۳۳۹۱۶۰
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

راز گرانی هندوانه و خرما

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران، دلایل گران شدن هندوانه و خرما را در بازار اعلام کرد و از عرضه گسترده میوه های متنوع تابستانه به بازار خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه باغداران استان تهران، دلایل گران شدن هندوانه و خرما را در بازار اعلام کرد و از عرضه گسترده میوه های متنوع تابستانه به بازار خبر داد.

مجتبی شادلو درباره علت افزایش قیمت خرما و هندوانه در بازار اظهارداشت: دلیل این امر، فراهم شدن زمینه صادرات این دو محصول است.

وی اضافه کرد: متاسفانه گاهی افزایش قیمت به دلیل خود امر صادرات نیست که اتفاق می افتد بلکه به دلیل جو روانی ناشی از آن است که عده ای فکر می کنند چون موضوع صادرات پیش آمده باید قیمت ها را بالا ببرند.

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با بیان اینکه قیمت هندوانه درحال حاضر مقداری متعادل شده است، گفت: مساله دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که ما نباید انتظار داشته باشیم قیمت محصولات کشاورزی همواره ثابت بماند.

شادلو با بیان اینکه هزینه های تولید اعم از قیمت نهاده ها و دستمزد نیروی انسانی سال به سال بالا می رود، افزود: در صورتی که هزینه های مذکور ثابت باشد ما می توانیم انتظار ثبات نرخ محصولات را هم داشته باشیم ضمن اینکه بسیاری از اوقات، ما شاهد افت شدید قیمت این محصولات در بازار هستیم به طوری که حتی هزینه حمل و نقل آنها نیز تامین نمی شود اما آن زمان کسی این مساله را پیگیری و کمکی به حل آن نمی کند.

وی همچنین عرضه میوه های تابستانه به بازار را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر ما شاهد عرضه میوه های متنوع و باکیفیت تابستانه به بازار هستیم که این اتفاق در روزهای آینده پررنگ تر خواهد شد.

شادلو با بیان اینکه قیمت بهترین نوع سیب درختی در میدان بارفروشان کیلویی ۵۰۰ تومان است، افزود: این عدد حتی هزینه سردخانه آن محصول هم نیست.

رئیس اتحادیه باغداران اضافه کرد: در چنین شرایطی اگر کسانی به فکر توزیع و عرضه میوه قاچاق باشند قطعا قصد دارند تولیدکنندگان و تولید کشور را به زانو دربیاورند هرچند عرضه گسترده میوه های متنوع و باکیفیت داخلی فضا را برای مانور میوه های ممنوعه خارجی محدود کرده و به نظر نمی رسد مصرف کنندگان محصولات قاچاق را به انواع داخلی ترجیح دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الهه مستوجی

      عالی

    • بدون نام

      هیچ رازی در میان نیست. واقعیت این است که کس بتواند تا انجایکه برایش مقدور باشد خون مردم را در شیشه می کند. حالا خودروسازان هر روز یک بهانه برای افزایش خودرو پیدا می کنند، صنف محترم میوه فروش هم شرایط را الان مناسب گران کردن به هر دلیلی می دانند. کسی هم البته نه در اینجا و نه در جای دیگر به فکر منافع مصرف کننده نیست.

    • ارسلان

      اوباما میخواد تا پایان ریس‌جمهوریش راز آدم فضایی ها و بشقاب پرنده ها رو برملا کنه ، اونوقت ریس انجمن باغ داران ما پی به راز گرانی اخیر خرما و هندوانه برده است، هر کور و کچلی میدونه که یه عده زالو صفت هر سال با رسیدن ماه رمضان اقلامی نظیر خرما و هندوانه که مصرف بیشتری دارند رو به بهانه های مختلف گرون میکنند . اگه دلیل گرانی فقط صادرات است چرا پارسال همین موقع که کشور امارات هندوانه های ایرانی را به بهانه آفت ارجاع داد، بعد از این جریان هندوانه ارزون نشد!!!! دلیل میاری درست دلیل بیار، بگو مردم چون نیاز بیشتری دارن ما هم گرونش کردیم . خلاص!

    • بدون نام

      بدبخت کشاورزا یه مشت دلال حاصل دسترنج اونارو به جیب میزنن

      پاسخ ها

      • سید امین

        مقصر خود کشاورزه فکر میکنه به هرکس بفروشه جز دلال سرش کلاه میره

    • ارسلان

      نظر ما رو هم پخش کنید ، نه اعتراض به عدم پخش نظر

    • بدون نام

      سلام من با برادرام بیست هکتار هندوانه قطره ای کاشتیم متاسفانه هیچ برداشت نکردیم یک صد هشتاد ملیون تومان هزینه کردیم همه به باد رفت ضرر بوده. و مردم هم پولشان میخان. امسال در استان خوزستان

    • بدون نام

      درسته تابستان میوه های رنگارنگ ومتنوع داره ولی بااین قیمت های نجومی مردم ازاین نوع میوه هامحرومن اجازه بدین مردم کشوراستفاده کنن ودرحسرت نباشن

    • بدون نام

      من دیگه نمیتونم خرمای کیلویی نه هزارتومن بخرم اینم نثل گرد و بادوم و ..... حذف شد

    • میرزا

      این همه دروغ شاخ و برگ دار را از کجا فراهم میکنید، بگو در بازار نظارتی نیست و قیمت ها دل بخواه است و هر کی هرچه میکنه، کرده، دیگه این همه فلسفه بافی نداره، جوونوم

    • محمد

      رازی در کار نیست هندوانه کیلویی 700 تومان شد 2000 تومان و خرمایی که با 5000 تومان می خریدیم شد 8500 تومان فقط و فقط به خاطر ماه رمضان. راه سوءاستفاده در کشور ما متاسفانه باز است

    • علی نصیر از زاهدون فسا

      به نضر صنف محترم اگر اب کاه داخل شیشه بکند به جای ابلیمو بخورد ما ملت بدن بهتر از لیمو ترش قاچاق هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج