۳۵۶۱۳۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ظریف: بر سر منافع ملی خود ایستاده ایم

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: این کمیسیون و وزارت خارجه در جهت منافع کشور هماهنگی و همکاری نزدیک و جلسات مشترکی را ترتیب خواهند داد و سعی می‌کنیم دیدگاه‌ها نزدیکتر شود تا یک هم افزایی در این رابطه صورت گیرد.

خبرگزاری فارس: محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا و دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور و اعضای کمیسیون اجرا شد.

وی افزود: از آنجایی که این کمیسیون به تازگی تشکیل شد و اکثر اعضا جدید هستند لازم بود با توجه به ارتباطات مستقیمی که کمیسیون باید با وزرا داشته باشد، آقای ظریف در جلسات کمیسیون حضور یابد.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در ادامه معارفه اعضای کمیسیون انجام شد همچنین از دیدگاه‌های وزیر امور خارجه و برنامه‌هایی که در نظر دارند آشنا شدیم سپس به پرسش‌‌هایی که نمایندگان در حوزه وزارت خارجه داشتند پاسخ داده شد.

جمالی ادامه داد: وزیر امور خارجه توضیحاتی در رابطه با وضعیت منطقه و روابط بین الملل و شرایط ایران در منطقه ارائه داد.

وی ادامه داد: آقای ظریف اشاره‌ای هم به گزارش وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی در خصوص برجام داشت که البته در این خصوص جلسه‌ای جداگانه می‌طلبد و مقرر شد در خصوص گزارش مذکور جلسه‌ای به صورت مجزا و منحصر به این موضوع برای بررسی بیشتر این گزارش در این کمیسیون تشکیل شود.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: وزیر امور خارجه به صورت کلی در خصوص امنیت ملی، موضوع برجام،‌حوزه‌های نفوذ کشور، وضعیت کشورهای منطقه، برآورد جمهوری اسلامی در رابطه با روابط کشورهای منطقه و سایر کشورها صحبت کرده و عنوان کرد که برجان به هر طریقی بوده تصویب شده است. وی امیدوار بود که همه ارکان حکومت بتوانند دست در دست هم داده و کمک کنند از برجام استفاده بیشتر و بهتری داشته باشیم و فضا را به گونه‌ای ترتیب دهیم که برخلاف خواست دشمنان (آمریکا، اسرائیل و کشورهای منطقه) که ایران هراسی را ترویج می‌دهند،‌که بتوانیم به نحو مطلب جذب سرمایه گذاری خارجی و خارجی را در کشور داشته باشیم.

جمالی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ظریف همچنین از آمادگی همه اعضای وزارت خارجه و مسئولان مباحث هسته‌ای سخن گفت و عنوان کرد که این اعضا هر روز با همتایان خود در ارتباط هستند تا از منافع ملی ما در تمام ابعاد دفاع کنند و تاکید داشت در جهت منافع ملی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و آن‌جایی هم که احساس کنند بدعهدی‌هایی صورت می‌گیرد فشارها و در خواست‌های خود را اعمال کرده‌ و همواره در حال رصد هستند.

وی در خاتمه عنوان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و وزارت خارجه در جهت منافع کشور هماهنگی و همکاری نزدیک و جلسات مشترکی را ترتیب خواهند داد و سعی می‌کنیم دیدگاه‌ها نزدیکتر شود تا یک هم افزایی در این رابطه صورت گیرد.

ظریف همچنین در خصوص مسائل منطقه‌ای از جمله پیمان شانگ‌های صحبت کرده و سوالات نمایندگان در این رابطه را پاسخ داد. این جلسه حدود دو ساعت به طول انجامید و امیدوار هستیم راندمان مثبتی را در به دنبال داشته باشد و باعث شود کمک کننده‌ای برای وضعیت امنیت کشور باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج