۳۴۹۶۶۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دوربینی که با سرعت نور عکاسی می کند

محققان موفق به دستیابی به تکنولوژی جدیدی در دوربین های عکاسی شدند که می تواند سرعت عکس برداری در دوربین ها را تا ۱۰۰ برابر دوربین های عکاسی موجود در بازار افزایش دهد.

وب سایت تک شات - مرتضی یعقوبی: محققان موفق به دستیابی به تکنولوژی جدیدی در دوربین های عکاسی شدند که می تواند سرعت عکس برداری در دوربین ها را تا ۱۰۰ برابر دوربین های عکاسی موجود در بازار افزایش دهد.
به لطف این تکنولوژی، محققان می توانند از فرآیندهای فوق سریعی همچون تغییرات نورونی، واکنش های شیمیایی، سوختن مواد سوختنی و منفجر شدن مواد شیمیایی که دوربین های موجود قادر به ثبت آن ها نیستند، عکس برداری و نتایج را برای پژوهش های خود مورد استفاده قرار دهند.

دوربینی که با سرعت نور عکاسی می کند
این گروه به رهبری لیهانگ وی وانگ از دانشگاه واشنگتن، پیش‌تر نیز یک دوربین فوق سریع فشرده تَک شاتی (CUP) را طراحی کرده بودند که از قدرت عکس برداری تا ۱۰۰ میلیارد فریم بر ثانیه برخوردار است و این یعنی توانایی ثبت پالس های نور در حین عبور.
در حال حاضر این دوربین به عنوان سریع ترین دوربین عکاسی RECEIVE-ONLY جهان به شمار می رود و این بدین معنیست که این دوربین می تواند از نور موجود برای عکس برداری استفاده کند و هیچ نیازی به روشنایی های اضافی از لیزر و یا هر منبع نوری دیگر نخواهد داشت. همچنین در این روش، رزولوشن و کیفیت تصاویر ثبت شده نیز به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
هم اکنون محققان در تلاشند تا با استفاده از این دوربین فوق پیشرفته و یک میکروسکوپ، نحوه عملکرد نورون های مغز را شناسایی و مورد بررسی قرار دهند. وانگ در این خصوص عنوان می کند:"ما قصد داریم تا از دوربین جدید خود برای مطالعه بر روی شبکه عصبی موجودات زنده استفاده کنیم چرا که با این کار قادر خواهیم بود به نحوه عملکرد و وظایف شبکه عصبی پی ببریم. در واقع، واکنش های بیولوژیکی با سرعت بسیار بالا انجام می شوند و همین امر مانع از ثبت آن ها توسط دوربین های معمولی می شود."
از طرفی، با توجه به این که این دوربین عکاسی پیشرفته می تواند از نور موجود برای عکس برداری استفاده کند، می توان از آن در تلسکوپ ها برای ثبت و ضبط فعالیت های یک ابرنواختر که در فواصل بسیار دور اتفاق می افتد، استفاده کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج