۳۵۳۵۲۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ساخت راداری با قابلیت شناسایی F-۳۵

وبسایت "نکست بیگ فیوچر" در خبری اعلام کرد که ارتش روسیه اخیرا رادار قدرتمندی به نام «گل آفتابگردان» یا (Sunflower) ساخته که قادر است جنگنده رادار گریز و پنهان کار (F-۳۵) آمریکا یا هر نوع جنگنده دیگر این‌چنینی را شناسایی نماید.

وب سایت میلیتاری نیوز: وبسایت "نکست بیگ فیوچر" در خبری اعلام کرد که ارتش روسیه اخیرا رادار قدرتمندی به نام «گل آفتابگردان» یا (Sunflower) ساخته که قادر است جنگنده رادار گریز و پنهان کار (F-۳۵) آمریکا یا هر نوع جنگنده دیگر این‌چنینی را شناسایی نماید.

ساخت راداری با قابلیت شناسایی F-35

به نوشته وبگاه «نکست بیگ فیوچر» رادار گل آفتابگردان برد کوتاه را کارخانه «OJSC NPK NIIDAR» در مسکو ساخته است. وزارت دفاع روسیه قصد دارد چندین نوع از این سامانه جدید راداری را در قطب شمال و نیز مرزهای جنوبی و غربی روسیه مستقر کند.

بر اساس این گزارش، این رادار قادر است اشیا موجود در سطح دریا و هوا را از فاصله حداکثر ۵۰۰ کیلومتر (بیش از ۳۱۰ مایل) در ارتفاعات مختلف در خط دید و در افق شناسایی کند. رادار گل آفتابگردان همزمان قادر به شناسایی، رهگیری و طبقه بندی کردن بیش از ۳۰۰ هدف دریایی و ۱۰۰ هدف هوایی به طور خودکار است.

ساخت راداری با قابلیت شناسایی F-35

این سامانه راداری بسیار پیشرفته همچنین قابلیت آنلاین بودن 10 روزه را داشته و تنها نیاز به تیم سه نفری برای هدایتش دارد. این سامانه نیاز به نیروی زیاد برای راه اندازی ندارد و عملیات راه اندازی آن ساده است. ایستگاه‌های این رادار باید در فاصله 370 کیلومتری دور بوده تا پوشش کامل را ارائه دهند.

هم اکنون سه ایستگاه از رادار‌های گل آفتابگردان در روسیه عملیاتی شده‌اند که در دریای «اکهتسک»، دریای ژاپن و دریای خزر قرار دارند. این در حالی است که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نسبت به توانایی جنگنده‌های اف-۳۵ در اجرای قابلیت‌های رزمی اطمینان خاطر دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج