۳۴۸۹۷۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

سرنوشت انتقال آب خزر به تهران

طرح انتقال آب از دریای خزر به استان تهران در سال ۱۳۹۱ کلید خورد، اما سرانجام پس از گیرودارهای فراوان همچنان در مرحله‌ی مطالعه باقی مانده است.

خبرگزاری ایسنا: طرح انتقال آب از دریای خزر به استان تهران در سال ۱۳۹۱ کلید خورد، اما سرانجام پس از گیرودارهای فراوان همچنان در مرحله‌ی مطالعه باقی مانده است.

خسرو ارتقایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص اجرایی شدن این طرح گفت: مطالعات این طرح توسط شرکت مدیریت منابع آب در حال انجام است، اما متاسفانه دو سال است که این مطالعات نتیجه نداده و همچنان این طرح در فاز نخست باقی‌مانده است.

وی با بیان این‌که اجرای این طرح نیازمند ۱۵۰ کیلومتر تونل است، اظهار کرد: ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح اعتبار لازم است که البته باید گفت اجرای این طرح به جز تونل نیاز به هیچ سازه دیگر ندارد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اگر این مطالعات به نتیجه برسد می‌توان با جذب سرمایه بخش خصوصی اقدام به انجام این کار کرد، اما هنوز تصمیم جدی‌ای برای انتقال آب از دریای خزر به استان تهران صورت نگرفته است.

ارتقایی با بیان این‌که شرکت آب منطقه‌ای تمایل زیادی به اجرایی شدن این طرح دارد، تصریح کرد: شرکت مادر تخصصی و ستاد آب وزارت نیرو هنوز هیچ تصمیمی برای تخصیص آب از این منابع برای استان‌های دامنه البرز نگرفته‌اند.

پیشتر مسوولان تامین آب تهران با مطرح کردن این هشدار که در سال‌های آینده پایتخت با مشکلات جدی برای تامین آب مواجه خواهد شد، از برنامه‌هایی برای مواجهه با این بحران خبر داده بودند که به نظر می‌رسد طرح انتقال آب از شمال به تهران یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      چطور انتقال آب دریای خزر به تهران که برای شمال کشور و میلیونها نفر ساکن این خطه حیاتی و استراتژیک می باشد مجاز است ولی انتقال امتیاز تیم منحله نفت تهران به شمال غیر مجاز ؟! قابل توجه تاج اصفهانی و فریاد شیران مشهدی .

    • بدون نام

      امیدوارم هیچوقت این طرح نابود کننده به نتیجه نرسه.دعا میکنم تنها نتیجه ای که این طرح بهش میرسه مختومه شدن بطور کامل باشه.باید دریاچه خزر و محیط زیست رو نابود کنیم تا بیشتر اب رو بخاطر لوله های فرسوده وپتروشیمی و ذوب اهن و سنگ بری و بدتر از همه پارک ابی و استخر و هزار کوفت و زهر مار هدر بدیم(اگه میخوای دو کلمه اخر رو سانسور کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج