۳۴۳۷۱۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جنگ مایکروسافت و اپل با بدافزارها

خیلی وقت است که بدافزارها به گوشی‌های موبایل هم راه پیدا کرده‌اند. به هر حال برای رهایی از این معضل، خیلی‌ها گوشی خود را روت یا جیلبریک می‌کنند ولی غیر از این روش، راه‌های دیگری هم وجود دارد که شما مشکل شما را حل کند.

وب سایت آی تی رسان: فرقی نمی‌کند از چه سیستم عاملی استفاده می‌کنید، Bloatware‌ها همیشه برای شما مزاحمت ایجاد می‌کنند و خلاص شدن از شر آن‌ها همیشه یکی از چالش برانگیزترین مسایل برای کاربران است.

خیلی وقت است که بدافزارها به گوشی‌های موبایل هم راه پیدا کرده‌اند. این بدافزارها فایل‌هایی را بر روی دستگاه‌ها ایجاد می‌کنند که قابل حذف نیستند و مقداری از شارژ گوشی شما را مصرف می‌کنند. به هر حال برای رهایی از این معضل، خیلی‌ها گوشی خود را روت یا جیلبریک می‌کنند ولی غیر از این روش، راه‌های دیگری هم وجود دارد که شما مشکل شما را حل کند.

خوش‌بختانه، کمپانی‌های بزرگ در زمینه تکنولوژی و طراحی سیستم عامل‌ها بالاخره به کمک هم آمده‌اند. کمپانی‌های اپل و مایکروسافت، آپدیت‌هایی برای نسخه جدید پلتفرم‌های خود عرضه کردند که مشکل دسترسی فایل‌های ناخواسته به سیستم‌ها را تا حد زیادی رفع می‌کند.

مایکروسافت

بسیاری از دستگاه‌ها در دنیا از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت استفاده می‌کنند، پس به طبع این سیستم عامل زمینه‌ مناسبی برای انتشار بد افزارها است تا تعداد زیادی دستگاه را آلوده کنند. به هر حال حل کردن مشکل Bloatwareها، همیشه دغدغه مهمی بوده و رفع آن کمک می‌کند بتوانیم از سیستم عامل به نحو احسن استفاده کنیم.

مایکروسافت برای حل این مشکل، آپدیتی ارایه می‌دهد که این امکان را فراهم می‌کند که فقط با چند کلیک، دستگاه خود را پاکسازی کنید. با استفاده از این آپدیت، شما بدون نیاز به نصب مجدد ویندوز و یا از دست دادن اطلاعات خود، در عرض چند دقیقه می‌توانید Bloatwareهای دستگاه خود را پاک کنید.

این نسخه از آپدیت، در حال حاضر در مرحله آزمایش است ولی قرار است تا با آپدیت سالانه برای ویندوز ۱۰ در اختیار کاربران قرار بگیرد.

جنگ مایکروسافت و اپل با بدافزارها

اپل

اگر اخبار مراسم WWDC را دنبال کرده باشید، حتما در جریان هستید که اپل برای دستگاه‌های خود، آپدیت جدید سیستم عامل‌ها را معرفی کرد. اپل به سیستم عامل iOS ۱۰ چندین ویژگی اضافه کرده که یکی از جالب‌ترین آن‌ها، امکان مخفی کردن برنامه‌های پیشفرض از صفحه اصلی است. شاید برای شما این سوال مطرح باشد که آیا منظور از مخفی کردن، همان پاک کردن برنامه از روی دستگاه است یا خیر؟! برخلاف برخی از افراد که فکر می‌کنند اپل این امکان را گذاشته که برنامه‌های پیش فرض را می‌توان حذف کرد، حقیقت امر این است که iOS ۱۰ فقط این اجازه را می‌دهد که برنامه را از روی صفحه نمایش پاک کنید و نمی‌توانید آن را به صورت کامل حذف کنید.

یعنی وقتی که علامت X را بر روی برنامه می‌زنید، تنها آیکن آن برنامه و اطلاعات ذخیره شده بر روی دستگاه حذف می‌شود و هسته اصلی برنامه بر روی دستگاه شما همچنان وجود خواهد داشت. برای بازگردانی اپلیکیشن حذف شده هم تنها کافیست در اپ‌استور آن را پیدا کنید و گزینه نصب را انتخاب کنید تا آیکن برنامه فوراً در صفحه اصلی شما نمایش داده شود.

جنگ مایکروسافت و اپل با بدافزارها

به هر حال، می‌توان این کار اپل و مایکروسافت را گام بلندی در رفع مشکل Bloatwareها دانست. ولی نکته قابل توجه اینجاست که این کارها نباید فقط معطوف به همین دو کمپانی باشند و شرکت‌های دیگر هم باید محصولات خود را در این زمینه رفع اشکال کنند. در صدر همه آن‌ها گوگل است که باید کاربران سیستم عامل اندروید را در حل کردن این مشکل کمک کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج