۳۴۲۷۹۶
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

ستاره ها را ما خوشگل می کنیم!

ورزشی ها و هنری ها تقریبا آرایشگر ثابت دارند. آرایشگرانی که برای خودشان چهره شده اند.

هفته نامه تماشاگران امروز - لیلی خرسند: همین که به یک مهمانی یا عروسی دعوت می شوید، اولین چیزی که به ذهن تان می رسد این است که چه بپوشید و چطور آرایش کنید. شاید تعداد نفراتی که قرار است در آن عروسی یا مهمانی شما را ببینند، به ۵۰ نفر هم نرسند اما شما همه تلاش تان این است که بهترین ظاهر ممکن را داشته باشید. اگر این شرایط مهمانی رفتن ها را برای ستاره ها در نظر بگیریم، شاید به آن ها حق بدهیم که این همه به مدل مو و صورت شان برسند.

با همه گیر شدن فضای مجازی، بودن عکاس ها در همه جا و... آن ها سعی می کنند همه جا خوب باشند. این خوب بودن آن ها دلیلی شده که کار چند آرایشگر هم دیده شود؛ چه آن هایی که به دلایلی در خفا کار می کنند و چه آن هایی که با انتشار عکس هایی از این ستاره ها خودشان هم معروف شده اند. عکس های اینستاگرام دو آرایشگر را به ما معرفی کرده.

یکی آرایشگری است که بیشتر کارهای بازیکنان پرسپولیس را انجام می دهد و دیگری هم در تبریز کار می کند و بازیکنان تیم تراکتورسازی مشتری ثابتش هستند. البته هستند کسانی هم که معروف اند ولی دست شان را رو نمی کنند. آن ها در همان پشت درهای بسته خودشان را نگه داشته اند ولی با مشتریان پرتعدادی که دارند، درآمدشان از بقیه خیلی هم بیشتر است.

ستاره ها را ما خوشگل می کنیم!

در تبریز نگران مدل موهایت نباش

حمید باید ممنون محسن فروزان باشد که او را معروف کرد. درست کردن موهای خودش و برادرش، بقیه را به این نتیجه رسانده بود که حمید می تواند آرایشگر خوبی شود. کلاس آرایشگری رفت و یک مدت هم برای کار به مالزی رفت اما زلزله آذربایجان او را به ایران برگرداند: «خانواده ام در تبریز زندگی می کردند، نگران سلامتی شان شدم و برگشتم».

در همان روزها ازدواج کرد و در تبریز ماندگار شد و آنجا هم کار آرایشگری را ادامه داد: «یک دوست مشترک با محسن فروزان داشتم. آن موقع دروازه بان تراکتورسازی بود. موهای شان را برای یک بازی درست کردم و بعد از آن بقیه بازیکنان تیم هم مشتری ام شدند».

حمید سعی کرده در کارهایش ابتکار داشته باشد و همین را دلیل پسند دیگران می داند: «من خودم یک چیزی را در ذهنم طراحی می کنم و آن را پیشنهاد می دهم. اکثرا هم همان مدل را می پسندند».

تبریزی ها تنها مشتری حمید نیستند، بازیکنان تیم هایی که برای بازی با تراکتورسازی به تبریز می روند، قبل از بازی یک سر به حمید می زنند. او هم بیشتر کارهای بازیکنان تراکتور را قبل از بازی و در اردوی تیم انجام می دهد. بسته به اینکه چه کسی سرمربی تیم باشد، برخوردها با او متفاوت است: «امسال که آقای قلعه نویی آمد، وضعیت من هم بهتر شد. هر مربی سیاست خودش را دارد. قلعه نویی مخالفتی با کار من و رفتنم به اردو نداشت. البته افتخار این را نداشتم که موهای خودش را درست کنم».

حمید غیر از فوتبالی ها، کار چهره های مطرح تبریز را هم انجام می دهد: «تبریز چهره های سینمایی یا تلویزیونی مطرح ندارد. چند خواننده دارد که آن ها پیش من می آیند».

کارکردن با چهره ها خیلی راحت نیست. آن ها وسواس هایی دارند و این، کار را سخت می کند: «من ۴۵ دقیقه تا یک ساعت روی موهای آن ها کار می کنم». بعضی از آن ها هم خیلی سختگیرند: «رحمان رضایی، سروش رفیعی و حتی خود محسن فروزان. اینها خیلی آدم های حساسی هستند و خیلی باید روی موهای شان کار کنی. من شنیده ام رحمان رضایی وقتی رستوران هم می رود، سخت غذا انتخاب می کند و حتی شده سه بار انتخابش را عوض کرده!»

گاهی اتفاق های بد هم می افتد، مثل روزی که حمید روی موهای مهدی کریمیان یک اشتباه کرد: «مهدی شماره هفت می پوشید. یک روز از من خواست با تیغ روی سرش هفت بنویسم. در آینه داشت صحبت می کرد و من برعکس دیدم و شماره هشت را روی سرش درآوردم. وقتی کار تموم شد، متوجه اشتباه شدیم. آن هشت را سیاه کردم و طرف دیگر سرش هفت نوشتم.»حمید تا پیش از این در اینستاگرام خیلی فعال نبود اما بعد از اینکه بعضی ها کارهایش را به نفع خودشان مصادره کردند تصمیم گرفت همه عکس های کارهایش را شیر کند.

ستاره ها را ما خوشگل می کنیم!

از طارمی و برانکو تا رضا یزدانی و مهران غفوریان

محمود پیرمحمودی، هم با فوتبالیست ها کار می کند هم با هنری ها. او هم مثل خیلی از کسانی که حالا در کار آرایشگری معروف شده اند، یک آرایشگر معمولی بوده: «۱۵ سال است که این کار را انجام می دهم و با کار ساده آرایشگری شروع کردم» اما میل به پیشرفت مسیر او را از بقیه آرایشگرها جدا کرده: «دوست داشتم کارم را به روز کنم و ارتقاء بدهم. به همین خاطر در ورک شاپ هایی که در ترکیه و دبی برگزار می شد، شرکت می کردم. دیدم برای اینکه کارم پیشرفت کند، باید طراحی های بیشتری انجام بدهم. هم به گریم علاقه داشتم و هم احساس نیاز می کردم. می دانستم اگر شناختم از فرم و آناتومی صورت بیشتر شود و تیپ سازی را بلد باشم، در کار استایل موفق تر می شوم.

کلاس های گریم استاد جلال معیریان را رفتم. استاد معیریان وقتی دید من جزو شاگردهای خوبش هستم، من را وارد یک پروژه سینمایی کرد. از همان جا استارت کارم در حوزه گریم زده شد و با بازیگرها بیشتر آشنا شدم». بازیگران پیرمحمودی را به بقیه معرفی کرده اند. در بین این بقیه، فوتبالیست ها هم بوده اند.

او پرسپولیسی است و شاید ناخودآگاه خودش را بین بازیکنان این تیم دیده. حالا تقریبا آرایشگر ثابت تیم پرسپولیس است. بیشتر بازیکنان این تیم، سرمربی و حتی پزشک تیم هم از مشتریان ثابت او هستند: «بهرنگ علوی یکی از بچه ها را معرفی کرد. من کارش را انجام دادم و بقیه هم خوش شان آمد».

بازیکنان پرسپولیس بیشتر روزها درگیر تمرینات هستند و ترجیح می دهند روزهایی که بازی دارند، پیرمحمودی به اردو برود و همان جا کارهای شان را انجام بدهد. مهدی طارمی، احمد نورالهی، مهرداد کفشگری، علی علیپور، میثم علیپور، پزشک تیم و البته برانکو از مشتریان ثابت پیرمحمودی هستند: «قبل از دربی بود که موهای برانکو را کوتاه کردم. خیلی کم حرف بود. فقط قبل از شروع کار توضیح داد که یک مدل خیلی ساده می خواهد و دور موهایش هم کوتاه نشود».

حضور یک آرایشگر قبل از بازی های یک تیم در اردو شاید کمی عجیب باشد. گفته می شود یکی از مدیران این تیم هم معترض شده بوده نه چرا در دقایقی که بازیکنان باید به فکر بازی باشند، به فکر مدل موهای شان هستند اما پیرمحمودی می گوید، هیچ وقت برای رفتن به اردو مشکلی نداشته: «تاحالا نشده کسی با من برخورد بدی کند. از بچه ها هم خواسته ام که اول کارهای هماهنگی را انجام بدهند، بعد من به اردو بروم تا مشکلی پیش نیاید».

ستاره ها را ما خوشگل می کنیم!

در بازی هایی هم که تیم به شهرستان ها می رود، بازیکنان قبل از سفر به موهای شان می رسند اما بعضی وقت ها تمرینات به قدری فشرده است که آن ها فرصت نمی کنند، موهای شان را حتی کوتاه کنند. در این شرایط پیرمحمودی مجبور می شود به سفر بود: «کم پیش می آید، ولی تاحالا شده که با تیم به شهرستان هم رفته ام. مثلا یک بار قبل از بازی با ملوان بچه ها گفتند موهای شان خیلی به هم ریخته است و من هم با آن ها به شهرستان رفتم».

پیرمحمودی، براساس آناتومی صورت و موقعیت هایی که مشتریان شان دارند، برای شان کار انجام می دهد. به خاطر همین هم بیشتر مواقع کار را به خود او می سپارند: «اول چیزهایی که خودم بلدم را انجام می دهم. اگر هم حساسیت یا خواسته ای داشته باشند، در نظر می گیرم. هیچ کدام از بچه ها سختگیر نیستند.

مهدی طارمی دو سالی می شود که پیش من می آید. از موهای فر شروع به طراحی کردم تا الان که موهایش صاف شده. خودش دوست داشت موهای صاف تری داشته باشد. مهدی جلف بازی را دوست ندارد. حتی بعضی از وقت ها که به او می گویم اجازه بده دور موهایت را کمی سفیدتر کنم، نمی گذارد. مهرداد هم بعد از فوت هادی سعی کرد ته ریشش را حفظ کند. من هم گفتم خیلی به صورتش می آید و او هم همین استایل را ادامه داد».تنها بازیکن پرسپولیسی که کارش را با پیرمحمودی ادامه نداده، سوشا مکانی است: «نتوانستیم با هم کنار بیاییم. من می گفتم این کار را بکنیم بهتر است، او می گفت نه. البته من کاری را که او می خواست برایش انجام می دادم، ولی دوست نداشتم».

پیرمحمودی چند پیشنهاد کار در تلویزیون و سینما هم داشته. مثل پیشنهاد کار در سریال معمای شاه: «ترجیح می دهم کار در سینما مقطعی باشد. معمای شاه پروژه چندساله بود. اگر برای سینما وقت بگذارم، به کار بچه های تیم نمی رسم».مهدی شریفی، محسن ایران نژاد، عزت الله پورقاز و... مشتریان غیرپرسپولیسی پیرمحمودی هستند. البته اینها ثابت نیستند و هر وقت گذرشان به تهران بیفتد، پیش او می روند.

طارمی از پیرمحمودی خواسته او کارهای بقیه بازیکنان تیم ملی را انجام بدهد. پیرمحمودی به خاطر گریم هایش جایزه می گرفته. در جشنواره موسیقی سال ۱۳۹۳ این جایزه را به او داده اند: «در اولین کتاب دایره المعارف مشاهیر موسیقی پاپ ایران من گریم همه موزیسین ها و خواننده ها را انجام دادم. بعد از این کتاب بیشتر بچه ها مشتری ام شدند».

میگوخوری با طارمی

مهدی طارمی رابطه دوستانه تری با پیرمحمودی دارد: «دو سال پیش مشتری ام بود، کم کم رابطه مان نزدیک شد و الان رفت و آمد خانگی داریم». او به خاطر طارمی حتی فحش هم خورده: «مهدی اصلا برایش مهم نیست که موهایش به هم بریزد. در بیشتر بازی ها که موهایش به هم می ریزد، در فضای مجازی به من فحش می دهند که چرا موهایش را این طوری درست کردی. مهدی خیلی دوست ندارد به موهایش چیزی بزند. حتی قبل از برنامه ۹۰ که پیش من آمد، گفتم از تو کلوزآپ گرفته می شود، بگذار کاری کنم که استایل خوبی داشته باشی، گفت می خواهم ساده باشم».

چند هفته قبل از رفتن طارمی به برنامه ۹۰ با عکسی که پیرمحمودی از او در اینستاگرام منتشر کرد، مهمان این برنامه لو رفت. شاید تصور می شد که عادل فردوسی پور از این کار پیرمحمودی استقبال نکرده باشد: «برای گذاشتن آن عکس از مهدی اجازه گرفتم. کلا برای هرکسی که می خواهم بگذارم، از صاحب عکس اجازه می گیرم. فکر نمی کنم عادل فردوسی پور هم شاکی شده بود. صفحه اینستاگرام برنامه ۹۰ عکس من را لایک کرده بود. این نشان می دهد که آن ها مشکلی با انتشار این عکس نداشتند».

رابطه طارمی و پیرمحمودی در حدی نزدیک است که با هم سر میز غذا بنشینند و میگوی سرخ شده بخورند.

ستاره ها را ما خوشگل می کنیم!
مشتریان کچل

مهران غفوریان و امیر آقایی هم جزو مشتریان پیرمحمودی هستند. سوال بعضی ها این است که آن ها مویی ندارند و برای چه دنبال آرایشگر خاص هستند: «عکس هایی که از غفوریان در اینستاگرام دارم، مربوط به تله فیلمی است که من گریمورش بودم. امر آقایی هم مصاحبه ای با مجله استایل داشت. قبل از عکاسی، من گریمش کردم. خیلی ها می پرسند اینها که مویی ندارند، چرا به آرایشگاه می آیند. مو ندارند، ولی پوست که دارند. من برای شان کارهای پاک سازی پوست، اسکراپ و آماده سازی پوست برای میکاپ را انجام می دهم».

زیرزمینی ها

چند آرایشگر معروف هم در تهران هستند که به ظاهر کسی آن ها را نمی شناسد اما مشتریان ثابت شان پرتعداد است. آقای «میم» هم آرایشگر بیشتر بازیگران است اما ترجیح می دهد نه اسمی از او در گزارش آورده شود و نه اسمی از مشتریانش. این حساسیت به خاطر این است که بخش اعظمی از مشتریان او خانم ها هستند: «من نسل چهارم از خانواده هستم که آرایشگری را برای شغلم انتخاب کرده ام. چند بازیگر سینما و تلویزیون هستند که من کارهای شان را انجام می دهم».

یکی از هنرپیشه هایی که سال های اخیر از جشنواره فجر سیمرغ بلورین گرفته، از مشتریان ثابت آقای میم است. او حتی اعضای خانواده اش را هم به این آرایشگر معرفی کرده است. بعضی از چهره های موسیقی، یکی دو مجری تلویزیون هم پیش این آرایشگر می روند. مشتریان خانم بیشتر ترجیح می دهند آرایشگرشان به خانه شان برود تا کسی متوجه حضور آن ها نشود: «مشتریان من به خاطر اینکه بیشتر، از چهره های معروف هستند، طوری به آن ها وقت می دهم که همدیگر را نبینند اما بعضی از آن ها می گویند حتما باید به خانه ما بیایی».

این خانه رفتن ها مجانی نیست: «من پول کاری را که می کنم، می گیرم. اگر برای یک کوتاهی مو از یک مشتری در محل کارم، 150 هزار تومان بگیرم، از مشتری که به خانه اش می روم، 450 هزار تومان می گیرم». کسانی که می خواهند مشتری آقای میم شوند، خیلی راحت نمی توانند او را پیدا کنند: «اگر شماره ای را نشناسم بلاک می کنم. اگر کسی بخواهد من کارش را انجام بدهم، حتما باید معروف داشته باشد. معرف، شماره و اسم مشتری جدید را به من می دهد و من هم تلفنش را جواب می دهم».

غیر از میم، آرایشگران مرد دیگری هم هستند که مشتریان زن دارند. آقای «پ» یکی از آن هاست. او دو مشتری خیلی معروف دارد. کارهای دو بازیگر چهره، آقای «م» و آقای «ب» را او انجام می دهد. کسانی که می خواهند حتما این آقا آرایشگرشان باشد، خیلی باید به او نزدیک باشند. این آرایشگر برای اینکه ناشناخته بماند، مدام محل زندگی و شماره تلفنش را تغییر می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رحم خدا

      منم آرایگشر ثابت دارم ،اینکه دلیل برتری نمیشه میرم آرایشگاه میثم ۶۰۰۰تومن میگیره خیلی هم کارش خوبه ،تازه آهنگ الهه نازهم بامون میذاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم

    • بدون نام

      ستاره ها را ما خوشگل می کنیم!
      و ما هم گول می خوریم!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      الان مثلا مهدي طارمي خوشگل شده؟؟؟
      چيه آخه اين مدل مو؟!!

    • شیما

      این وقتش برسه خودشو خوشگل میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج