۳۳۹۵۵۷
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

ته‌ چين بادمجان؛ افطاری دادن بدون گوشت!

ته چین یکی از غذاهای خیلی خوشمزه و اعیانی به حساب می آید. از وقتی ته چین اختراع شد، بعد از آن انواع مختلفی از آن پیشنهاد شد. در این مطلب نوعی دیگر از ته چین که ته چین بادمجان است را به شما آموزش می دهیم.

مجله آشپزی مثبت - زهرا محتشمي: ته چین یکی از غذاهای خیلی خوشمزه و اعیانی به حساب می آید. از وقتی ته چین اختراع شد، بعد از آن انواع مختلفی از آن پیشنهاد شد. در این مطلب نوعی دیگر از ته چین که ته چین بادمجان است را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم براي ۳-۲ نفر:

  • ۳ عدد زرده تخم‌مرغ
  • ۲ ق س ماست چكيده
  • ۴۵۰ گرم برنج
  • ۱۵۰ گرم روغن
  • ۵۰ گرم گردو
  • ۲ عدد بادمجان متوسط
  • ۲ ق م زعفران آب‌كرده
  • ۱۰۰ گرم زرشك
  • ۱ ق م آبليموي تازه
  • ۲ ق س شكر
  • مقداري خلال پسته و بادام براي تزئين
  • نمك به مقدار لازم

ته‌ چين بادمجان؛ افطاری دادن بدون گوشت!

طرز تهیه:

۱. بادمجان‌ها را پوست كنده و حلقه‌اي خرد كنيد. مقداري نمك زده و در آبكش بگذاريد تا حدود نيم ساعت بمانند كه تلخي آنها گرفته شود. بعد از اين مدت بادمجان‌ها را با دستمال خشك كنيد و در روغن داغ خوب سرخ كنيد. بعد از سرخ شدن هر دو طرف بادمجان‌ها،آنها را روي يك تكه دستمال آشپزخانه بگذاريد تا روغن اضافي آنها گرفته شود.

۲. برنج را شسته و در يك قابلمه آب‌جوش بجوشانيد و طبق معمول آبكش كنيد. گردوها را خرد كنيد و آماده كناري بگذاريد. زرشك را با كمي روغن تفت دهيد. شكر را به ميزان دلخواه به آن اضافه كنيد و هم بزنيد. بعد از برداشتن از روي حرارت، آبليمو را به زرشك اضافه كنيد و كناري بگذاريد.

نكته: شكر را به ميزان دلخواه اضافه كنيد. اگر دوست داريد ته‌چينتان شيرين‌تر باشد مقدار شكر را اضافه كنيد. درواقع مقدار شكر مصرفي به ذائقه شما بستگي دارد.

۳. در يك كاسه زرده‌هاي تخم‌مرغ را بريزيد، به آن ماست و زعفران آب‌كرده اضافه كنيد و با چنگال خوب به هم بزنيد تا مخلوط يكدستي داشته باشيد. برنج آبكش شده را در اين كاسه ريخته و با مواد خوب مخلوط كنيد.

۴. ظرفي كه مي‌خواهيد ته‌چين را در آن درست كنيد آماده و چرب كنيد. بهتر است ظرفتان تفلون و نچسب باشد كه بتوانيد ته‌چين را بعد از پخت به راحتي و به صورت قالبي از ظرف جدا كنيد. بادمجان‌هاي سرخ شده را در ته ظرف بچينيد و لايه بعدي را زرشك بريزيد. البته مقداري زرشك براي انتهاي كار و تزئين ته‌چين كنار بگذاريد.

۵. برنج مخلوط شده با مايه ماست و زعفران و تخم‌مرغ را روي مواد در تابه يا قالب مورد نظر ريخته و خوب با پشت قاشق روي سطح آن را فشار دهيد تا فشرده شود. روي ظرف را با فويل آلومينيوم بپوشانيد و با چنگال يا نوك تيغه چاقو چند سوراخ در آن ايجاد كنيد تا بخار غذا هنگام پخت خارج شود.

۶. ظرف را در فر كه از قبل با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد گرم كرده‌ايد روي طبقه وسط قرار دهيد و به مدت ۱۵ دقيقه حرارت دهيد تا برنج خوب دم بكشد و بپزد. بعد از اينكه ته چين پخت آن را از فر درآورده و بگذاريد خنك شود. بعد آن را برگردانده و با خلال پسته و بادام و مقداري زرشك كه كنار گذاشته‌ايد، تزئين كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج