۳۴۵۱۰
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

آمريکايي‌ها دلارهايشان را چگونه خرج مي‌کنند؟

شايد بد نباشد بدانيم آمريكايي‌ها درآمدهاي خود را چگونه صرف مي‌كنند. مقايسه آنچه براي يانكي‌ها مهم است با عادت‌هاي خودمان جالب‌توجه باشد.

روزنامه ابتک ار : شايد بد نباشد بدانيم آمريكايي‌ها درآمدهاي خود را چگونه صرف مي‌كنند. مقايسه آنچه براي يانكي‌ها مهم است با عادت‌هاي خودمان جالب‌توجه باشد. عدد و رقم‌ها مي‌گويد خروجي مالي آمريکايي‌ها اين گونه است:

آمريکايي‌ها دلارهايشان را چگونه خرج مي‌کنند؟

سلامتي:

گويا مردم آمريکا خيلي «جان‌دوست» هستند، چون تقريبا دوبرابر بيش از بقيه مردم دنيا پول بي‌زبان را به مصارف درماني مي‌رسانند. کشورهايي که از کمک هزينه‌هاي دولتي براي بخش سلامت بهره مي‌برند اين فرصت را دارند که پولشان را جاي ديگري سرمايه‌گذاري کنند. اين هم از شانس آمريکايي‌ها!

حمل و نقل:

هزينه استفاده از وسايل نقيه عمومي در آمريکا نسبت به ژاپن و انگليس خيلي بيشتر است. اين‌طور که به نظر مي‌رسد آمريکايي‌ها بيش از اينکه دوچرخه‌سواري يا پياده‌روي را دوست داشته باشند عاشق استفاده از ماشين‌هايشان هستند. ,بازار توليد پوشاك در آمريکا آن‌قدر سکه است که توليدکنندگان دندان طمع را دور انداخته‌اند و محصولاتشان را با سود کمتري مي‌فروشند؛ و البته که تجربه ثابت کرده فروش محصولات با سود کم در دراز مدت سوددهي قابل‌توجهي دارد. از آن جا که قيمت‌ها نسبتا پايين است آمريکايي‌ها تنوع بيشتري در خريد کردن دارند سيستم حمل و نقل ريلي مجهز و فاصله کم شهرها از همديگر باعث مي‌شود انگليسي‌ها و ژاپني‌ها سالانه مبالغ چشمگيري را صرفه‌جويي کنند. با اين حال، سوخت در آمريکا يکي از کالاهاي تقريبا ارزان به شمار مي‌رود، به خصوص در مقايسه با کشور کانادا. تا جايي که اختلاف قيمت به يک دلار به ازاي يک گالن هم مي‌رسد.

غذا:

مواد غذايي به خصوص غلات در آمريکا جزو کالاهاي سوبسيددار و در مقايسه با خيلي از کشورها واقعا ارزان است. اما مسئله اين‌جاست که خيلي از اين غذاهاي ارزان الزاما سالم نيستند و همين امر باعث اضافه وزن آمريکايي‌ها شده است. يکي از اين خوردني‌هاي ارزان و چاق کننده چيپس است که به وفور در دسترس مردمان آمريکا قرار دارد و جايگزين سبزيجات و ميوه‌هاي تازه شده است. فست فودها يکي از بهترين مثال‌هايي هستند که در آن، قيمت فداي کيفيت شده است. خوردن فست فود در رستوران‌هاي معروف آمريکا مثل مک‌دونالد تا جايي ارزان و به صرفه است که خيلي از آمريکايي‌ها غذاي گران خانگي را به غذاي ارزان مک دونالد ترجيح مي‌دهند.

مسکن:

آمريکايي‌ها خيلي به داشتن سرپناه‌هاي شيک و مطمئن علاقه دارند. اينفوگرافيکي که ماه ژوئن در نشريه فايننشال پست چاپ شد، نشان مي‌دهد اجاره يک خانه دوخوابه لوکس در نيويورک حدود 4500 دلار است، در حالي که کانادايي‌ها براي چنين خانه‌اي البته در ونکوور فقط 2200 دلار مي‌دهند. خانه‌هاي آمريکا کلا گرانند.

پوشاک:

آمريکايي‌ها به خاطر اين يک مورد مجبور نيستند پول زيادي بپردازند. بازار توليد پوشاك در آمريکا آن‌قدر سکه است که توليدکنندگان دندان طمع را دور انداخته‌اند و محصولاتشان را با سود کمتري مي‌فروشند؛ و البته که تجربه ثابت کرده فروش محصولات با سود کم در دراز مدت سوددهي قابل‌توجهي دارد. از آن جا که قيمت‌ها نسبتا پايين است آمريکايي‌ها تنوع بيشتري در خريد کردن دارند. شايد نحوه دخل و خرج آمريکايي‌ها به اين دليل از الگوي بالا پيروي مي‌کند که آن‌ها اينطور آموزش ديده‌اند. چيزهايي که در خيلي کشورها جزو ارزش‌ها و افتخارات محسوب مي‌شود در اين کشور هزار رنگ تزئيني است و حتي برعکس. بالاخره اين هم نوعي سبک زندگي است، البته از نوع آمريکايي
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیاوش

      بازار توليد پوشاك در آمريکا آن‌قدر سکه است که توليدکنندگان دندان طمع را دور انداخته‌اند و محصولاتشان را با سود کمتري مي‌فروشند
      ______
      دو بار این جمله را نوشته اید و در ثانی پوشاک چه ربطی به حمل و نقل دارد.

      پاسخ ها

      • دريا

        چقدر ايراد ميگيريد تعجب ميكنم بيشتر وقتها افراد اصل مطلب رو ول ميكنن به ايرادگيري و حاشيه ها مي پردازند، ولش كنيد اين همه ديگر بيني رو. خوش باشيد و استفاده كنيد از مطالب.

    • بیتا

      منم می خوام مکدونالد و لباس ارزون ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج