۳۴۲۴۲۲
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

استراتژی اصولگرايان در انتخابات ۹۶

اصولگرايان رقابتي را كه با حسن روحاني در سال ۹۲ آغاز كردند، در سال ۹۶ هم ادامه داده و نامزد يا نامزدهاي مشخصي را در مقابل ايشان قرار خواهند داد اما اينكه تا چه اندازه در عرصه رقابت با رئيس دولت يازدهم توفيق داشته باشند یا بتوانند تاثيرگذار باشند، محل ترديد است.

روزنامه آرمان - علي صوفي: اصولگرايان رقابتي را كه با حسن روحاني در سال ۹۲ آغاز كردند، در سال ۹۶ هم ادامه داده و نامزد يا نامزدهاي مشخصي را در مقابل ايشان قرار خواهند داد اما اينكه تا چه اندازه در عرصه رقابت با رئيس دولت يازدهم توفيق داشته باشند یا بتوانند تاثيرگذار باشند، محل ترديد است.

شايد بتوان اذعان داشت، اميدي كه اصولگرايان در سال ۹۲ داشتند، در سال ۹۶ و در مقابل آقاي روحاني نخواهند داشت. اصولگرايان خود به ‌خوبي واقف‌ هستند كه تعيين نامزد براي انتخابات سال ۹۶، موضوعي تشريفاتي است و نه رقابتي جدي در اين عرصه! چراكه آقاي روحاني مواضع، نظرات و كارنامه‌اي دارد كه تمامي آنها قابل‌طرح هستند و مشكلات و بحران‌هايي هم كه در كشور وجود داشته و دارد، ميراثي است كه از سه دوره مجلس اصولگرايي و دو دوره رياست‌جمهوري اصولگرايي به دولت تدبير و اميد رسيده است.

اصولگرايان نمي‌توانند از زير بار مسئوليت بحران‌هايي كه در اين دوران براي كشور به وجود آمده و بر مردم تحميل كرده‌اند، شانه خالي كنند و تمامي اين مشكلات و بحران‌ها، دامن‌گير آنان است. بعد از آن هم اصولگرايان توفيقي نداشتند و نتوانستند عملكرد مثبتي از خود نشان دهند. دولت يازدهم باتمام توان تلاش كرده تا از فراگيري فساد جلوگيري كند، اما طرف مقابل سعي مي‌كند با جنجال‌سازي در ماجراي فيش‌هاي حقوقي نجومي، اقدامات دولت را پنهان سازد.

با اين‌حال اما آنها نمي‌توانند فساد اداري دولت های نهم و دهم را كه در ذهن مردم وجود دارد، پاك كنند. آقاي روحاني در طول سه سال گذشته، توانست اوضاع كشور را آرام كند. در عرصه اقتصادي، تورم را مهار كرده و در عرصه بين‌المللي هم توانست تهديدهاي جدي و حتي نظامي را كه به پشتوانه مصوبات شوراي امنيت سازمان ملل متحد قابل ‌اجرا بود، از كشور دور سازد.

تصور نمي‌شود فعاليت‌هايي كه امروز اصولگرايان انجام مي‌دهند، تهديدي براي دولت يازدهم و شخص آقاي روحاني محسوب شود. از سوي ديگر بايد اذعان داشت تعيين استراتژي امري نظري است اما آنچه درصحنه رقابت اتفاق مي‌افتد، عملياتي است. اصولگرايان هم اگرچه در عرصه نظر تمايل دارند كه تنها يك نامزد در انتخابات معرفي كنند و روي آن اتفاق‌نظر داشته باشند اما در عرصه عمل، نمي‌توانند استراتژي واحدي را دنبال كنند و قطعا دچار كثرت كانديداها خواهند شد.

اصولگرايان بدون ترديد براي معرفي نامزد واحد تلاش خواهند كرد اما اجماعي بين آنها صورت نخواهد گرفت. ضمن اينكه، برخي از اصولگرايان مدعي‌ هستند كه اگر احمدي‌نژاد به ميدان بيايد، اصولگرايان از روحاني حمايت خواهند كرد. احمدي‌نژاد تنها در صورتي مي‌تواند براي روحاني تهديد محسوب شود كه تمامي اصولگرايان بتوانند روي او اجماع كنند و او را به عنوان نامزد واحد خود به ميدان انتخابات سال ۹۶ بفرستند؛ اما اين اتفاق نخواهد افتاد.

چراكه اكثر اصولگرايان مخالف محمود احمدي‌نژاد هستند. تنها اقليتي كه وابسته به جبهه پايداري هستند، مدافع او تلقي مي‌شوند. اساسا احمدي‌نژاد، شرايط حضور در عرصه انتخابات را ندارد. مشكلاتي كه در دوران رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد، از منظر حقوقي بر او بار شده، مانع از نامزدي‌اش خواهد شد. احمدي‌نژاد، براي نامزدي در عرصه انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۶ با چالش‌هاي جدي روبه رو است و درنهايت هم اين اتفاق، رخ نخواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      روحانی رای نمیارد دولت بازنشسته ها با حقوق ها نجومی همراه با رکود سه ساله اقتصادی

    • بدون نام

      اصولگرایان مگه خواب پیروز شدن تو انتخابات رو ببینند تو هر انتخاباتی

    • بدون نام

      اصولگرایان واسه همیشه تمام شد امتحانشون صفر شد .رد شدن واسه همیشه

    • دلواپس

      دوست عزیز تا حالا نشده که یک اصلاح طلب در مقابل با یک اصولگرا درانتخابات با هم رقابت کنند و اصلاح طلب پیروز شود ...
      هر وقت هم اصلاح طلبان پیروز شدند تعداد اصوالگرایان سه چهار نفر بوده و تعداد نماینده اصلاح طلب یکی بوده ، و اصلاح طلب پیروز شده ... چون رای اصولگرایان بین سه چهار نفر تقسیم می شود .. مثل سال 92 که روحانی تک تنها بود در مقابل سه دو الی سه اصوالگرا .... ک رای اصوالگرایان تقصیم شد و روحانی پیروز شد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج