۳۵۰۴۹۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

شرایط جوی سبب گسترش حریق ماهشهر

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تلاش معطوف به جلوگیری از بروز آتش‌سوزی به سایر واحدهای پتروشیمی بوعلی سینا است گفت: شرایط جوی سبب گسترش آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی در ماهشهر شده است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تلاش معطوف به جلوگیری از بروز آتش‌سوزی به سایر واحدهای پتروشیمی بوعلی سینا است گفت: شرایط جوی سبب گسترش آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی در ماهشهر شده است.

فریدون حسنوند اظهار داشت: مواد پتروشیمی سریع الحل هستند و وزش باد در ساعات اولیه و دمای بالای هوا از عوامل تشدید آتش سوزی بوده که با توجه به حضور وزیر نفت، استاندار خوزستان و گزارش‌های مربوط به آتش سوزی پتروشیمی بوعلی به آنان ارائه شده و تمام تلاش برای جلوگیری از بروز آتش به سایر واحدها است.

وی گفت: در همان لحظات و ساعات اولیه، شرایط بحرانی منطقه و آتش‌سوزی را را به صورت کامل برای وزیر تشریح و درخواست فوری آماده‌سازی، امکانات، نفرات و تجهیزات به منطقه ارائه شد.

وی افزود: از وزیر نفت درخواست شد اقدامات لازم از قبیل، تجهیزات و امکانات برای مهار آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر را به منطقه اعزام کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: در تماس‌ها و پیگیری‌های بعدی پیشنهاد داده شد برای اینکه مهار آتش سوزی به خوبی صورت گیرد مدیریت واحد منطقه صورت گیرد و به همین منظور یک فرد متخصص که در کنترل فراورده‌های نفتی و آتش مهارت لازم داشته به منطقه اعزام تا وضعیت را کنترل و مدیریت کند.

وی به پیگیری کمیسیون انرژی برای اعزام بالگرد و هواپیما به منطقه اشاره کرد و گفت: اعزام بالگرد، هواپیما و هلیکوپتر نیز با توجه به پیگیری کمیسیون انرژی به منطقه اعزام شد و در حال حاضر وضعیت آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی ماهشهر کنترل متخصصان است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیر بودن کمیسیون و درخواست لحظه‌ای گزارش آتش‌سوزی از مسئولان گفت: گزارش لحظه‌ای واقع آتش‌سوزی پالایشگاه بوعلی سینا به صورت لحظه‌ای از وزیر نفت و مسئولان استانی از همان لحظه اولیه تا الآن گرفته می‌شود.

وی به عدم ایجاد رعب و وحشت در منطقه اشاره کرد و عنوان کرد: با توجه به شایعات رعب و وحشت در اهالی و منطقه به استاندار خوزستان پیشنهاد شد تا یکی از معاونان نیروی انتظامی استان به منطقه اعزام شود و این وضعیت هم در کمترین زمان ممکن کنترل شده است.

رئیس کمیسیون انرژی به کنترل وضعیت در تمام شرایط بحرانی منطقه ماهشهر و پیگیری این کمیسیون اشاره کرد و افزود: کمیسیون انرژی، آرامش و ایجاد یک مدیریت واحد در منطقه را خواستار بوده و این موضوع را به صورت لحظه به لحظه رصد کرده و اولویت اصلی مهار آتش است.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین اقدام اطفای حریق و جلوگیری از سرایت آتش سوزی به سایر واحد بوده زیرا اگر این فاجعه به وقوع بپیوندد خسارت‌های بسیار سنگین جانی و مالی به وجود می‌آید.

حسنوند تصریح کرد: کمیسیون انرژی مجلس، این موضوع را به صورت کامل بررسی و عوامل آتش سوزی و اتفاقات به وجود آمده را در وقت مناسب به صورت کامل تشریح و گزارشی به مردم ارائه می‌کند.

وی به حاشیه سازی های بعد از این حادثه نیز اشاره کرد و گفت: باید ذهن‌ها را از حاشیه سازی در این فضا دور کنیم و این موضوعات، موضوعات ملی هستند و نباید در این وضعیت بحرانی خللی در انجام اقدامات ایجاد شود.

حسنوند در پاسخ به آخرین وضعیت خسارت مالی در منطقه بیان کرد: زمان حاضر اصلاً زمان تعیین خسارت نیست و تمام توان مسئولان و نیروی موجود در منطقه اتفاق، کنترل و جلوگیری آتش به سایر واحدها است و دلایل و عوامل آتش سوزی بررسی و در مرحله آخر میزان خسارت برآورد و اعلام می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج