۳۵۰۹۰۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

کامرون: ۱۸ ژوئیه رای‌گیری درباره نوسازی سلاح‌های هسته‌ای انگلیس انجام می شود

دیوید کامرون امروز (شنبه) اعلام کرد، قصد دارد در تاریخ ۱۸ ژوئیه در پارلمان انگلیس درباره مساله نوسازی سلاح‌های هسته‌ای کشورش رای‌گیری انجام دهد.

ایسنا: دیوید کامرون، نخست وزیر در حال کناره‌گیری انگلیس در سخنرانی در جریان اجلاس سران کشورهای عضو ناتو در شهر ورشو، پایتخت لهستان، از این که تصمیم درباره سلاح‌های هسته‌ای کشور را به دوش نخست وزیر بعدی نمی‌اندازد دفاع کرد. وی گفت، جایگزین کردن ناوگان فرسوده چهار زیردریایی مجهز به کلاهک هسته‌ای انگلیس باید "بی تردید" انجام شود.

دیوید کامرون در اجلاس ورشو تاکید کرد، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، به او گفته که انگلیس همچنان در خارج از اتحادیه اروپا نیز یک همپیمان قابل اعتماد و قدرتمند برای کشورش باقی خواهد ماند.

کامرون با اشاره به این که در تاریخ ۱۸ ژوئیه قانونگذاران انگلیسی درباره نوسازی سیستم سلاحهای هسته‌ای این کشور موسوم به "ترایدنت" رای‌گیری انجام خواهند داد گفت که معتقد است این رای‌گیری حمایت از جایگزین کردن کل ناوگان چهار زیردریایی مجهز به کلاهک هسته‌ای انگلیس را تایید خواهد کرد.

وی اظهار داشت، سلاح های هسته‌ای "ترایدنت" یک "عامل بازدارنده ضروری" هم برای امنیت انگلیس و هم به طور کلی برای امنیت ناتو است.

این اظهارات کامرون در حالی مطرح شده که حزب کارگر انگلیس نیز در حال بررسی موضع این حزب در قبال سلاح های هسته ای این کشور است که به گفته جرمی کوربین، رهبر این حزب می بایست کنار گذاشته شوند.

نخست وزیر انگلیس که قرار است ماه نوامبر از سمتش کنار برود خاطر نشان کرد، این درست نیست که تصمیم مساله سلاح‌های هسته‌ای انگلیس به نخست وزیر بعدی سپرده شود.

وی گفت: عامل بازدارنده هسته ای انگلیس از نظر من نه فقط برای امنیت انگلیس بلکه همانطور که همپیمانان ما امروز در اینجا تصدیق کرده‌اند، برای امنیت کلی ائتلاف ناتو ضروری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج