بهترین و بدترین غذاها هنگام عادت ماهیانه
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
لایکو_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
سمپاشی امحا_1
لایکو_3
سمپاشی امحا_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
سمپاشی امحا_4
لایکو_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
لایکو_2
سمپاشی امحا_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۳۲۹۳۰۳
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
۲۲۷۸۴
داشتن احساس خستگی، تحریک پذیری، و التهاب آن هم بدون هیچ دلیلی فقط می تواند نشانه یک چیز باشد – به آن زمان طاقت فرسا از ماه رسیده اید که فقط دوست دارید بمیرید!.
وب‌سایت دکتر کرمانی:  داشتن احساس خستگی، تحریک پذیری، و التهاب آن هم بدون هیچ دلیلی فقط می تواند نشانه یک چیز باشد – به آن زمان طاقت فرسا از ماه رسیده اید که فقط دوست دارید بمیرید!. اما قبل از اینکه چنین چیزی بخواهید ( یا قبل از اینکه درد این دوره را با یک پاکت چیپس تسکین دهید ) می خواهیم چند غذای مناسب برای خانم ها را به شما معرفی کنیم که درد را برایتان تحمل پذیر کند. البته غذاهایی هم هست که نباید بخورید به همین دلیل آنها را هم معرفی کردیم.

بهترین و بدترین غذاها هنگام عادت ماهیانه

1- کربوهیدرات های پیچیده میل کنید

میوه، سبزیجات و غذاهای کامل همیشه دوستانتان هستند، مخصوصا در دوران قاعدگی. قند موجود در میوه ها می تواند هوس به غذاهای شیرین در این دوره را کنترل کند. در این دوره سعی کنید غذاهایی چون زردآلو، پرتقال، آلو، گلابی، خیار، ذرت و هویج به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

2- کافئین ننوشید

بهترین و بدترین غذاها هنگام عادت ماهیانه

قطع کردن مصرف کافئین می تواند به کاهش التهاب کمک و معده تحریک پذیر را آرام کند. کافئین می تواند اسید معده را افزایش دهد و این اصلا برای معده ای که همین حالا هم تحریک پذیر است مناسب نیست.

3- غذاهای سرشار از کلسیم میل کنید

خانم ها روزانه به 1200 میلی گرم کلسیم نیاز دارند. برخی منابع سالم کلسیم عبارتند از کلم، بروکلی، ماست و شیر.

4- بیش از حد نمک نخورید

اگرچه نمک برای سلامت لازم است، اما اگر در مصرفش زیاده روی کنید التهاب و تجمع آب در بدن افزایش می یابد. برنامه غذایی روزانه باید حاوی 2300 میلی گرم و یا یک قاشق چای خوری نمک باشد. بهترین روش برای کنترل نمک دریافتی، پرهیز از فست فود ها و غذاهای فرآوری شده است. بیشتر این غذاها حدود دو تا چهار برابر بیشتر از نیاز روزانه تان در خود نمک دارند.

5- شکلات تلخ میل کنید

بهترین و بدترین غذاها هنگام عادت ماهیانه

شکلات دوست دارید؟ هیچ مشکلی نیست. در طول دوران قاعدگی روزانه یک قطعه شکلات تلخ ( با مقدار کاکائو 60 درصد یا بیشتر ) می تواند به کاهش هوس غذایی کمک کند. بعلاوه شکلات تلخ آنتی اکسیدان های مفیدی دارد که به تقویت سروتونین کمک می کند. سروتونین خلق و خو را بهبود می دهد.

6- آب را نادیده نگیرید

این مورد شاید برعکس به نظر بیاید، اما بیشتر آب خوردن به بدن کمک می کند آبی که در خود حفظ کرده را آزاد کند، در نتیجه التهاب کاهش پیدا می کند. بدن از ترس اینکه آب کافی به آن نرسد در خود آب جمع می کند. پس اگر چیزی را که می خواهد به آن بدهید، بدن نیز آبی که در خود جمع کرده رها می کند.

7- غذاهای سرشار از منیزیم میل کنید

غذاهای سرشار از منیزیم مانند لوبیاها، موز، بادام زمینی، و پوست سیب زمینی می توانند التهاب را در دوران قاعدگی کاهش دهند.

8- ویتامین ها را فراموش نکنید

بهترین و بدترین غذاها هنگام عادت ماهیانه

اضافه کردن غذاهای حاوی ویتامین به برنامه غذایی مخصوصا در دوران قاعدگی بسیار مهم است. ویتامین E می تواند به از بین بردن علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک کند. ویتامین E را می توانید در شاهدانه، و زرده تخم مرغ پیدا کنید. ویتامین B6 می تواند به التیام التهاب و بهبود خلق و خو کمک کند. B6 را در سیب زمینی، موز و غلات پیدا کنید. در نهایت ویتامین C و زینک به سلامت تخمدان و دستگاه تناسلی خانم ها کمک می کنند. ویتامین C  را می توانید در گریپ فروت، لیمو ودر کل در مرکبات پیدا کنید، زینک را نیز می توانید در تخم کدو حلوایی و کدو تنبل پیدا کنید.

9- کمی هم غذاهایی که دوست دارید بخورید

قبل از اینکه از جای خود بپرید و به سراغ غذاهای پنیر دار و ماکارونی بروید، اجازه دهید توضیح دهم: در این دوره تنها چیزی که می تواند باعث آرامش خیلی از خانم ها شود همین تنقلات و غذاهای پرکالری است، پس باید مواظب باشیم دچار پرخوری نشویم اما در کنارش خود را محروم هم نسازیم. خوردن پروتئین بدون چربی و فیبر می تواند به ثبات قند خون کمک کند، در نتیجه جلوی پرخوری ها را بگیرد.
انتشار یافته: 4
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
08:52 - 1395/03/12
در این دوره سعی کنید" غذاهایی " چون زردآلو، پرتقال، آلو، گلابی، خیار، ذرت و هویج به برنامه غذایی خود اضافه کنید.
فکر میکنم "میوه هایی" بهتر باشه!
Iran, Islamic Republic of
10:33 - 1395/03/12
بدترین غذاها آنهایی هستند که قند خون را پایین می آورند مانند خیار و هندوانه و بهترین غذا موز - تخمرغ عسلی -شیر و مغزها مانند گردو و بادام و خرما -پلو هم شود پلو باشه و از گوشت گاو و گوساله پرهیز کنند .
Germany
01:00 - 1396/05/01
بحیرا خانم این که نوشته شده بود
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
سفیر بار ساقدوش_1
استخدام_1
اپیلاسیون نانا 1
شیرآلات زمانی_3
استخدام_3
اپیلاسیون نانا 3
سفیر بار ساقدوش_3
سفیر بار ساقدوش_4
شیرآلات زمانی_4
استخدام_4
اپیلاسیون نانا 4
شیرآلات زمانی_2
اپیلاسیون نانا 2
سفیر بار ساقدوش_2
استخدام_2
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
تدبیرکالا_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
ایرانیان- فوتر موبایل222
فنی آتل_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
شفا_فوتر
کیان برنا_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
پارسیس_فوتر ساختمان
تدبیرکالا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر