اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۵۱۳۱۴
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

معاوضه چمدان دلار با جیسون رضاییان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به تشریح فرایند آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در پرونده قراردادهای تسلیحاتی قبل از انقلاب پرداخت.

خبرگزاری خانه ملت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به تشریح فرایند آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در پرونده قراردادهای تسلیحاتی قبل از انقلاب پرداخت.

جواد کریمی قدوسی در تشریح فرایند آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در پرونده قراردادهای تسلیحاتی قبل و بعد از انقلاب، تصریح کرد: آزادسازی این منابع اعتباری از سوی آمریکا در پی توافق ایران و آمریکا برای تبادل جیسون رضائیان شکل گرفت، رضائیان مسئول پایگاه اطلاعاتی آمریکا بود و پس از دستگیری دادگاهی و حتی در آستانه حکم اعدام به اتهام جاسوسی قرار گرفت که در آن زمان آمریکایی ها سریعا اعلام کردند که ما آماده هر گونه توافق در این رابطه هستیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با اعلام آمادگی آمریکا، گروهی از سوی ایران که اعضای آن خارج از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای بودند، برای انجام مذاکره اعزام شدند که در نهایت توافق صورت گرفت، که نتیجه آن آزادی جیسون رضائیان و هفت زندانی دیگر، خارج شدن بانک سپه از تحریم و توقف پیگیری آمریکا برای تعقیب و تحریم افراد جدید بود.

وی افزود: همچنین مقرر شد که اعتبارات بلوکه شده ایران که برای خرید تسلیحات قبل از انقلاب به آمریکا داده شده بود، با احتساب نرخ بهره، تا تاریخ آزادسازی رضائیان به ایران برگردانده شود که این اعتبار به حدود ۱.۶ میلیارد دلار می رسید، البته در زمان خرید تسلیحات حدود ۲۰۰ میلیون دلار به آمریکایی ها پرداخت شده بود.

کریمی قدوسی تصریح کرد: بعد از توافقات صورت گرفته، این توافق به اجرا گذاشته شد، از این رو آمریکایی ها هفت زندانی ایرانی و چمدانی حاوی ۱.۶ میلیارد دلار اسکناس دلار را در فرودگاه مهرآباد تحویل دادند و جیسون رضائیان و دو زندانی دیگر را گرفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدا

      آقا بفرمایید 160000 بسته 100 دلاری چطوری توی یه چمدان جا شدن؟ یابقولی اگر 1000دلاری هم دادن 16000بسته چطوری جاشدن ،اگربسته های صددلاری را روی هم بچینیم 4800متر ارتفاع میشه،4800متر میدونی یعنی چی ،یعنی ارتفاع پروازی هواپیماهای دور برد! ماکه نفهمیدیم چی شد،کی راست میگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج