۳۵۳۲۳۱
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

فیلیپ هاموند وزیر خزانه داری انگلیس شد

«فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس به سمت وزیر خزانه داری این کشور منصوب شد و بدین ترتیب، جانشین «جورج آزبورن» وزیر مستعفی کابینه «دیوید کامرون» نخست وزیر پیشین این کشور می شود.

خبرگزاری مهر: «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس به سمت وزیر خزانه داری این کشور منصوب شد و بدین ترتیب، جانشین «جورج آزبورن» وزیر مستعفی کابینه «دیوید کامرون» نخست وزیر پیشین این کشور می شود.

به گزارش روزنامه گاردین، در بیانیه ای که از سوی دفتر نخست وزیری انگلیس منتشر شد، آمده است: «ملکه [انگلیس] انتصاب فیلیپ هاموند به سمت وزیر خزانه داری را تأیید می کند. جورج آزبورن نیز از مقام خود کناره گیری کرده است».

فیلیپ هاموند به عنوان نخستین وزیر منتخب در کابینه «ترزا می»، فردی قابل اعتماد و سختکوش است که از توانایی اداره امور در وزارتخانه های حساس برخوردارست.

با این حال، این تکنوکرات انگلیسی سوابقی دال بر عدم تبعیت از نخست وزیر وقت را در کارنامه خود دارد؛ از جمله هشدار به دیوید کامرون در خصوص کاهش بودجه نظامی در زمان ریاست خود بر وزارت دفاع و همچنین انتقادات شدیداللحن وی از تصویب قانون ازدواج همجنسگرایان در انگلیس.

بر این اساس «بوریس جانسون» شهردار سابق لندن و از حامیان جدی برگزیت به سمت وزارت خارجه انتخاب شده است. همچنین خانم «امبر راد» جانشین «ترزا می» در وزارت کشور شده است.

«بوریس جانسون» شهردار پیشین لندن یکی از طرفداران جدی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بشمار می رفت. برغم محبوبیت وی در میان اعضای حزب محافظه کار انگلیس، قدرت رهبری جانسون از سوی وزیر دادگستری وقت- مایکل گوو- به چالش کشیده شد.

تا قبل از پیروزی ترزا می در رأی گیری اولیه حزب محافظه کار انگلیس برای انتخاب نخست وزیر جدید، بسیاری از افراد پیش بینی می کردند که بوریس جانسون نخست وزیر بعدی این کشور خواهد شد.

همچنین وزارت جدید «خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا» در کابینه ترزا ایجاد شده که «دیوید دیویس» عهده دار این پست شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج