجه التهاب کاهش پیدا می کند. بدن از ترس اینکه آب کافی به آن نرسد در خود آب جمع می کند. پس اگر چیزی را که می خواهد به آن بدهید، بدن نیز آبی که در خود جمع کرده رها می کند.

7- غذاهای سرشار از منیزیم میل کنید

غذاهای سرشار از منیزیم مانند لوبیاها، موز، بادام زمینی، و پوست سیب زمینی می توانند التهاب را در دوران قاعدگی کاهش دهند.

8- ویتامین ها را فراموش نکنید

بهترین و بدترین غذاها هنگام عادت ماهیانه

اضافه کردن غذاهای حاوی ویتامین به برنامه غذایی مخصوصا در دوران قاعدگی بسیار مهم است. ویتامین E می تواند به از بین بردن علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک کند. ویتامین E را می توانید در شاهدانه، و زرده تخم مرغ پیدا کنید. ویتامین B6 می تواند به التیام التهاب و بهبود خلق و خو کمک کند. B6 را در سیب زمینی، موز و غلات پیدا کنید. در نهایت ویتامین C و زینک به سلامت تخمدان و دستگاه تناسلی خانم ها کمک می کنند. ویتامین C  را می توانید در گریپ فروت، لیمو ودر کل در مرکبات پیدا کنید، زینک را نیز می توانید در تخم کدو حلوایی و کدو تنبل پیدا کنید.

9- کمی هم غذاهایی که دوست دارید بخورید

قبل از اینکه از جای خود بپرید و به سراغ غذاهای پنیر دار و ماکارونی بروید، اجازه دهید توضیح دهم: در این دوره تنها چیزی که می تواند باعث آرامش خیلی از خانم ها شود همین تنقلات و غذاهای پرکالری است، پس باید مواظب باشیم دچار پرخوری نشویم اما در کنارش خود را محروم هم نسازیم. خوردن پروتئین بدون چربی و فیبر می تواند به ثبات قند خون کمک کند، در نتیجه جلوی پرخوری ها را بگیرد.
انتشار یافته: 4
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
08:52 - 1395/03/12
در این دوره سعی کنید" غذاهایی " چون زردآلو، پرتقال، آلو، گلابی، خیار، ذرت و هویج به برنامه غذایی خود اضافه کنید.
فکر میکنم "میوه هایی" بهتر باشه!
Iran, Islamic Republic of
10:33 - 1395/03/12
بدترین غذاها آنهایی هستند که قند خون را پایین می آورند مانند خیار و هندوانه و بهترین غذا موز - تخمرغ عسلی -شیر و مغزها مانند گردو و بادام و خرما -پلو هم شود پلو باشه و از گوشت گاو و گوساله پرهیز کنند .
Germany
01:00 - 1396/05/01
بحیرا خانم این که نوشته شده بود
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
فرش تارنگ_1
اپیلاسیون نانا 1
فرش ریحان 1
شیرآلات زمانی_1
شیرآلات زمانی_3
اپیلاسیون نانا 3
فرش تارنگ_3
فرش ریحان 3
فرش تارنگ_4
اپیلاسیون نانا 4
فرش ریحان 4
شیرآلات زمانی_4
اپیلاسیون نانا 2
فرش تارنگ_2
فرش ریحان 2
شیرآلات زمانی_2
ایرانیان- فوتر موبایل222
استیل رگال_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
کالابرد_فوترموبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
چوب و هنر _فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
فرش تارنگ_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
سفیر بار ساقدوش_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر قدیمی_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
بانک کتاب پایتخت_فوتر موبایل
دیاکو_فوتر موبایل داخلی
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
شفا_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
فنی آتل_فوتر
سفیر بار ساقدوش_فوتر
استیل رگال_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
کالابرد_فوتر
چوب و هنر _فوتر
فرش تارنگ_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
دکتر قدیمی_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
دیاکو_فوتر داخلی
ایرانیان-فوتراصلی222
بانک کتاب پایتخت_فوتر