۳۴۶۲۶۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

سهم هر ایرانی از آب سالم، ۱۷۰ لیتر در روز!

بروز خشکسالی، کاهش نزولات جوی، رشد بی‌رویه شهرنشینی و افزایش مصرف آب، در ایران عواقب جبران ناپذیری را بر جای گذاشته که یکی از آنها کاهش سهم هر ایرانی از آب سالم است.

خبرگزاری ایسنا: بروز خشکسالی، کاهش نزولات جوی، رشد بی‌رویه شهرنشینی و افزایش مصرف آب، در ایران عواقب جبران ناپذیری را بر جای گذاشته که یکی از آنها کاهش سهم هر ایرانی از آب سالم است.

در ایران هر فرد به طور متوسط روزانه ۱۷۰ لیتر آب مصرف می کند که ۲ برابر مصرف جهانی است که همین مساله موجب شده ایران در لیست کشور های دارای بحران شدید آبی قرار بگیرد.

طبق اعلام مسوولان آبی کشور سهم هر ایرانی از آب سالم و در دسترس طی نیم‌قرن گذشته بیش از ۷۵ درصد کاهش یافته است عددی که می توان از آن با عنوان فاجعه آبی یاد کرد، فاجعه‌ای که اگر در زمان حال مدیریت نشود باید منتظر کاهش بیشتر آن نیز بود.

وضعیت منابع آبی بیانگر این است که باید یک تغییر نگرش در نحوه و مدیریت مصرف صورت بگیرد البته وزارت نیرو نیز بیکار نشسته و برای خروج از بحران آبی کشور برنامه‌هایی را در غالب برنامه ششم توسعه تدوین کرده است.

با این وجود به نظر می رسد که تنها تدبیر یک وزارت خانه برای گذر از بحران پاسخگو نباشد و باید مدیریت مصرف در تمام بخش های کشور از سطح خرد تا کلان تدوین و عملیاتی شود چراکه دیگر زمان آزمون و خطا به پایان رسیده و نیازمند یک مدیریت منسجم و یک پارچه برای حل این بحران عظیم هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شهرداری مهمترین سازمانی است که نیازمند اصلاحات بنیادین میباشد. روزانه مقدار زیادی آب جهت آبیاری فضای سبز به هدر میره و جای تعجب داره گه چرا این سازمان از روش های پیشرفته مثل آبیاری قطره ای استفاده نمیکنه و نفرات این سازمان مثل گذشته از شیلنگ جهت ابیاری استفاده می کنند و اکثرا این لوازم هم مشکل هدر رفت آب دارند.

    • علی

      دقیقا درست نوشتید:
      ..... البته وزارت نیرو نیز بیکار نشسته.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج