۳۴۹۱۴۶
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

تاثیر متفاوت قهوه روی مردان و زنان

اگر یک قرار ملاقات استرس زیادی برایتان به همراه داشته باشد، به نظر شما آیا نوشیدن مقدار زیادی قهوه کمکتان خواهد کرد یا شرایط را بدتر می کند؟

وب سایت تک شات: اگر یک قرار ملاقات استرس زیادی برایتان به همراه داشته باشد، به نظر شما آیا نوشیدن مقدار زیادی قهوه کمکتان خواهد کرد یا شرایط را بدتر می کند؟ در تحقیقی که توسط Lindsay St. Claire و همکارانش در پاسخ به این سوال صورت گرفته، از یک تفاوت جنسیتی غیر منتظره پرده برداشته شده است.

تاثیر متفاوت قهوه روی مردان و زنان

برای آقایان که تحت استرس زیاد در حال مذاکره هستند، مصرف کافئین مناسب نیست چرا که می تواند عملکرد و اعتماد به نفس آنها را تضعیف کند. بر خلاف این، نوشیدن قهوه در عملکرد و اعتماد به نفس خانم ها اثر مثبتی خواهد داشت. محققین هنوز از این نتیجه گیری مطمئن نیستند اما فکر می کنند اثر متغیر کافئین روی مردان و زنان احتمالاً به این واقعیت وابسته است که زنان تمایل دارند به صورت اشتراکی به شرایط پر استرس پاسخ بدهند و همه چیز به صورت دو طرفه و متقابل (کاملاً دوستانه) پیش برود، در حالی که مردان معمولاً به مبارزه روی می آورند و به ارایه پاسخ های تهاجمی تمایل دارند.

این تحقیق شامل ۶۴ شرکت کننده مرد و زن بوده ( افرادی که در دانشگاه بریستول با میانگین سنی ۲۲ سال قهوه می نوشیدند) که باید در قالب گروه های تک جنسیتی به تکمیل پازل های ساخت وساز، مذاکره و تمرینات حافظه اشتراکی می پرداختند. آنها این تمرینات را بعد از نوشیدن قهوه بدون کافئینی که به شکل مخفیانه به آن کافئین افزوده شده بود و یا واقعاً حاوی کافئین نبودند انجام دادند. استرس برخی از این گروه ها هنگامی که فهمیدند قرار است یک ارایه عمومی داشته باشند و هزینه حضور آنها به نحوه عملکردشان در این ارایه وابسته است، بالا رفت.
اثرات کافئین چقدر بوده است؟ به گفته محققین عملکرد حافظه مردان تحت شرایط پر استرس با نوشیدن کافئین به شدت مختل می شود، در حالی که تحت شرایط مشابه، هیچ تاثیری روی عملکرد حافظه زنان دیده نشده است.

در بخش حل پازل های ساخت و ساز و افزایش استرس نیز کافئین باعث می شود که مردان به طور میانگین 20 ثانیه دیرتر از حالت عادی بدون کافئین به حل پازل بپردازند، در حالی که زنان می توانند در همین شرایط، 100 ثانیه زودتر پازل را حل کنند.

یکی از ضعف های این روش که محققین به آن اذعان داشته اند، این است که در مجموع تاثیر استرس روی عملکرد شرکت کنندگان بسیار کم بوده است و بدون شک یکی از علت های آن این بود که بخشی از این مراحل به آنها گفته شده بود در هر زمانی ممکن است فردی حذف شود.

قطعاً تحقیقات بعدی نیازمند این هستند که دستاوردهای اخیر را دوباره تکرار کنند و به دنبال مکانیزم های مخفی احتمالی بگردند. انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه ضروری است و محققین به این نتیجه رسیده اند که چون در بسیاری از قرارهای ملاقات شامل قرارهای نظامی و سایر قرارهایی که تصمیم گیری در آنها از اهمیت بالایی برخورد است، مردان قدرت را در دست دارند، توسعه تحقیقات امری ضروریست. تحقیقات ما نشان می دهد که اثر بخشی مردان به شکل ویژه ای در معرض خطر قرار گرفته است چرا که کافئین یکی از پر مصرف ترین داروهای سراسر جهان است و به دنبال آن پیامدهای جهانی فراوانی به طور متناوب شکل می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج