۳۴۲۴۶۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

خواندنی های امروز رسانه های ایران

خواندنی ترین یادداشت ها و مقالات روزنامه های امروز ایران را در اینجا آورده ایم، چکیده ای از قابل توجه ترین ها

برترین ها: خواندنی ترین یادداشت ها و مقالات روزنامه های امروز ایران را در اینجا آورده ایم، چکیده ای از قابل توجه ترین ها:

خواندنی های امروز رسانه های ایران

محمد جواد حق شناس در اعتماد نوشت:

دلواپسان امروز و رسانه‌هاي‌شان در يك رفتار متناقض نما ترجيح مي‌دهند كه در مورد برخى فيش‌هاى نجومى داد سخن سر دهند اما هيچ كس پاسخگو نيست كه اين پرداخت‌هاى ناروا از چه زمانى آغاز و چرا در گذشته صداى اعتراض ايشان را كسى نشنيد؟ مگر پرداخت چند صدمليونى به مديرعامل بانك ... در دولت پيشين با چنين پرداختى به مديران بيمه و بانك رفاه كارگران در اين دولت چه تفاوت ماهوى دارد كه بريكى چشم بسته مي‌شود اما ديگرى را در بوق مي‌كنند؟ آيا اين رفتار عجيب ناشى از اين نيست كه بسياري از مدعيان امروز مسوول يا شركاي چپاول ديروز بوده‌اند و خود دستى بر آتش داشته‌اند؟

جعفر توفیقی در گفت و گو با اعتماد:

تفكيك جنسيتي در دولت نهم و دهم به عنوان يك سياست خيلي جدي پيگيري مي‌شد اما در دولت يازدهم چنين اعتقادي وجود نداشت و ضرورتي به اين كار ديده نمي‌شد بنابراين آن سياست ادامه پيدا نكرد اما در هر حال نقطه مثبت اين است كه اين روند ادامه پيدا نكرد و در حال حاضر پديده‌اي فراگير در نظام آموزش‌عالي كشور نيست و هر چه مانده به صورت بسيار محدود و ميراث دولت گذشته است .
بحث ستاره‌دارها هم قطعا به آن وسعت و ابعاد قبلي نيست اما من هم بعضا شنيده‌ام كه هنوز مواردي مشاهده مي‌شوند. به نظرم اين كندي‌هايي كه در برخي موارد مشاهده مي‌شود كه وزارت علوم هنوز با احتياط دارد با برخي مسائل برخورد مي‌كند بخشي‌اش برمي‌گردد به همان فضايي كه در مجلس نهم بوده و برخي خواهان تداوم اين سياست‌ها بودند ....

رضا شجیع از فساد در ورزش نوشت:

« فساد» وقتي در ساختارهاي اجتماعي نهادينه مي‌شود، به طرز مرموزي و بدون آنكه خودمان متوجه باشيم، امر خوب را جايگزين امر بد كرده و وجدان ما را آرام‌آرام با وضعيت جديد سازگار مي‌كند. به طوري كه انگار رفتارهاي غيراخلاقي نظير رشوه و دروغ و تباني در مقابل ديدگان ما عادي مي‌شوند و اتفاقا فقدان‌شان ما را رنج مي‌دهد. اما چرا و چگونه چنين اتفاقي رقم مي‌خورد؟ به طور مشخص، اين «ساختار قدرت» است كه انرژي حركتي «فساد» براي حركت در مويرگ‌هاي جامعه را تامين مي‌كند و نخستين ويژگي ساختار قدرت تلاش همه‌جانبه و مرموز آن براي حذف جريان صحيح آگاهي و نقد در جامعه است

خواندنی های امروز رسانه های ایران

دولت محدود کرده ماه عسل جبران کند در روزنامه جوان:

كتاب «حجره‌اي براي گانگستر» از آن جمله كتاب‌هايي است كه خواسته و ناخواسته مي‌تواند همگام با اهداف برنامه «ماه عسل» در تحول و كمال جامعه در ايام ماه مبارك رمضان مؤثر باشد. داستان گانگستر امريكايي را از زبان خودش به صورت مستندي واقعي و جذاب به تصوير كشيده كه پس از آشنايي با اسلام و تشيع متحول شده كه حتي براي تحصيل علوم ديني به شهر مقدس قم رفته است. .

بنابراين حالا كه دولت، محدود كردن بسيار زياد فعاليت‌هاي مذهبي مانند نمايشگاه قرآن كه روزگاري در طول ماه مبارك رمضان به محلي براي تغذيه فكري و روحي مردم شده را دنبال مي‌كند اين رسالت به عهده تلويزيون و برنامه‌هاي اثرگذاري چون «ماه عسل است

حجت السلام پژمانفر در گفت و گو با جوان:

ما درگير داخل شده‌ايم و نظام جمهوري اسلامي با جريان‌هاي داخلي خودش درگير شده است كه نشان‌دهنده عمق اين اتفاقات است. ان‌شاءالله بتوانيم با يك برنامه‌ريزي دقيق اين موضوع و بسياري از اتفاقات ديگر را بگيريم. مانند بعضي از فيلم‌ها كه ساخته مي‌شوند، اكران مي‌شوند و فروش‌هاي چند ميلياردي دارند و بعد تازه وزير خواب ما بيدار مي‌شود و مي‌گويد اين فيلمي كه روي پرده رفته چقدر مزخرف است و دستور جمع‌آوري آن را مي‌دهد. در واقع اين مصداق همان ولنگاري فرهنگي است. دستگاه متولي ما كه بايد بر اساس عملكردش مردم احساس امنيت فرهنگي كنند، سلاح به دست گرفته و در مقابل باور‌هاي مردم ايستاده است و به آنها حمله مي‌كند .

خواندنی های امروز رسانه های ایران

هولیگان های ایرانی در نوشته ی امیر حاج رضایی در شرق:

تا زمانی که مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی وجود داشته باشد، می‌توان انتظار چنین رفتارهایی را داشت. برای مثال، امروز معضلات اقتصادی یکی از جدی‌ترین مسائلی است که همه ایرانی‌ها با آن دست‌به‌گریبان هستند. وضعیت معیشتی نامساعد، همواره یکی از محمل‌های آسیب‌های اجتماعی در جوامع بوده است و فوتبال یکی از تنها تفریحات همه طبقات اجتماعی از فقیر و غنی است. به‌همین‌دلیل زمانی که قشر آسیب‌پذیر جامعه با همه سرخوردگی‌ها و آسیب‌هایی که با آن دست‌به‌گریبان است، وارد ورزشگاه می‌شود، شما باید منتظر اتفاقاتی که گفته می‌شود تماشاگرنماها انجام می‌دهند، باشید. به‌ویژه در ایران که محیط ورزشگاه و امکانات آن به‌گونه‌ای است که محرک افراد برای دست‌زدن به خشونت است

خواندنی های امروز رسانه های ایران

آب دریاخزر در سمنان!

توصیه می شود که انتقال آب از خزر صورت نگیرد. اما موضوع دیگر این است که تاکنون طرح های انتقال آب بین حوزه ای در اکثر کشورها موفق نبوده است. به عنوان مثال شبیه به این پروژه سال ها پیش در آمریکا اجرا شد و منابع آبی مبدأ را به طور کامل شور کرد.به باور او وقتی می توانیم منابع آبی را مدیریت کنیم، چرا باید از اکوسیستم های ارزشمند سرمایه گذاری کنیم. در حالی که می توانیم با مدیریت بهینه منابع آب چه در بخش انسانی یا کشاورزی مصرف را کنترل کنیم .

آن یک نفر کیست:

ميلاد فخرالديني مي‌گويد اگر در باند يك نفر بود، حتما در استقلال مي‌ماند. پرويز مظلومي هم در بيانيه‌اي كه منتشر كرد نوشت همه را غير از يك نفر مي‌بخشد. خلاصه اينكه اين روزها خيلي‌ها در مورد اين «يك نفر» حرف مي‌زنند اما كسي صراحتا نام او را فاش نمي‌كند. چند روز پيش اميرحسين صادقي ضمن تكرار برخي گلايه‌هاي مشابه در مورد جدايي‌اش از استقلال، در مورد عامل اصلي حذفش از اين تيم به يك روزنامه ورزشي گفته بود: «وقتي قلعه‌نويي و مظلومي اسم نمي‌آورند، من اسم بياورم؟!» خلاصه اينكه وضعيت عجيبي به وجود آمده كه در آن هيچكس حاضر نيست آشكارا در مورد نقش ويژه دروازه‌بان استقلال حرف بزند اما همه كدها به همين يك نفر ختم مي‌شود؛ مهدي رحمتي !

خواندنی های امروز رسانه های ایران

قاچاق مهاجران غیر قانونی افغان و گزارش روزنامه شهروند:

پژو ۴۰۵ دارم. معمولا ۱۴نفر سوار می‌کنم. ۴نفر توی جعبه‌عقب. ٦نفر روی صندلی و جا پاهای عقب ٤ نفر هم روی صندلی جلو. ولی رفیق‌هام تا ۱۸نفر هم سوار می‌کنن. بعضی بچه‌ها هم سمند و زانتیا دارن که ظرفیت‌شون فرق داره. ولی بیشتر ما پژو داریم. کمک فنرهای عقب ماشین رو هم تقویت می‌کنیم که عقب‌ماشین نخوابه .

شهر به شهر ماشین عوض می‌کنند. مثلا من کرمان مسافر‌هارو تحویل می‌گیرم حدودا ۳۰۰کیلومتر بعد نزدیک پاسگاه مهریز پیاده‌شون می‌کنم. ٢ساعتی پیاده‌روی می‌کنن تا پاسگاه‌رو دور بزنند و با گفتن اسم رمز بعد از پاسگاه، سوار ماشین بعدی می‌شن

خواندنی های امروز رسانه های ایران

کیانیان در گفت و گو با روزنامه ایران:

در سینمای محافظه‌کار ما همیشه رسم بر این بوده است که به تیپ‌های ثابت یا سیماچه ثابت بیشتر توجه می‌شد اما درسینمای غیرمتعارف که نمونه متعالی‌اش در سینمای ایران بهروز وثوقی است قضیه برعکس است. بهروز حاضر می‌شد موهایش را بزند و ریش بگذارد تا بشود زارممد، داش آکل، رضا موتوری و... در حالی که نه فردین و نه ایرج قادری هیچکدام این کار را نمی‌کردند برای اینکه می‌ترسیدند دست به ترکیب‌شان بخورد و تماشاگر پس بزند .

ملک مطیعی هم این کار را کرده است با وجود اینکه استار بود نقش دو بازی کرد، نقش فوکول کراواتی بازی کرد، نقش غلام ژاندارم بازی کرد،کلاه مخملی و... در واقع پیشکسوت بهروز، ناصر است. ببین این طوری تماشاگرت را از دست می‌دهی. ولی در مداومت آن را به دست می‌آوری ..

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج