اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۵۴۵۷۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تانك؛ بحران تازه بازیکنان ایرانی در تركيه

کودتای ترکیه و اخبار این اتفاق حیرت‌انگیز خیلی زود در رأس اخبار ورزشی خبرگزاری‌ها و سایت‌های ورزشی ایران هم قرار گرفت.

روزنامه شرق: کودتای ترکیه و اخبار این اتفاق حیرت‌انگیز خیلی زود در رأس اخبار ورزشی خبرگزاری‌ها و سایت‌های ورزشی ایران هم قرار گرفت. توجه رسانه‌های ورزشی ایران به کودتای کشور همسایه بی‌دلیل هم نیست. حضور دو ملی‌پوش ایرانی در ترکیه باعث شد تا خیلی‌ها بلافاصله پیگیر وضعیت مهدی طارمی و رامین رضاییان باشند.

رضاییان و طارمی، دو بازیکن فصل گذشته پرسپولیس، حدود دو هفته پیش با جاروجنجال راهی تیم ریزه‌اسپور ترکیه شدند. اتفاقا از روزی که این دو پایشان را در ترکیه گذاشتند، وضعیت این کشور ناآرام شد. همان شبِ امضای قرارداد این دو بازیکن با باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه، انفجاری در فرودگاه این کشور رخ داد.

جمعه‌شب هم پس از انتشار خبر کودتای ارتش ترکیه، باز توجه‌ها به طارمی و رضاییان جلب شد. البته خیلی زود اعلام شد که این دو در امنیت کامل در هتلشان به‌سر می‌برند. قرار بود تیم ریزه‌اسپور دیروز عازم اردویی در اتریش شود و به همین دلیل بازیکنان این تیم جمعه‌شب در هتل اقامت داشتند تا شنبه راهی اتریش شوند.

حسین هدایتی، مالک پیشین استیل‌آذین که قصد داشت هزینه ماندن این دو ستاره را در پرسپولیس فراهم کند، در صفحه اینستاگرامش خبر داد با هر دو بازیکن در تماس بوده و به آنها توصیه کرده از هتل خارج نشوند. رامین رضاییان ساعاتی بعد از کودتا با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش تأکید کرد برای او و طارمی اتفاقی نیفتاده است. «خداروشکر اتفاقی برای من و مهدی نیفتاد ولی دیشب شب سختی بود. دوستون دارم. داریم میریم ٢٠ روز اتریش برای یک اردوی خیلی سخت». او دقایقی بعد هم نوشت: «دیگه اینجوری‌شو ندیده بودم... خداییش خیلی ترسناکه خیلی... ما داریم میریم سوار هواپیما شیم بریم آلمان، بعدشم اتریش...».

دیروز ظهر پس از انتشار خبر بازگشت طارمی به تهران و سفر رضاییان به اتریش به‌همراه ریزه‌اسپور دیگر خیال همه از بابت این دو بازیکن راحت شد. رضاییان حتی قبل از پرواز به اتریش، عکسی از خودش و یکی از تانک‌های ارتش منتشر کرد.

کم‌شدن مشتری‌های ترکیه

دومین حادثه هفته‌های اخیر هم برای ایرانی‌های شاغل در لیگ ترکیه به خیر گذشت. بااین‌حال حوادث اخیر همان‌طور که در کم‌شدن سفرهای گردشگری ایرانی‌ها به ترکیه تأثیر گذاشته، باعث کم‌شدن روابط ورزشی دو کشور هم شده است. برخلاف سال‌های قبل که ترکیه مقصد اصلی اردوهای تیم‌های باشگاهی ایران بود، در این فصل چند تیم ترجیح دادند به دلیل حوادث ترکیه به این کشور نروند و تنها گسترش‌فولاد و مشهد در ترکیه اردو برپا کردند. نزدیکی به ایران و نیاز نبودن ویزا باعث می‌شود کمپ‌های تمرینی ترکیه محلی ایده‌آل برای تیم‌های ایرانی که قصد اردوی خارج از کشور داشته باشند به نظر برسد، اما با اتفاقات اخیر، ترکیه مشتری‌های خود را کمی از دست داد و تیم‌های استقلال و پدیده اردوی خود را در این کشور لغو کردند. تیم‌های دیگر هم سایر کشورها را ترجیح دادند. حوادث اخیر ترکیه مشکلات دیگری هم برای فوتبال ایران ایجاد کرده است. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس که به کشورش، کرواسی، سفر کرده، قصد داشت امروز از طریق استانبول به تهران برگردد که حالا مجبور است دوشنبه از راه دوبی به تهران سفر کند. دروازه‌بان خارجی ماشین‌سازی هم در فرودگاه بارسلونا ‌گیر کرد.

تلاش طارمی برای بازگشت

قبل از کودتای جمعه‌شب هم اخباری مبنی بر جدایی مهدی طارمی از تیم ریزه‌اسپور منتشر شد. ظاهرا آقای گل فصل گذشته لیگ ایران از حضور در لیگ ترکیه پشیمان شده و خواهان بازگشت به پرسپولیس است، اما دو مانع بلند روبه‌روی خود می‌بیند؛ نخست اینکه باید باشگاه ترکیه‌ای را راضی کند تا قراردادش را فسخ کند که خود این ماجرا فرایندی زمان‌بر است و شاید هزینه‌بر هم باشد. از طرفی طارمی پاسخ مثبتی از سوی پرسپولیس دریافت نکرده است. طارمی دیروز با تیم ریزه‌اسپور راهی اتریش نشد و به تهران بازگشت. از طرفی شنیده می‌شود وکیل این بازیکن هم مذاکراتی با پرسپولیسی‌ها داشته و حتی ردپای حسین هدایتی هم در این بازگشت دیده می‌شود. مشکل اصلی اینجاست که مدیران پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ حداقل در رسانه‌ها از این بازگشت استقبال نکردند. برانکو با انتقاد از رفتار این بازیکن در هنگام جدایی از پرسپولیس عنوان کرده برای او جایی در فهرست پرسپولیس ندارد. برخی از اعضای هیأت‌مدیره باشگاه هم تأکید کردند علاقه‌ای به بازگشت طارمی ندارند. حتی یک مهاجم اوکراینی هم‌اکنون در تهران به‌سر می‌برد و در صورت قرارداد با او، دیگر آب پاکی روی دستان طارمی ریخته می‌شود، اما با وجود تمامی این موانع، بازهم این احتمال می‌رود که دو طرف مذاکراتی انجام دهند.

به‌هرحال اگر طارمی هم از ریزه‌اسپور جدا شود، بازهم فوتبال ایران در لیگ ترکیه دو نماینده خواهد داشت. رامین رضاییان همچنان عضو ریزه‌اسپور است. به نظر می‌رسد سجاد شهباززاده، مهاجم فصل قبل استقلال هم به‌زودی راهی تیم آنالیا می‌شود. بااین‌حساب همچنان رسانه‌های ورزشی باید اخبار انفجارها و حوادث ترکیه را با دقت پیگیری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج