۳۴۴۲۴۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

اولین آیفون متعلق به اپل نبوده است؟

اپل نام هایی مانند آیپاد و آیمک را اختراع کرد، از این رو بدیهی است که اولین کمپانی بود که دستگاه هایی با این نام را به فروش رساند. اما در مورد آیفون که تا کنون موفق ترین محصول اپل بوده است، اوضاع فرق می کند.

وبسایت techera.ir - مونا شریفی: اپل نام هایی مانند آیپاد و آیمک را اختراع کرد، از این رو بدیهی است که اولین کمپانی بود که دستگاه هایی با این نام را به فروش رساند. اما در مورد آیفون که تا کنون موفق ترین محصول اپل بوده است، اوضاع فرق می کند. می بینیم که آیفون مدت ها پیش از این که اپل، آیفون اصلی خود را در سال ۲۰۰۷ عرضه کند، وجود داشته است و مردم از آن برای تماس و دسترسی به اینترنت استفاده می کردند. حتما از خود می پرسید که چطور ممکن است؟ در ادامه با تکرا همراه باشید.

اولین آیفون متعلق به اپل نبوده است؟

اولین دستگاه جهان که آیفون نام داشت، در سال ۱۹۹۸ توسط یک کمپانی مستقر در کالیفرنیا به نام اینفوگیر، عرضه شد و به عنوان یک تلفن مجهز به صفحه نمایش لمسی مختص اینترنت در بازار بفروش می رسید. بدیهی است که آن زمان گوشی هوشمندی وجود نداشت، حداقل به این شکل شمایلی که اکنون در دسترس است، نبود. آیفون اینفوگیر یک نمایشگر سیاه و سفید لمسی ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل داشت که مجهز به قلم استایلوس بود. همچنین با یک کیبورد QWERTY کشویی همراه بود. دسترسی به وب و ایمیل و ۲ مگابایت رم برای ۲۰۰ آدرس ایمیل از دیگر مشخصات اولین آیفون دنیا بود. این دستگاه کمی پایین تر از ۵۰۰ دلار به فروش می رسید و برای دسترسی به اینترنت در آن، هزینه ی مجزایی پرداخت می شد که قیمت آن ماهانه از ۹.۹۵ دلار شروع می شد، همچنین اگر کاربر مرور نا محدود می خواست باید ۱۹.۹۵ دلار پرداخت می کرد.

آیفون های غیر اپلی، دستگاه های چندوظیفه ای نیز بودند. به نظر می رسد که اینفوگیر در آن زمان جلو تر از دوره ی خود حرکت می کرد. بعد از معرفی مدل باز طراحی شده ی این دستگاه در سال ۱۹۹۹، اینفوگر ساخت آیفون های خود را متوقف کرد. اویال سال ۲۰۰۰، این کمپانی توست سیسکو خریداری شد، همانطور که می دانید سیسکو در حال حاضر بزرگترین شرکت شبکه در جهان است. به این ترتیب صاحب آیفون های اولیه و نام تجاری آن عوض شد. از سال ۲۰۰۶، سیسکو از این نام برای تلفن های VoIP استفاده کرد که لینکسیس آیفون(Linksys iPhone) نام گرفتند.

در اوایل سال ۲۰۰۷، استیو جابز در کنفرانس مکورد برای معرفی اولین آیفون اپل روی صحنه رفت. پس از آن سیسکو فورا از این شرکت کوپرتینیو برای نقض قوانین استفاده از برند، شکایت کرد. با این حال اختلاف آنها قبل از اینکه اولین آیفون در ژوئن ۲۰۰۷ وارد بازار شود، حل و فصل شد. اطلاعات مالی توافقات این دو کمپانی هیچ وقت فاش نشد، فقط می دانیم که به توافق رسیدند. جالب اینجاست که پس از آن هر دو حق استفاده از نام آیفون را داشتند، اما همانطور که می دانید، بعد از آن زمان آیفون سیسکو را ندیدیم.

لینکسیس آیفون سیسکو
اولین آیفون متعلق به اپل نبوده است؟

اولین آیفون، متعلق به اینفوگیر
اولین آیفون متعلق به اپل نبوده است؟

اولین آیفون متعلق به اپل نبوده است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج