۳۵۴۹۳۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پرتاب موفق موشک سایوز به ایستگاه فضایی

یک موشک رباتیک سایوز روسیه به همراه فضاپیمای باری پروگرس MS-۰۳ با موفقیت به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار زمین پرتاب شد. این پرتاب شب گذشته (شنبه) در ساعت ۲۱:۴۱ به وقت گرینویچ از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان انجام شد.

ایسنا: یک موشک رباتیک سایوز روسیه به همراه فضاپیمای باری پروگرس MS-۰۳ با موفقیت به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار زمین پرتاب شد. این پرتاب شب گذشته (شنبه) در ساعت ۲۱:۴۱ به وقت گرینویچ از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان انجام شد.

پرتاب موفق موشک سایوز به ایستگاه فضایی

فضاپیمای پروگرس پس از پنج دقیقه در فضا از موشک سایوز جدا شد و با باز کردن آرایه‌های خورشیدی و آنتن جهت‌یاب خود، سفر دو روزه را به ایستگاه فضایی آغاز کرد. این فضاپیما در مسیر خود، ۳۴ بار دور زمین خواهد چرخید.

پروگرس MS قرار است بامداد روز دوشنبه (28 تیر) به ماژول Pirs ایستگاه ملحق شود. این فضاپیما برای بیش از شش ماه در آزمایشگاه مداری باقی مانده و سپس در اواسط ژانویه از آن جدا خواهد شد و در جو زمین خواهد سوخت.

این پرتاب در ابتدا برای روز ۳۰ آوریل برنامه‌ریزی شده بود اما بعد به دلیل به تاخیر افتادن ماموریت سرنشین‌دار سایوز MS-۰۱ تا هفته پیش، روز شنبه اجرا شد.

فضاپیمای پروگرس MS-03 با خود حدود 2.5 تن محموله شامل 1.6 تن سوخت، 47 کیلوگرم هوای فشرده، 420 کیلوگرم آب، 374 کیلوگرم مواد غذایی، پوشاک، تجهیزات پزشکی و وسایل بهداشت شخصی را به همراه تجهیزات علمی به ایستگاه فضایی منتقل خواهد کرد.

پرواز روز گذشته شانزدهمین ماموریت مداری روسیه و هشتمین ارسال از پایگاه بایکونور در سال جاری بود. پرواز بعدی روسیه برای اواخر ماه اوت برنامه‌ریزی شده که طی آن یک موشک پروتون M با خود ماهواره ارتباطی اکواستار ۲۱ را به مدار خواهد برد.

پروگرس در ایستگاه تنها نخواهد ماند چرا که شرکت اسپیس قرار است فردا (دوشنبه) ماموریت CRS-9 را بر روی موشک فالکون 9 از پایگاه فضایی کیپ کارناول به آزمایشگاه مدارگرد ارسال کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج