۳۴۳۴۸۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۵۵ میلیون دلار پاداش اخراج شدن از یاهو

بسیاری از کارشناسان بخش عمده‌ی مشکلات کنونی Yahoo را به گردن ماریسا میر، مدیر فعلی آن می‌اندازند که با تصمیم‌هایش زیان‌های جبران‌ناپذیری به این شرکت وارد کرده است.

وب سایت برسام: اگر خبرهای حوزه‌ی فناوری را تعقیب کرده باشید، قطعا از داستان افت ارزش یاهو و آماده شدن این شرکت برای فروش هسته‌ی اصلی فعالیت‌هایش باخبر هستید. بسیاری از کارشناسان بخش عمده‌ی مشکلات کنونی Yahoo را به گردن ماریسا میر، مدیر فعلی آن می‌اندازند که با تصمیم‌هایش زیان‌های جبران‌ناپذیری به این شرکت وارد کرده است. اما نکته‌ی جالب توجه این که اگر یاهو بخواهد میر را از سمت فعلی‌اش برکنار کند، این تصمیم برایش ۵۵ میلیون دلار دیگر آب می‌خورد!

55 میلیون دلار پاداش اخراج شدن از یاهو

به باور بسیاری از کارشناسان، این ناتوانی میر در کم کردن هزینه‌ها و افزایش درآمدها بود که Yahoo را تا این حد دچار مشکل کرده است. در حالی که میر در مذاکراتش با سهام‌داران و سرمایه‌گذاران اصلی پذیرفته بود که برای کم کردن از هزینه‌ها برنامه‌ریزی کند، اما اقداماتی مانند خرید شرکت Polyvore آن هم ۱۱۱ میلیون دلار بیشتر از قیمتی که برای آن محاسبه شده بود و تصمیماتی که درباره‌ی سهام یاهو در مجموعه‌ی Alibaba گرفت، عملا خلاف این برنامه پیش رفت.

میر بالاخره در ماه فوریه با کاهش ۱۵ درصدی نیروی انسانی این شرکت موافقت کرد و این تصمیم موجب کاهش ۴۰۰ میلیون دلاری در هزینه‌های سالانه‌ی Yahoo شد. اما خسارت‌هایی که در مدت مدیریت او به این شرکت وارد شد به حدی بود که در نهایت راهی جز فروش هسته‌ی اصلی فعالیت‌های آن باقی نماند. فرآیند فروش Yahoo مدتی است که شروع شده و پیش‌بینی می‌شود در ماه جولای، پیشنهادات نهایی اعلام و خریدار این غول از نفس افتاده تعیین شود.

نکته‌ی جالب توجه این است که میر از ابتدای دوره‌ی مدیریت خود تا کنون بیش از ۱۱۸ میلیون دلار از این شرکت دستمزد گرفته و بر اساس قراردادی که با این شرکت دارد، در صورت اخراج از این سمت ۵۵ میلیون دلار دیگر هم به عنوان غرامت دریافت خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج