۳۴۶۶۷
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

شورش دستیاران علیه محمد بنا!

نوربخش و خیرآبادی که در بازی های المپیک لندن، مربیان اصلی محمد بنا بودند، حالا از او دلخورند و می خواهند به تیم ملی آذربایجان بروند. آنها می گویند با رفتنشان ثابت می کنند که همه موفقیت های فرنگی را بنا تنهایی به دست نیاورده است.

شورش دستیاران علیه محمد بنا!

تماشا: نوربخش و خیرآبادی که در بازی های المپیک لندن، مربیان اصلی محمد بنا بودند، حالا از او دلخورند و می خواهند به تیم ملی آذربایجان بروند. آنها می گویند با رفتنشان ثابت می کنند که همه موفقیت های فرنگی را بنا تنهایی به دست نیاورده است.

با انتخاب کادر فنی تیم بزرگسالان فرنگی اولین اردوی این تیم برای آماده سازی مسابقات جام جهانی از 10 آبان ماه با حضور 40 کشتی گیر در خانه کشتی شروع می شود.

با جدا شدن جمشید خیرآبادی و ناصر نوربخش از تیم فرنگی و احتمال پیوستن آنها به تیم ملی آذربایجان و انتخاب ایرج اسفندیاری فر به عنوان سرمربی تیم جوانان، رسول جزینی به عنوان دستیار اول بنا از این پس وظیفه مهمی را در تیم ملی خواهد داشت.

محمد بنا که از این پس به عنوان مدیر تیم های ملی هم باید انجام وظیفه کند، دوست داشت جمشید خیرآبادی را به عنوان دستیار اول در کنار خود ببیند. حتی گفته می شود پیشنهاد سرمربیگری به خیرآبادی داده شده بود تا بنا خودش به عنوان مدیر فنی تیم های ملی با داشتن وقت آزادتر به امور تیم های فرنگی رسیدگی کند و با زیر نظر داشتن مستقیم برنامه های تیم بزرگسالان کار اصلی را به مربی کردستانی تیم ملی بسپارداما مذاکرات جدی آذربایجانی ها با خبرآبادی مانع این مسئله شد.
از طرف دیگر ناصر نوربخش هم که بعد از المپیک در هیچ جا از او به عنوان مربی تیم بزرگسالان فرنگی تقدیر نشد به انتقاد تند و تیز از بنا پرداخت و عملا از کار با آقای خاص انصراف داد.

در حال حاضر رسولو جزینی به عنوان دستیار اول بنا در تیم بزرگسالان فعالیت می کند و نفرات جدید دیگری هم به این کادر اضافه شده اند.

سعید شیرزاد که مدتی در کشور عراق مربیگری کرد به عنوان نفر جدید به کادر فنی اضافه شده و محمد علی چمیانی که سال های گذشته هر از گاهی در اردوهای تیم ملی دیده می شد نیز به این جمع ملحق شده است. محسن طاهری هم که در تیم های پایه فعالیت داشته، به عنوان یکی دیگر از نفرات کادر فنی توسط بنا انتخاب شده تا نفرات جدیدی را در ترکیب کادر فنی ببینیم.

جعفری: می گوییم بنا از فدراسیون چه می خواست!

حسام الدین جعفری، سرپرست تیم ملی بزرگسالان فرنگی که باز هم با انتخاب بنا در کنار تیم حضور دارد، درباره پیوستن نفرات جدید به کادر فنی و برگزاری اولین اردو از ۱۰ آبان ماه می گوید: «یکشنبه در فدراسیون جلسه ای با آقای بنا و مسئولان فدراسیون داشتیم تا هم نفرات جدید کادر فنی را معرفی کنیم و هم اینکه تاریج شروع اردو و انتخاب نفرات ملی پوش را داشته باشیم. با این حساب کار جدی ما از ۱۰ آبان شروع می شود و آقای بنا به اتفاق کادر فنی جدیدش اولین تمرینات بعد از المپیک را زیر نظر می گیرد.»

جعفری درباره خواسته هایی که بنا از فدراسیون داشت تا دوباره همکاری اش را ادامه دهد، می گوید: «به هر حال این تیم دیگر قهرمان المپیک است و باید با گذشته اش فرق کند. محمد بناد خواسته های جدیدی از فدراسیون داشت تا امکانات جدیدی در اختیارش گذاشته شود. آقای خطیب هم با قول اینکه تمام خواسته های بنا عملی می شود از ما خواست تا کار را شروع کنیم. قطعا با شروع اردوها اعلام می کنیم که چه چیزهایی خواسته ایم و چه چیزهایی برایمان فراهم شده است.»


خیرآبادی: بعد از المپیک با ما برخورد خوبی نشد

اما دستیار اول بنا در المپیک که حتی جلوتر از بنا روی صندلی مربیگری می نشست و کشتی گیران را راهنمایی کرد، این روزها مشغول سبک و سنگین کردن پیشنهاد آذربایجانی هاست.

جمشید خیرآبادی می گوید: «من دوست نداشتم این مسئله تا قطعی نشده، رسانه ای شود اما آقای بنا صلاح دیدند که این مسئله را عنوان کنند. تا به حال مذاکرات بسیار خوبی با آذربایجانی ها داشته ام.»

خیرآبادی توضیح می دهد که چرا تیم آذربایجان به ایران ترجیح داده است: «حضور در تیم ملی ایران همیشه برایم افتخار است. من سال 2011 هم پیشنهادهای زیادی داشتم اما تصمیم گرفتم تا المپیک در خدمت تیم فرنگی و آقای بنا باشم اما بعد از المپیک متاسفانه یا خوشبختانه برخورد خوبی با من و همکارانم نشد، برای همین پیشنهادهای خارجی ام را جدی گرفتم.»

خیرآبادی چند رو زدیگر تصمیمش را برای رفتن به آذربایجان می گیرد: «تا 10 روز دیگر وضعیتم کاملا مشخص می شود. پیشنهاد مالی آنها واقعا خوب است و قرار است امکانات خوبی هم در اختیارمان قرار دهند. من هم باید با یک کادر کامل به آنجا بروم که به عنوان مثال آقای نوربخش هم به عنوان یکی از نفرات کادر فنی حضور دارند. تنها مشکل خانواده ام است، اینکه آنها را هم با خودم ببرم یا نه.»


ناصر نوربخش: نشان می دهیم که موفقیت های کشتی فرنگی را چه کسانی گرفته اند

اما حکایت دیگر دستیار سابق محمد بنا کاملا متفاوت است. ناصر نوربخش که سال ها و در رده هایغ مختلف مربیگری کرده است، بعد از المپیک حسابی از دست محمد بنا شاکی شد که چرا هیچ جا صحبتی درباره زحمت هایی که او کشیده به میان نیاورده است.

نوربخش درباره محمد بنا می گوید: «تنها سمتی که مانده بود تا بنا بگیرد همین مدیریت تیم های ملی فرنگی بود که طبق روند گذشته با قهر کردن به خواسته اش رسید. متاسفانه اینگونه رفتارها در کشور ما جواب می دهد، مخصوصا درباره مسئولان ضعیف! بنا به ما می گفت به تیم ملی نیامده اید که با خود کت ببرید، بلکه باید کت بیاورید اما حالا خودش ۱۰ تا ۱۰ تا کت برده و از انواع و اقسام پاداش ها را گرفته است. متاسفانه در ایران هم فقط نفر اول دیده می شود و سایر کسانی که زحمت کشیده اند به چشم نمی آیند.»

نوربخش درباره پیشنهاد آذربایجانی ها هم می گوید:«دو، سه ماهی است که پیشنهاد داده اند و من به خاطر مشکلات خانوادگی آن را عقب انداخته ام ولی اگر مشکلات حل شود قطعا خواهم رفت و این فقط به مسائل مالی باز نمی گردد، بلکه با کمک چند نفر از همکاران که به آنجا فرستاده ایم نشان می دهیم که موفقیت های کشتی فرنگی به حساب چه کسانی بوده است.

خارجی ها خیلی بهتر از مسئولان داخلی ایران مسئله را دنبال می کنند و می دانند که چه کسانی برنامه می نویسند و تمرین می دهند و بدنسازی می کنند و عامل موفقیت هستند، به همین دلیل است که از چند کشور پیشنهاد داشته ایم و قبول پیشنهاد آذربایجان علاوه بر بحث مالی آن به برخورد بد با ما در داخل ایران هم بازمی گردد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • می می

      اینو دیگه راست میگن بیچاره ها هیچ جا اسمی ازشون نبود حق دارن

    • فریبرز

      خداییش نمیدونیم چی بگیم واقعا این دو پهلوان از مربیای خبره کشتی فرنگی هستن که پیشرفت در کشتی و مدال اوری در المپیک را ما مدیون این دو نفر هم هستیم ولیکن ای کاش همه چی فوتبال نمیشد و به این عزیزان هم رسیدگی میشد ارزوی ما بودن شما دلاوران تیم فرنگی کشور است هر جا که هستید پیروز و موفق باشید

    • ارمین

      پرورش کشتی گیران کار یه نفر نیست بلکه مربیای کشوری دست به دست هم و با جلسات و هم فکری مکرر به نتیجه خوبی دست پیدا میکنن و یه مربی با روزی 27 هزار تومن بصورت شبانه روزی در تیم ملی از خانوادش میگذره تا کشورشو سربلند کنه و متاسفانه نامی از این نام اوران اورده نشده خواهش میکنم برترین ها تیتر این موضوع رو عوض کنین

    • Saman

      حق دارن ،بريد جايي كه قدرتونو بدونن.ازريها بهتون نياز دارن لطفا كاري كنيد كه نامتان از انچه كه هستين بالاتر بره دمتون گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج