۳۵۲۱۲۰
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

میگوئل: تکنیک بازیکنان ایرانی غافلگیرم کرد

مربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: از دیدن تکنیک بازیکنان ایرانی غافلگیر شدم اما آنها باید از لحاظ تاکتیکی بیشتر کار کنند.

خبرگزاری فارس: ژوزه میگوئل تکسیرا مربی تمرین‌ دهنده پرتغالی است که امسال جایگزین رودولفو لوئیز کوریا در کادرفنی تراکتورسازی شد.

این مربی دارای مدرک مربیگری درجه یک یوفا و مسلط به ۴ زبان، پرتغالی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی می‌باشد و از سال ۲۰۱۲ مربیگری خود را آغاز کرده است.

تکسیرا یکی دو هفته‌ای است که کار خود را در این تیم آغاز کرده و نقش بسیار فعالی در تمرینات تراکتورسازی دارد.

با توجه به حضور میگوئل در تراکتورسازی و قهرمانی پرتغال دقایقی با وی هم‌کلام شدیم که حاصل این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

میگوئل: تکنیک بازیکنان ایرانی غافلگیرم کرد

چه شد که پیشنهاد حضور در تراکتورسازی را پذیرفتید؟

از طریق مربیان قبلی که در تراکتورسازی حضور داشتند به تراکتورسازی آمدم. بر اساس اطمینانی که امیر قلعه‌نویی به مربیان پرتغالی قبلی داشت از من خواستد به این تیم بیایم و من هم پذیرفتم.

در این مدت شرایط تیم را چطور دید؟

تیم در مرحله انتقال است. بدنسازی در حال به پایان رسیدن است و کم کم کارهای تاکتیکی هم آغاز شده است. با حضور این بازیکنان و مربی بزرگ می‌توانیم به هدفی که مدنظرمان است نزدیک شویم.

کیفیت فوتبالیست‌های ایرانی را چطور دیده است؟

تکنیک بازیکنان ایرانی بسیار خوب است و از دیدن وضعیت آنها غافلگیر شدم. فکر نمی‌کردم آنها این شرایط را داشته باشند. از لحاظ تاکتیکی باید روی این بازیکنان کار کرد تا به سطح بازیکنان اروپایی برسند. تمام تلاشمان را در این راستا انجام می‌دهیم.

تراکتورسازی هواداران پر شوری دارد توانستید با آنها ارتباط برقرار کنید؟

از این شور و نشاط هواداران لذت بردم. این مسئله برایم بسیار جالب بود. از حضور این هواداران استقبال می‌کنم. هر تیمی که هوادار دارد فوتبالش روح خواهد داشت. این هواداران به پیشبرد بهتر اهدافتان و پیمودن مسیر موفقیت کمک می‌کنند.

فکر می‌کند تراکتورسازی بتواند امسال قهرمان شود؟

با داشتن این هواداران پر شور و بازیکنان و مربیان خوبی که در تیم حضور دارند می‌توانیم با تلاش بیشتر به هر موفقیت برسیم. در این راستا دست از تلاش بر نمی‌داریم.

برای حضور در تراکتورسازی با تونی اولیویرا مشورت کردید؟

هم با تونی اولیویرا و هم با ردولف مشورت کردم اما عامل اصلی حضورم در تراکتورسازی صحبت‌های تابارس مربی دروازه‌بانان تیم است. او از تراکتورسازی و هوادارانش خیلی تعریف می‌کرد و از کیفیت خوب تیم و توانایی قلعه‌نویی می‌گفت. بعد از بررسی این پیشنهاد حضور در تراکتورسازی را پذیرفتم.

پرتغال قهرمان جام ملت‌های اروپا شد. آیا انتظار این موفقیت را داشتید؟

خیر شانسی نبود. فوتبال پرتغال در جام ملت‌های اروپا نسبت به گذشته با تحول روبرو شد. از فوتبال زیبایی که همیشه ارائه می‌کردیم دور شدیم و با حساب و کتاب و هدف بیشتری به میدان رفتیم. چیزی که امسال به پرتغال ارزش و بها داد سازماندهی بالای تیم بود که باعث شد با برنامه قدم به قدم پیش برود و به قهرمانی برسد.

رسانه‌های پرتغالی خیلی به سانتوس سرمربی پرتغال انتقاد می‌کردند. به نظر شما شانس و قرعه خوب هم در این قهرمانی موثر بود؟

قبل از شروع تورنمنت سانتوس گفته بود باید برای قهرمانی بجنگیم. وقتی بازی اول با تساوی به پایان رسید همه به این مسئله شک کردند اما او با تفکر خوب و تلاش زیاد و استفاده از بازیکنان توانا توانست اهدافش را پیش ببرد و در نهایت تیم را قهرمان کند.

وقتی رونالدو مصدوم شد قهرمانی را از دست رفته ندید؟

نبودن رونالدو کار را بسیار سخت کرد اما امسال رونالدو نقش متفاوتی داشت. او امسال کاملا در خدمت تیم بود و وقتی هم مصدوم شد دیدید که در کنار زمین چقدر جنب و جوش داشت و توانست از لحاظ روحی روی تیم تاثیر مثبت زیادی بگذارد.

گفتید پرتغال امسال بازی نتیجه‌گرا ارائه کرد. تفکر مربیگری شما هم فوتبال نتیجه گرا است؟

کار ایده‌آل این است که در کنار ارائه بازی زیبا و سازماندهی شده نتیجه را هم به دست بیاورید. اگر تنها بخواهیم سازماندهی شده کار کنیم و برنده شویم چندان ایده‌آل نیست در کنار کسب نتیجه انجام بازی زیبا هم بسیار ایده‌آل و بهتر خواهد بود.

در این سال‌ها مربیان پرتغالی زیادی به فوتبال ایران آمدند دلیل این مسئله چیست؟

در گذشته اگر مربیان کمتر علاقه به حضور در ایران داشتند به خاطر تبلیغات منفی و نادرستی بود که علیه ایران می‌شد. اما وقتی مربیان به ایران آمدند و قابلیت و کیفیت بازیکنان ایران را دیدند به یکدیگر این مسئله را گوشزد کردند به همین خاطر نسبت به حضور در ایران علاقمند شدند.

هموطن شما کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارد. در مورد او چه نظری دارید؟ آیا با کی‌روش هم برای حضور در ایران مشورتی داشتید؟

کی‌روش مربی معروفی است اما با او ارتباط نزدیکی ندارم. اینطور که من مطلع شدم او در ایران موفق بوده است و توانسته تفکرات و اهداف خود را در تیم ملی ایران اجرا کند. به نکته بیشتری در این ارتباط نمی‌توانم اشاره کنم.

و صحبت پایانی.

جا دارد از مردم ایران و هواداران تراکتورسازی تشکر کنم. فکر نمی‌کردم در ایران و تبریز آنقدر گرم مورد استقبال قرار بگیرم. در اروپا به شکلی دیگر از ایران تعریف می‌کنند که وقتی شرایط را از نزدیک می‌بینید کاملا متفاوت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اول استقلال دوم ترختور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اول استقلال دوم سپاهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج