۳۴۴۵۲۴
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

مراتع سیردان در آتش سوخت

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین از آتش‌سوزی به مساحت ۵ هکتار در ارتفاعات شهر سیردان این استان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین از آتش‌سوزی به مساحت ۵ هکتار در ارتفاعات شهر سیردان این استان خبر داد.

سیاوش شمسی‌پور اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر وقوع حریق در ارتفاعات شهر سیردان به سمت روستای کلج بلافاصله مأموران یگان حفاظت واحد سر محیط‌بانی طارم سفلی در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع طارم حاضر شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون این دومین آتش‌سوزی رخ‌داده در استان قزوین است، افزود: هفته گذشته نیز ۳ هکتار از مناطق طارم در آتش‌سوزی طعمه حریق شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین با اشاره به آتش‌سوزی اخیر تصریح کرد: در نخستین لحظات وقوع حادثه مأموران یگان حفاظت به همراه کارکنان شهرداری و نیروهای مردمی در منطقهT حاضر و پس از دو ساعت موفق به مهار حریق شدند.

وی با تأکید بر ضرورت تأمین تجهیزات مورد نیاز برای اطفای حریق در مناطق تحت پوشش محیط‌زیست اضافه کرد: این اداره کل با خرید سیستم‌های مهار آتش و برگزاری مانور تیم واکنش سریع در منطقه حفاظت‌شده باشگل میزان آمادگی خود را برای مهار آتش در منابع طبیعی افزایش داده است.

شمسی‌پور با اشاره به شروع فصل تابستان و خشک شدن مراتع ادامه داد: در این فصل احتمال ایجاد آتش‌سوزی در طبیعت به چندین برابر می‌رسد که به دو روش طبیعی و غیرطبیعی در مراتع و جنگل‌ها رخ می‌دهد و مهار آن نیازمند ‌آمادگی قوی است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی‌های غیرطبیعی که منشأ انسانی دارد به سه دسته عمدی، غیرعمدی و زمان و فصل بحران آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع تقسیم می‌شود.

وی یادآور شد: ایجاد آتش‌سوزی طبیعی در گیاهان خشک، خودسوزی جنگل‌ها و مراتع در اثر وزش بادهای گرم، خودسوزی گیاهان در اثر شدت گرما و خشکی شدید گیاهان و علوفه مراتع و آتش‌سوزی به علت وجود اجسامی مانند بطری‌ها در طبیعت از مهم‌ترین عوامل آتش‌سوزی‌های طبیعی است.

شمسی‌پور با اشاره به افزایش حضور مردم در طبیعت با شروع فصل تابستان توصیه کرد: نباید در جنگل‌ها و مراتع آتش روشن کرد و در صورت ضرورت باید از سطوح بدون پوشش گیاهی استفاده شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین از مردم درخواست کرد: پس از پایان گردش و تفریح خود و قبل از ترک منطقه، نسبت به خاموش کردن آتش اقدام کنند و در صورت مشاهده، مراتب را هرچه سریع‌تر به محیط‌بانان و یا این اداره کل اعلام کنند.

در این آتش‌سوزی تعداد زیادی گونه‌های درختی و بوته‌ای به مساحت ۵ هکتار طعمه حریق شده و از بین رفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج