۳۴۹۴۹۹
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

نابغه‌ ۱۸ ساله حافظ قرآن از کامپیوتر جلو زد

«محمدعلی اسلامی»، نوجوان نابغه و حافظ ۱۸ ساله قرآن است که در مدت یک دقیقه می‌تواند اطلاعاتی از ۱۵ صفحه قرآن را ارائه دهد، طوری که انگار تمام صفحات قرآن جلوی چشمانش باز است.

خبرگزاری ایسنا: «محمدعلی اسلامی»، نوجوان نابغه و حافظ ۱۸ ساله قرآن است که در مدت یک دقیقه می‌تواند اطلاعاتی از ۱۵ صفحه قرآن را ارائه دهد، طوری که انگار تمام صفحات قرآن جلوی چشمانش باز است.

برنامه ویژه قرآنی با حضور «محمدعلی اسلامی»، نوجوان نابغه در حفظ قرآن، شب گذشته (یکشنب ۱۳ تیر) به همت شبکه جهانی متعلق به آیت‌الله سید علی سیستانی در حسینیه امیرالمؤمنین(ع) دولت‌آباد تهران برگزار شد.

نابغه‌ 18 ساله حافظ قرآن از کامپیوتر جلو زد

در ابتدای این مراسم، مسئول جلسه از «محمدعلی اسلامی» مشخصات صفحه ۴۱۵ قرآن عثمان طه را پرسید که این نوجوان نابغه بدون کوچکترین مکثی گفت: این صفحه اول سوره سجده است که سمت راست قرار دارد، کلمه ابتدایی آن «الم» است، کلمه پایانی آن «ترجعون» است و در جزء ۲۱ است.

همچنین این حافظ قرآن، پس از گفتن مشخصات صفحه ۴۱۵ قرآن کریم، آیات ابتدایی این صفحه را قرائت کرد.

در ادامه این مراسم، یکی از حضار، مشخصات صفحه ۳۶۸ قرآن را پرسید که اسلامی مانند مورد قبلی بدون کوچکترین مکثی عنوان کرد که این صفحه‌ای از سوره شعراء است، در جزء ۱۹ است، صفحه در سمت چپ است، همچنین آیه ابتدایی این صفحه را خواند و همچنین از کلمه آخر این صفحه خبر داد.

همچنین در بخش دیگری از این برنامه، این نوجوان نابغه قرآنی با کامپیوتر مسابقه داد و توانست پیروز شود، به طوری که در عرض یک دقیقه توانست اطلاعاتی از ۱۵ صفحه قرآن که بدون اطلاع قبلی از او سؤال می‌شد ارائه دهد.

در ادامه این مراسم، صفحات شماره ۲۴۵ و ۱۳۳ به اسلامی گفته شد و از او خواسته شد کلمه ابتدایی دو صفحه یا پنج صفحه بعدتر و بعدتر را بگوید که این نابغه حافظ قرآن بدون کوچکترین تأملی، طوری که انگار تمام صفحات قرآن جلوی چشمانش باز است از کلمات ابتدایی نام برد و موجب شگفتی حضار این مراسم که اکثراً عرب‌زبان بودند شد و حضار با فرستادن صلوات، او را تشویق کردند.

این نابغه قرآنی با اینکه می‌توانست آیات را به عکس نیز بخواند، اما به منظور احترام به قرآن از اینکار خودداری کرد.

همچنین در بخش جذاب دیگری از این مراسم که به طور کامل توسط دوربین‌های شبکه جهانی "هدهد" فیلمبرداری می‌شد، این نوجوان شیعه به کمک مجری برنامه با رمزی که بین خودشان داشتند می‌توانست تشخیص دهد کلمه‌ای که هر یک از حضار روی آن دست می‌گذارد چیست، در کدام صفحه است و آیات ابتدایی آن صفحه را تلاوت می‌کرد!

در پایان این مراسم، «اسلامی» با تشکر از حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی برای برگزاری این برنامه، اظهار کرد: اگر به قرآن متمسک شویم، دیگر در جامعه مشکلی نخواهد بود.

وی افزود: طبق فرموده امیرالمؤمنین علی(ع)، شفاء قرآن، فقط جسمانی نیست بلکه قرآن چهار شفاء دارد؛ یکی اینکه ایمان‌مان را زیاد می‌کند و به عنوان مثال علامه طباطبائی که نمونه یک مؤمن واقعی هستند فرمودند که من وقتی یک آیه را ۱۲ مرتبه می‌خوانم، مطلب جدیدی از آن می‌فهمم و بر ایمانم افزوده می‌شود.

این نابغه قرآنی گفت: دوم اینکه قرآنی نوری می‌دهد که از هیچ‌چیز نترسیم، سوم اینکه قرآن نفاق را از درون ما بیرون می‌کند و چهارم اینکه قرآن مانند یک فیلتر، کمک می‌کند که فاسد نشویم.

در پایان این مراسم، قرآن نفیسی از طرف حسینیه امیرالمؤمنین(ع) به این نوجوان نابغه اهدا شد. محمدعلی اسلامی، نابغه‌ای در حفظ قرآن است که تنها ۱۸ سال دارد و با این سن کم توانسته است از دانشگاه بیروت لبنان، دکترای افتخاری دریافت کند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      خداوند این جوان عزیز را در پناه قرآن محفوظ نگه دارد.

    • صبا

      خوش به حال پدرومادرشون بااین طرز تربیت،امیدوارم زیر سایه امام زمان هرروز شکوفاترو بالنده تر شود

    • بدون نام

      هزار الله اکبر، ماشاالله، خدا حفظت کنه محمد علی اسلامی

    • نفر

      ای عزیز ای حافظ قران
      همانطور که تو قران را حفظ کردی

      انشاالله خدا هم تو را از تمام بلیات حفظ کند

    • بدون نام

      آفرین خدا به پدر و.مادرت ببخشت

    • زهرا

      خوشحالم ازاینکه در ایران عزیزمان همچون فرزندی است که باعث افتخار ملت وخانواده اش است خدا حفظش کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج