۳۴۴۵۷۸
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

بازنگری در نحوه پرداخت یارانه‌ نقدی

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس طرحی که در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال نوشته شدن است، نظام پرداخت یارانه‌ها بازنگری خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس طرحی که در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال نوشته شدن است، نظام پرداخت یارانه‌ها بازنگری خواهد شد.

سلمان خدادادی از پیگیری طرح ساماندهی پرداخت یارانه‌های نقدی در کمیسیون اجتماعی خبر داد و گفت: برای ساماندهی در پرداخت یارانه نقدی باید افراد نیازمند جامعه به خوبی مورد شناسایی قرار گرفته و یارانه تنها به این گروه‌ها پرداخت شود، به عنوان مثال پرداخت یارانه باید در گام اول به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در دستور کار گیرد.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه پرداخت یارانه‌ها نباید در اختیار مسئولان اجرایی و رییس جمهور باشد، افزود: در طرح آماده شده در کمیسیون اجتماعی برای ساماندهی پرداخت یارانه‌ها، قانون به شکلی تدوین خواهد شد که بهانه‌ها از دست مسئولان در حذف یا افزایش بی مورد یارانه ها سلب شود.

خدادای با اشاره به اینکه طرح هایی در جهت نظارت دقیق بر بنگاه‌های اقتصادی مانند شستا نیز در دستور کار کمیسیون اجتماعی این دوره مجلس قرار دارد، تصریح کرد: متاسفانه درحال حاضر مشکلات بسیاری در صندوق های بیمه‌ای و بازنشستگی وجود دارد، به عنوان مثال مدیریت منابع و دخل و خرج ها در صندوق ها به درستی انجام نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه صندوق‌های بیمه‌ای تا سه سال آینده آینده قادر به پرداخت حقوق مستمری بگیران نیستند، گفت: متاسفانه درحال حاضر ورودی صندوق‌ها روز به روز کاهش و خروجی آن افزایش پیدا می‌کند، یعنی آمار بازنشستگان بالارفته اما تعداد بیمه‌شدگان سیر نزولی دارد؛ بنا بر این صندوق تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و صندوق های دیگر در طی دو یا سه سال آینده با بحران جدی روبه رو خواهند شد.

خدادای ادامه داد: مسائل و آسیب‌های اجتماعی بسیاری درجامعه وجود داشته و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری مسئولان باید با بهره‌گیری از بنگاه‌های بزرگ و قوی اقتصادی این مشکلات را مرتفع کنند؛ متاسفانه مشکلاتی مانند بیکاری، افزایش تعداد محرومان و زنان بی سرپرست، کاهش درآمدهای اقشار پایین جامعه برای مردم اسباب دردسر شده و مسئولان نهادهای مرتبط با این مسائل باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: البته این کمیسیون در پیگیری مسائل و معضلات جامعه به طرح‌ها و لوایح باقی مانده از مجلس نهم نیز توجه جدی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      حالا زورشون تنهابه کارمندان میرسه ویارانه اونهاراقطع میکنن

    • خوب بخت بازنشسته

      آقایون اگه اول کمیسیوناشونا بزارن برا بازنگری حقوق نجومی قطعا برا پرداخت یارانه مشکلی یا به عبارتی مصیبت عظمایی نخواهن داشت

    • بدون نام

      آقا اگر نطارتتونو.بیشتر کنید جلوی ببر ببر بعضیها رو بگیرید درست میشود حالا یه یارانه به مردم میدن هر روز یک.نقشه جدید براش میکشن شما کار دبگه ای نداربد گیر میدید به یارانه .

    • بدون نام

      این دولت سه ساله که اومده تمام فکر ش شده این بارانه که چطوری اونو قطع کنه جلوی حقوقهای ان چنانی دزدی هارو نمیگیره

    • بدون نام

      مردم فهیم ما گوشتو نزد گربه های کرسنه به امانت گذاشتند بخورید ببم جان روز پس دادنم فرا میرسد گذر زمان ثابت خواهد کرد

    • بدون نام

      درد دولت فقط حقوق کارمند وکارگر است که نجومی دارد بالا میرود.زیادی حقوق ویارانه گرفتید. بسه....بسه.....ببینید عزیزان برای رفاه حال ما چه زحمت هایی می کشند.چرا قدر این همه سیری را نمی بینید.45هزار تومان یارانه ....کمر دولت داره میشکنه....انصراف بده خودت را از چرک دنیا آزاد کن....ندی هم با زور این چرک را از کارمند کارگر دور میکنند.

    • بدون نام

      دولت دلش برای مردم نسوخته بلکه یارانه نقدی بهانه ای بود تا بتواند به راحتی همه اجناس و حامل های انرژی را هزار درصد بالا ببرد و پول هنگفتی در دسترس مسئولین قرار بده که هرکی هرچقدرخواست بارش رو ببنده و حقوقهای کلان بگیرند والا یارانه حق هر ایرانی است چه پولدار و چه فقیر .چرا که قبلا یارانه ها را به سازمانها می دادند و همه از این امکانات استفاده می کردند و قرار شدیارانه بجای دادن به سازمانها و کارخانه ها به مردم برسه که هرکس کمترمصرف ک انرژ دا و

    • بدون نام

      زورتان به وزیر و وزرا نمی رسه گیر دادین به یارانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج