۳۴۱۲۷۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

خبرهای خوب از تئاتر مولوی

مدیر تالار مولوی اظهار کرد که در سال جاری فعالیت‌های قابل توجهی در بخش بین‌الملل این مرکز تئاتر دانشگاهی در زمینه اجراهای خارجی و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی انجام خواهد شد.

خبرگزاری مهر: مدیر تالار مولوی اظهار کرد که در سال جاری فعالیت‌های قابل توجهی در بخش بین‌الملل این مرکز تئاتر دانشگاهی در زمینه اجراهای خارجی و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی انجام خواهد شد.

امیرحسین حریری درباره فعالیت شورای مرکز تئاتر دانشگاهی مولوی و انتخاب آثار نمایشی برای اجرای عمومی در این مکان به ما گفت: شورا جلسات متعددی را تشکیل داده و ارزیابی متون ارائه شده برای اجرا به مرکز تئاتر مولوی نیز انجام شده است. در حال حاضر مشغول بازبینی‌های فصلی اجراها هستیم. در عین حال برنامه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی را تدوین می‌کنیم تا در دوره جدید فعالیت مرکز تئاتر مولوی، این برنامه‌ها نیز به صورت مستمر ادامه داشته باشند.

خبرهای خوب از تئاتر مولوی

وی درباره وضعیت اجرای هنرمندان و استادان تئاتری در مرکز تئاتر دانشگاهی مولوی، توضیح داد: آثاری در مرکز تئاتر مولوی اجرا خواهند رفت که از شاخصه‌های آکادمیک و مشارکت دانشجویان و گروه‌های هنرهای نمایشی دانشجویی برخوردار هستند. پیشنهادهایی از سوی اساتید و هنرمندان شناخته شده تئاتر برای اجرا در مرکز تئاتر مولوی داریم که در دست بررسی هستند.

مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره اجراهای خارجی و برنامه‌های مدنظر در بخش بین‌الملل این مرکز تئاتری در سال جاری، اظهار کرد: قطعا در حوزه اجراهای خارجی و همچنین مباحث پژوهشی بخش بین‌الملل مرکز تئاتر مولوی با مراکز و دانشگاه‌های تخصصی دنیا ارتباطی جدی دارد. در آینده نزدیک خبرهای خوبی درباره اجراهای خارجی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و پژوهشی در بخش بین‌الملل مرکز تئاتر مولوی خواهیم شنید.

حریری درباره وضعیت اجرای عمومی سه اثر از آثار برگزیده نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران در مرکز تئاتر مولوی، گفت: سه اثر از سوی دبیرخانه برای اجرای عمومی به مرکز تئاتر مولوی معرفی شده‌اند. ما قصد داشتیم یک اثر بلافاصله بعد از پایان جشنواره در مرکز تئاتر مولوی اجرای عمومی خود را آغاز کند که هیچکدام از گروه‌ها برای اجرای عمومی بعد از جشنواره اعلام آمادگی نکرده‌اند ولی ما تلاش‌مان را می‌کنیم تا در ماه‌های پیش‌رو فرصت اجرای عمومی این آثار را فراهم کنیم.

برنامه‌ریزی برای برپایی دومین «هفته پرفورمنس ایرانی» در بهار سال آینده

وی درباره احتمال استمرار و برگزاری مجدد برنامه «هفته پرفورمنس ایرانی» یادآور شد: «هفته پرفورمنس ایرانی» یک برنامه موفق بود که نتایج خوب و عملیاتی را بعد از آن شاهد بودیم. این تجربه خوب با همکاری دانشگاه پاریس ۱۰ و تماشاخانه «فانوس» و با تأکیدی که معاونت فرهنگی دانشگاه تهران داشت، به دست آمد.

مدیر مرکز تئاتر مولوی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین «هفته پرفورمنس ایرانی» را در بهار سال آینده تدارک می‌بینیم تا دور دوم این برنامه گسترده‌تر و هدفمندتر برگزار شود و با مشارکت بیشتر به شکل یک نشست علمی ملی یا یک سمینار ملی اجرا شود.

حریری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه زمان کوتاهی از بازسازی مرکز تئاتر مولوی گذشته و چند ماهی است که اجراهای عمومی این مرکز شروع شده است، اظهار کرد: استقبال بسیار خوبی را از اجراهای گروه‌های جوان تئاتر دانشگاهی در این مرکز شاهد هستیم. متأسفانه در ساختار نمایشی کشور ما، حمایت از این گروه‌های جوان مشخص نیست و یکی از مأموریت‌هایی که در مرکز تئاتر مولوی در دستور کار است، مشخص شدن نحوه حمایت و چشم‌انداز تئاتر دانشگاهی است.

وی اظهار امیدواری کرد که در دوره جدید فعالیت مرکز تئاتر مولوی با توجه به کیفیت و میزان استقبال مخاطبان از آثار گروه‌های نسل جوان دانشگاهی، چشم‌انداز حمایتی از این گروه‌ها به صورت عملیاتی و راهبردی تدوین و در مسیر آن حرکت شود.

این فعال عرصه مدیریتی تئاتر دانشگاهی ایران تأکید کرد: ما در حوزه تئاتر دانشگاهی مشکلات سخت‌افزاری دریم و مرکز تئاتر مولوی نمی‌تواند پاسخگوی حجم زیاد درخواست‌ها باشد. ما خودمان هم از اینکه نمی‌توانیم به لحاظ سخت‌افزاری پاسخگوی نیاز علاقه‌مندان به تئاتر دانشگاهی و فعالان آن باشیم، ناراحت هستیم. برای رفع این مشکل باید هم حوزه فرهنگی وزارت علوم، هم اداره‌کل هنرهای نمایشی و هم دانشگاه‌ها با هم مشارکت داشته باشند.

حریری در پایان عنوان کرد: با توجه به انگیزه‌هایی که این دوره در حوزه فرهنگی وزارت علوم وجود دارد، این هدف قابل دستیابی و تحقق است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج