۳۴۹۱۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جزییات فعاليت «جمشيد بسم الله» و برادران

«جمشيد بسم الله» يکي از شش برادر«الف» است که در بازار ارز و سکه فعاليت مي‌کنند.

روزنامه ابتکار: «جمشيد بسم الله» يکي از شش برادر«الف» است که در بازار ارز و سکه فعاليت مي‌کنند.

«جمشيد بسم الله» يکي از خيل دلالاني است که پاساژ افشار در خيابان منوچهري با خريد و فروش کاغذهاي رنگيني به نام ارز کاسبي مي‌کنند، که پس از دستگيري بهتر است گفته شود کاسبي مي‌کرد.

نام اصلي او جمشيد «الف» است، در بين رفقا به خاطر تکه کلامي که آغاز هر معامله به کار مي‌برد به «جمشيد بسم الله» معروف شده، جمشيد در اين بازار تنها نيست، او و پنج برادرش در کار سکه و ارز هستند.

تا قبل از اوج گيري قيمت‌ها چندان در بازارشناس نبودند، اما در يک سالي که قيمت ارز در بازار هر روز قد کشيده، انگار دري به تخته خورد و جمشيد و برارانش توانستند از جمع خرد پا‌ها قد بکشند، معاملات چند ده هزار دلاري سالهاي قبل در همين دوره تا روزي يکي، دو ميليون دلار رسيد؛ آنهم در زماني که صرافي‌ها براي سفارش مشتري يکصد هزار دلاري به هم رو مي‌انداختند، برادران «الف» ارز فراهم مي‌کردند و البته مشکل گشاي هم صنفي‌ها هم بودند.

هرچند خودشان مي‌گفتند، ما برادرها پشت هم را داريم، براي همين دست خالي نمي‌مانيم؛ اما شايعه اي در بازار مي‌چرخيد که رابطه اي که برادران «الف» با برخي از بانکها داشتند، هميشه دستشان پر نگه مي‌دارد، حتي زماني که صرافي‌هاي رسمي کم مي‌آوردند، اين شش برادر دستشان خالي نمي‌ماند.

اما به هر شکل آنقدر درشت نبودند که در بازار شناس شوند هرچند در صرافي‌هاي پاساژ افشار نامشان نا آشنا هم نبود، حتي وقتي برادران او در جريان مهار بازار ارز دستگير شدند، کسي چندان توجه نکرد، چون خيلي از دلالهاي بازار چند روزي براي بازجويي رفتند و برگشتند.

اما زماني که معاون اول رئيس جمهور از جمشيد «بسم الله» به عنوان تعيين کننده قيمت ارز اسم برد، همه با اين اسم مستعار آشنا شدند و آشناهاي قديمي متعجب.به هر شکل در جريان رسيدگي به پرونده‌هايي از اين دست متهمان زيادي مورد بازجويي قرار مي‌گيرند و تا اثبات جرم البته نمي‌توان از انها به عنوان مجرم نام برد، اما سئوال اينجاست که شش برادري که متوسط معاملاتشان در روز به زحمت از مرز يک ميليون دلار عبور مي‌کرده، چطور بازار را بهم ريخته اند؟، آنهم در شرايطي که برخي از صرافي‌ها معاملات زير چند ميليون دلار را اصلا قبول نمي‌کنند.

بايد ديد در نهايت فارغ از طرح موضوع صورت گرفته در جريان رسيدگي به پرونده متهمين به اخلال در بازار ارز چه پيش خواهد آمد، آيا واقعا با اين حجم معامله صرافان بازار از برادران «الف» سراغ دارند اين برادران به عنوان متهمين اصلي اين پرونده معرفي شوند؟، آيا ممکن است مانند پرونده اختلاس سه هزار ميليارد توماني در اين پرونده هم سر وکله تعدادي از بانکي‌ها پيدا شود و يا فهرست چهل نفري دستگير شدگان به اسامي صرافان بازار ارز ختم خواهد شد؟ (منبع: الف)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج