۳۵۲۳۰۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

بحران دریاچه ارومیه موزیکال شد

نشست خبری سمفونی «وحدت و همزیستی اقوام ایرانی (ارمیا)» دوشنبه ۲۱ تیرماه با حضور مسئولان بنیاد فرهنگی هنری رودکی و رهبر ارکستر بلغارستانی این اجرای زنده موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.

خبرگزاری مهر: نشست خبری سمفونی «وحدت و همزیستی اقوام ایرانی (ارمیا)» دوشنبه ۲۱ تیرماه با حضور مسئولان بنیاد فرهنگی هنری رودکی و رهبر ارکستر بلغارستانی این اجرای زنده موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.

بحران دریاچه ارومیه موزیکال شد

علی اکبر صفی‌پور مدیرعامل جدید بنیاد فرهنگی هنری رودکی در ابتدای این نشست خبری گفت: خوشبختانه با حمایت ویژه‌ای که از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی انجام گرفت ما موفق شدیم یکی از طرح های بسیار خوب و ارزشمند استاد سعید شریفیان پیرامون دریاچه ارومیه را با همراهی ارکستر سمفونیک تهران به شکل یک کنسرت ویژه برگزار کنیم. وی افزود: وحدت اقوام ایرانی اطراف دریاچه ارومیه، گوشزد دوباره به احیا کردن دریاچه ارومیه از جمله اهداف مهم ما در اجرای این کنسرت موسیقایی است. به اعتقاد من اجرای این سمفونی ارزشمند فرصت مجددی است که به دریاچه ارومیه و اتفاقات آن نگاه بیشتر و بهتری داشته باشیم.

محمد سعید شریفیان طراح و آهنگساز سمفونی «وحدت و همزیستی اقوام ایرانی (ارمیا)» در این نشست رسانه ای توضیح داد: دریاچه ارومیه یکی از نقاط جغرافیایی ارزشمند کشورمان است که من از سال های دور به این منطقه زیبا علاقه بسیار زیادی داشتم و می توانم بگویم خاطرات ماندگاری را در این منطقه به یاد دارم. شما در این منطقه مشاهده می کنید که خیلی از اقوام مختلف ایرانی در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی را سپری می کنند و همین موضوع برای من فرصت بسیار خوبی بود تا بتوانم یک اثر موسیقایی در این زمینه را تولید کنم. وی درباره به کارگیری سازهای محلی در ساختار ارکسترال این اجرای موسیقایی بیان کرد: همانطور که می دانید در حوزه سازهای محلی فرهنگ گسترده ای وجود دارد که می توانیم از آن استفاده های بسیاری داشته باشیم البته استفاده از سازهای محلی در بافت یک ارکستر سمفونیک خود یک چالش بزرگی است که اگر بخواهیم در مقام مقایسه بربیایم خواهیم دید وسعت صداها به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستند. اتفاقا همین چالش بزرگ است که می تواند فضای جدیدی و اصوات متفاوتی در یک ارکستر تولید کند تا بتوانیم به یک زیباشناختی خاصی برسیم.

ایوان الیو رهبر ارکستر بلغارستانی تازه ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران هم در این نشست گفت: این کار در ۴ قسمت به مخاطبان ارائه خواهد شد که عناصر و ساختارهای اصلی آن بر اساس همزیستی و وحدت اقوام ایرانی مستقر در پیرامون دریاچه ارومیه است که تصور می کنم ساختار بسیار مدرنی دارد و می تواند اجرای قابل قبولی برای مخاطبان و هنرمندان موسیقی کشور ایران باشد. وی افزود: من در آکادمی که تحصیل می کردم تقریبا با تمام سازهای ایرانی آشنا شدم و خوب می دانم که این سازها از جمله «دودوک» چه کاربرد موثری در ارکستر سمفونیک می تواند داشته باشد. من بر این باورم که این کنسرت اجرای بسیار خوبی خواهد شد که هم دارای ارزش هنری فراوان برای کارشناسان موسیقی و هم برای تماشاگران این اجرا خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی هم در این نشست ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی ویژه این استان در کشور ابراز امیدواری کرد که برگزاری این کنسرت موسیقایی بتواند در معرفی هر چه بیشتر استان آذربایجان غربی و دریاچه ارومیه نقش موثری را ایفا کند.

کنسرت سمفونی «وحدت و همزیستی اقوام ایرانی (ارمیا)» شنبه ۲۶ تیر ماه در تالار وحدت تهران با نوازندگی اعضای ارکستر سمفونیک تهران و رهبری ایوان الیو میزبان علاقه مندان موسیقی کلاسیک است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج