۳۵۵۱۱۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

انتظار بیجا از والیبال نداشته باشید

در فاصله ٢٠روز تا شروع المپیک ریو، لیست بازیکنان اعزامی به تیم‌ملی والیبال اعلام شده است.

روزنامه شهروند: در فاصله ٢٠روز تا شروع المپیک ریو، لیست بازیکنان اعزامی به تیم‌ملی والیبال اعلام شده است. نکته قابل توجهی که در این لیست به چشم می‌آید، خط خوردن فرهاد ظریف، لیبروی با سابقه تیم‌ملی کشورمان بوده که با حرف و حدیث‌های فراوانی نیز همراه شده است. درچنین شرایطی مهدی مرندی قرار است جای خالی فرهاد ظریف را در تیم‌ملی پرکند؛ او، ظریف را بدون ‌شک بهترین لیبروی والیبال ایران می‌داند و عنوان می‌کند که رابطه خوبی با این بازیکن دارد. مرندی معتقد است؛ نباید از تیم‌ملی در المپیک انتظارهای بیجا داشت؛ چراکه در نخستین حضور نمی‌شود خیلی به سکو فکر کرد. مرندی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» صحبت‌هایی را درباره شرایط تیم‌ملی، بازی‌های المپیک، خط خوردن ظریف و برخی مسائل دیگر انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

لیگ جهانی را پشت سر گذاشتید و به‌زعم بسیاری از کارشناسان نتایج خوبی کسب نکردیم. فکر می‌کنی دلیل این موضوع چه بود؟

موضوعی که برای همه کارشناسان و مردم واضح است، ما با خستگی بیش ازحدی به این مسابقات پا گذاشتیم. مسافرت‌های زیادی را داشتیم؛ به‌گونه‌ای که در ٣٥روز ما در ٣ قاره حضور داشتیم و از لحاظ بدنی تحلیل رفته بودیم. واقعیت این است تیم‌ملی به بازی‌های لیگ جهانی به‌عنوان بازی‌های تدارکاتی نگاه کرد و از اول هم همین قصد را داشتیم تا کمترین هزینه را در این بازی‌ها بپردازیم. مهم‌ترین هدف ما حضور در المپیک بود که به این هدف دست پیدا کردیم. اگر به دور بعدی لیگ جهانی هم صعود می‌کردیم، قطعا نمی‌توانستیم عملکرد خوبی از خودمان ارایه دهیم و‌درصد موفقیت‌مان پایین بود.

لوزانو بعد از بازی‌های لیگ جهانی اعلام کرد که عدم صعود تیم‌ملی به دور بعد به نفع والیبال بوده است. ظاهرا او نیز از این موضوع استقبال کرده است...

قطعا نظر ایشان درست بوده است. لوزانو معتقد بود که اگر ما تمام انرژی‌مان را در این بازی‌ها می‌گذاشتیم، در المپیک موفقیت خاصی را کسب نمی‌کردیم. لوزانو می‌گوید؛ باید زمان بیشتری برای استراحت داشته باشیم تا سرحال و آماده پا به رقابت‌های المپیک بگذاریم.

شرایط تیم‌ملی والیبال در فاصله چند روز تا المپیک چطور است؟

بعد از اتمام لیگ جهانی استراحت کوتاهی داشتیم. اکنون تیم‌ملی شرایط تمرینی خوبی دارد و روز به روز آماده‌تر می‌شویم. البته در اوج آمادگی به سر نمی‌بریم. ١٠روزی را برای تمرینات پرفشار زمان خواهیم داشت تا این‌که به برزیل اعزام شویم. ما امیدوارانه کارمان را دنبال می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

با شرایط کنونی، چقدر برای موفقیت تیم‌ملی والیبال که می‌تواند رفتن روی سکو باشد، امیدوار هستی؟

والیبال قابل پیش‌بینی نیست؛ مخصوصا زمانی که شما پا در مسابقات المپیک می‌گذارید. همه تیم‌های حاضر در المپیک حرفه‌ای هستند و شکست دادن آنها کار ساده‌ای نیست. البته ناامید نیستیم و امیدواریم که به سکو برسیم. تیم ایران برای نخستین‌بار است که در المپیک حضور پیدا می‌کند و نباید بیش از اندازه از این تیم توقع داشت. با این وجود می‌توانیم جزو ٤ تیم برتر المپیک ریو باشیم.

مدت زیادی دور از خانواده بودید، این کار شما را در المپیک سخت نمی‌کند؟

به‌ هرحال هر فردی یک انتخاب دارد. والیبال هم ورزش ما لقب می‌گیرد و هم شغل ما است. باید تمام توانمان را برای این رشته بگذاریم. قطعا دوری از خانواده سخت است اما هم ما و هم خانواده‌هایمان به این موضوع عادت کرده‌ایم. به‌ هرحال باید انرژی بگذاریم تا بتوانیم موفق باشیم.

بعد از خط خوردن فرهاد ظریف، تو به‌عنوان لیبروی اصلی تیم‌ملی انتخاب شدی. نظرت دراین‌باره چیست؟

بهتر است از واژه «کنار رفتن» برای فرهاد ظریف استفاده نکنیم. بی‌شک ظریف بهترین لیبروی حال حاضر کشور است. به‌ هرحال لوزانو تصمیم‌گیرنده نهایی است. من با ظریف رابطه خیلی خوبی دارم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. ضمن این‌که اعزام خودم هم هنوز قطعی نشده است. شاید لوزانو روز آخر مرا نیز خط بزند. چیزی قابل پیش‌بینی نیست اما اگر در لیست نهایی جای بگیرم،‌ برای موفقیت کشورم تلاش می‌کنم.

با این‌که ٣٠‌سال سن داری اما فقط ٢سال است در تیم‌ملی حضور داری. دیر در والیبال مطرح نشدی؟

سن موضوع مهمی نیست. فرهاد ظریف ٣٧‌سال سن دارد. سرجیو، لیبروی برزیل هم ٣٩ساله است. پستی که من و امثال من در آن فعالیت می‌کنیم، به‌گونه‌ای است که نیازی به تحرک و نیروی جوانی نخواهد داشت؛ بلکه هوش و تمرکز بالا در این پست حرف اول را می‌زند. هر چقدر لیبرو تجربه بیشتری داشته باشد، بهتر است.

از نظر مالی حضور در تیم‌ملی واقعا برایتان چیزی دارد؟

از نظر مالی در تیم‌ملی پول خاصی وجود ندارد اما در باشگاه‌ها درآمد بازیکنان کاملا متفاوت است. شرایط فرق می‌کند. البته فوق‌العاده نیست اما خداراشکر وضع بدی نداریم و از این شغل لذت می‌بریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج