۳۵۶۳۱۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

شهر ری رنگ ماتم گرفت

مردم استان تهران در شب وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، پیراهن های مشکی خود را بر تن کرده و با به راه انداختن دسته جات عزاداری، به سمت بارگاه حضرت عبدالعظیم(ع) حرکت کردند.

خبرگزاری مهر: مردم استان تهران در شب وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، پیراهن های مشکی خود را بر تن کرده و با به راه انداختن دسته جات عزاداری، به سمت بارگاه حضرت عبدالعظیم(ع) حرکت کردند.

همزمان با سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شهرری رنگ ماتم به خود گرفته و قبله تهران میزبان عاشقان و ارادتمندان است.

مردم متدین و انقلابی شهرستان ری در شب وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و طبق یک آیین سنتی و قدیمی، پیراهن های مشکی خود را بر تن کرده و با به راه انداختن دسته جات عزاداری، به سمت بارگاه مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) حرکت کردند.

بسیاری از مردم استان تهران نیز در شب وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، خود را از راه های دور و نزدیک به قبله تهران رسانده و در سوگ وفات این شخصیت بزرگ به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

برپایی ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران در شهرری

بر اساس گزارش خبرنگار مهر، شهرری در شب وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رنگ و بوی دیگری داشت و بسیاری از ارادتمندان به این شخصیت بزرگ، با برپایی ایستگاه های صلواتی از عزاداران پذیرایی می کردند.

حضور نوجوانان و جوانان استان تهران در مراسم های ویژه شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) جلوه باشکوهی را به نمایش گذاشته بود که نشان از عمق باور دینی آینده سازان ایران اسلامی داشت.

برگزاری آیین ویژه تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم(ع)

همچنین در آیینی سنتی و با حضور جمعی از مادحین و مسئولان شهرستان ری، تعویض پرچم گنبد مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) انجام و پرچم مشکی بر فراز این گنبد نصب شد.

نصب پرچم مشکی بر فراز گنبد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، چهار بار در طول سال انجام می شود که این مهم همزمان با شب وفات حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

راه اندازی دسته جات عزاداری همزمان با شب وفات حضرت عبدالعظیم(ع)

همچنین جمع کثیری از ارادتمندان و مشتاقان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت، در شب وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، دسته عزاداری به راه انداخته و با حضور در خیابان های شهرری به سر و سینه زدند.

مردم شهرستان ری از نقاط دور و نزدیک خود را به میدان اصلی این شهرستان رسانده و سپس به صورت سینه زنی به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حرکت کردند.

برنامه های ویژه عزاداری نیز همزمان با حضور عزاداران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد که شور و شعور مردم انقلابی شهرستان ری را به نمایش گذاشت.

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ملجأ و پناهگاه مردم است

عبدالله عبداللهی یکی از عزاداران در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مایه برکت استان تهران و شهرری محسوب می شود.

وی افزود: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان ملجأ و پناهگاهی برای همه مشتاقات و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت محسوب می شود و این مکان مقدس به یک پایگاه فرهنگی و مذهبی بزرگ تبدیل شده است.

عبداللهی ادامه داد: هر ساله در شب وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شاهد حضور پرشور مردم برای ابراز ارادت به این شخصیت بزرگ هستیم که این امر نشان دهنده جایگاه حضرت عبدالعظیم(ع) نزد مردم است.

وی اضافه کرد: عزاداران و ارادتمندان به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، از شهرری و نقاط مختلف استان تهران در مراسم عزاداری شرکت کردند که این امر عمق باور دینی ملت ایران را نشان می دهد.

همچنین همزمان با روز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز برنامه های ویژه ای از سوی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور مادحین و سخنرانان برگزار می شود.

حجت الاسلام حسین قدوسی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) محسوب می شود.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از جمله شخصیت های مطرح زمان و روزگار خود بود که سختی ها و مشقت های بسیاری را برای گسترش مبانی اهل بیت عصمت و طهارت متحمل شد.

قدوسی ادامه داد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در میان مردم ایران بویژه مردم شهرستان ری جایگاه ویژه و برجسته ای داشت و به عنوان مرکزی برای نشر معارف اهل بیت به حساب می آمد.

وی اضافه کرد: جایگاه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آنچنان رفیع و برجسته است که ائمه معصومین، ثواب زیارت این شخصیت بزرگ را معادل زیارت امام حسین(ع) عنوان کردند و امروز شاهدحضور باشکوه مردم در قبله تهران در طول سال هستیم.

گفتنی است ارتباط حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با چهار امام همام از جمله امام کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی (ع)، وی را به یک شخصیت برجسته و بزرگ تبدیل کرد.

حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در زمان خود و در میان مردم شهرری شخصیتی بسیار مطرح بود و به عنوان مرجعی برای پاسخگویی به سوالات مذهبی و پرسش های دینی به حساب می آمد.

حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از هر فرصتی برای گسترش و توسعه ارزش های اسلامی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) استفاده می کرد و مردم شهرری احترام خاصی برای این شخصیت بزرگ قائل بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فروشگاه

      باعرض تسلیت ایام سوگواری عبدالعظیم الحسنی به عالم عالیقدر حضرت حجه الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری وخاندان عصمت وطهارت عرض تسلیت برشما...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج