۳۳۸۸۳۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

اعتراض به پایین کشیدن فیلم‌های روی پرده

نماینده مردم رشت در مجلس دهم، معتقد است اگر تبلیغ فیلم های سینمایی در شبکه های ماهواره ای، جرم محسوب می شود، باید جزای این جرم در محاکم قانونی به اثبات رسیده و رأی متناسب با جرم صادر شود.

خبرگزاری خانه ملت: نماینده مردم رشت در مجلس دهم، معتقد است اگر تبلیغ فیلم های سینمایی در شبکه های ماهواره ای، جرم محسوب می شود، باید جزای این جرم در محاکم قانونی به اثبات رسیده و رأی متناسب با جرم صادر شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره نامه معاون دادستان به وزیر فرهنگ و ارشاد مبنی بر اینکه در صورت تبلیغ فیلم های سینمایی در شبکه های ماهواره ای، فیلم از پرده سینما پایین کشیده می شود، گفت: این اقدام معاون دادستانی مطابقت با قانون ندارد زیرا اگر این افراد با تبلیغ در شبکه های ماهواره ای مرتکب جرمی می شوند، باید جزای این جرم در محاکم قانونی به اثبات رسیده و رأی متناسب با جرم صادر شود؛ لذا نمی توان یک رأی واحد با یک نامه اداری صادر کرد که این ضعفی برای قوه قضاییه بوده و دارای اشکال است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قوه قضاییه موظف است همه کارها را مطابق قانون پیش ببرد و تهدید و صدور حکم رأی از پای تریبون یا از طریق مکاتبه و نامه جای اشکال است.

لزوم توجه به راهکارهای ایجابی در حوزه فرهنگ

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره وظیفه وزارت فرهنگ در این خصوص تصریح کرد: قبلا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما اعلام شده بود ترتیبات ایجابی اتخاذ شود تا فیلم های سینمایی از طریق شبکه های ماهواره ای تبلیغ نشوند و فیلم سازان ما مجبور نباشند برای تبلیغ فیلم های خود دست به دامان شبکه های ماهواره ای شوند.

وی با بیان اینکه شبکه های ماهواره معاند بوده و بر علیه نظام فعالیت می کنند، یادآور شد: این درحالی است که از فیلم سازان نیز درخواست کرده بودیم که برای تبلیغ فیلم های خود از شبکه های ماهواره ای استفاده نکنند اما این افراد معتقدند که هزینه های سنگینی را برای تولید فیلم خود متحمل شده اند و صدا و سیما توان تبلیغ مناسب ندارد ضمن آنکه این رسانه با قیمت بسیار گرانی اقدام به تبلیغ می کند.

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: در بررسی هایی که قبلا انجام داده ام متوجه شدم که صدا و سیما تبلیغ فیلم های سینمایی را با هزینه زیادی انجام می داد درحالی که شبکه های ماهواره ای با قیمت بسیار نازل و در سطح وسیعتری پوشش تبلیغاتی می کنند.

فیلمسازان به شبکه های ماهواره ای متوسل نشوند

نماینده مردم رشت در مجلس دهم ضمن درخواست از فیلمسازان ایرانی برای اجتناب از تبلیغ فیلم های خود در شبکه های ماهواره ای، افزود: از قوه قضاییه نیز درخواست داریم بر اساس مُر قانون عمل کند و تهدید اینکه فیلم های سینمایی بدون رأی دادگاه از پرده سینما پایین کشیده می شود خلاف قانون اساسی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج