۳۴۰۱۷۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نادر سلیمانی: تلویزیون تابستان را دریابد

«با آمدن فصل تابستان مردم به تفریح بیشتر نیاز دارند و تفریح مردم تلویزیون است. تلویزیون خانه ملت است باید سعی کند مخاطبش را جذب کند در غیر این صورت اصلا کارایی ندارد.»

خبرگزاری صبا: «با آمدن فصل تابستان مردم به تفریح بیشتر نیاز دارند و تفریح مردم تلویزیون است. تلویزیون خانه ملت است باید سعی کند مخاطبش را جذب کند در غیر این صورت اصلا کارایی ندارد.»

وی در این باره به ما گفت: من نقش شعبان جعفری را در سریال«معمای شاه» ایفا می‌کنم و هم‌زمان با پخش این سریال یک کار سینمایی به کارگردانی قناعی را برای کودکان خواهم داشت. علاوه بر اینها دو پیشنهاد برای تلویزیون دارم. سری جدید برنامه «محله گل و بلبل» و سریال «سنگ پا» به کارگردانی سیروس مقدم که هنوز در مرحله پیشنهاد است و قطعی نشده‌اند.

نادر سلیمانی: تلویزیون تابستان را دریابد

سلیمانی با اشاره به سریال تاریخی «معمای شاه» حضور و نقش خود در این مجموعه توضیح داد: سریال‌های تاریخی اصولا یک قواعدی برای خودشان دارند که ممکن است به مزاج برخی افراد خوش بیاید و به مزاج برخی دیگر نه. خروجی این سریال به دیدگاه تماشاچی بستگی دارد.کلا از نظر ساختاری محمدرضا ورزی چیزی کم نگذاشته است. من با این مسئله که تاریخ چقدر به واقعیت نگاه می‌کند موافق نیستم. کار تاریخی همین است؛ یعنی دستخوش نوشته‌ها و دیدگاه‌‎های شخصی قرار می‌گیرد ولی تا آن‌جایی که من می‌دانم قرار بود در این سریال از تمام شواهدها و عینیت‌هایی که وجود دارد باید استفاده شود. در اصل نگاه تهیه‌کننده به کار و نگاه فیلمسازان صدا و سیما به این پروژه مهم است که چه بازخوردی از آن داشته باشند. این را باید از مسئولان و کسانی که سواد تاریخی دارند پرسید که سریال‌های تاریخی تا چه اندازه واقعیت دارند و چقدر در آنها حرف حق و ناحق زده شده است؟

این بازیگر در ادامه از استقبال مردم نسبت به سریال«معمای شاه» گفت: میزان استقبال به میزان مخاطب بر می‌گردد. این‌که چه نوع نگاهی به شخصیت‌های داستان دارند. آنها را دوست دارند یا نه؟ همه اینها روی کار تاثیر می‌گذارد وقتی مخاطب شخصیت داستان را به شکل غیر واقعی احساس کند نمی‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. کار تاریخی هم به گونه‌ای نیست که من یا هر کسی دیگری بخواهیم برای آن تصمیم بگیریم به نظرم کارهای تاریخی در اصل سفارشی محسوب می‌شود. من در رابطه با نقش خودم می‌گویم؛ من نقش شعبان جعفری را در سریال «معمای شاه» بازی می‌کنم؛ بخشی بود که شعبان با چاقو یک خانم را می‌زند. با بحث‌هایی که ما کردیم من گفتم فکر نمی‌کنم که شعبان جعفری بخواهد در آن زمان یک زن را با چاقو بزند.

به همین خاطر من و محمدرضا ورزی از تاریخ‌نویسان سوال کردیم تا مطمئن شویم. حدود ۴۵ دقیقه یکی از تاریخ‌نویسان از روی کتاب برای ما خواند و به این نقطه رسیدیم که شعبان خود اعلام می‌کند که من هیچ‌وقت روی هیچ زنی دست بلند نکرده‌ام و به آن چاقو نزده‌ام و در نهایت رسیدیم به این که در این اتفاق چاقو را شعبان نمی‌زند در اصل یکی از یاران او این کار را می‌کند. می‌خواهم بگویم که ورزی با دقت نظر کار را جلو برده است ولی در بخش‌هایی مانند زمانی که شعبان کسی را مقابل در ورودی کاخ شاه با چاقو می‌زند، حقیقت دارد. همه این مسائلی که بیان شده را من نمی‌‌گویم بلکه تاریخ می‌گوید. در تمام دوران‌ها تاریخ‌ها دستخوش هر گروهی هستند که به مسند قدرت می‌رسند؛ یعنی می‌نویسند و توصیف می‌کنند و تا به امروز همین‌طور بوده است. سلیقه‌ها در سریال‌های تاریخی متفاوت است، بعضی افراد آن را دوست دارند و بعضی ندارند زیرا برخی افراد در طول تاریخ محبوب بوده‌اند و برخی نه، همین باعث اختلاف نظر در دیدن سریال می‌شود. ساختن یک سریال تاریخی کار بسیار سختی است چون با یک سری نگاه‌ها و تفاوت سلیقه‌ها روبه‌رو می‌شویم اگر بخواهیم که همه این موارد را در آن لحاظ کنیم اصلا سریال تاریخی نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌هایی را دنبال می‌کند گفت: با آمدن فصل تابستان مردم به تفریح بیشتر نیاز دارند و تفریح مردم تلویزیون است. تلویزیون خانه ملت است باید سعی کند مخاطبش را جذب کند در غیر این صورت اصلا کارایی ندارد. من امسال سریال آن‌چنانی در تلویزیون ندیدم و به دلیل مشغله زیاد سریال‌ها را دنبال نکردم اما امیدوارم که سریال‌های تلویزیون خوب باشد و مخاطب جذب کند. من سریال نمایش خانگی «شهرزاد» را دنبال می‌کردم و عاشق این سریال شدم و به نظرم کار بسیار زیبایی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج